Νέα πλάνα από τα συντρίμμια του υποβρυχίου Titan, που παραμένει σφηνωμένο στον πυθμένα του Ατλαντικού, δόθηκαν στη δημοσιότητα, περισσότερο από έναν χρόνο μετά τη μοιραία έκρηξη που κόστισε τη ζωή σε πέντε άτομα.
Τα πλάνα κυκλοφόρησαν από το Συμβούλιο Ερευνών της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ, κατά τη διάρκεια της δεύτερης εβδομάδας ακροάσεων για τη διερεύνηση της τραγωδίας του σκάφους της OceanGate.
Το υποβρύχιο είχε ξεκινήσει το μοιραίο ταξίδι του με προορισμό το ναυάγιο του Τιτανικού, με επιβάτες τον Βρετανό εξερευνητή Χάμις Χάρντινγκ, τον Βρετανο-πακιστανό επιχειρηματία Σαζάντα Νταούντ και τον γιο του Σουλεμάν, τον Γάλλο εξερευνητή βαθέων υδάτων Πολ-Ανρί Ναρζολέ, καθώς και τον διευθύνοντα σύμβουλο της OceanGate, Στόκτον Ρας.
Το βίντεο, που καταγράφηκε τον περασμένο Ιούνιο, δείχνει ένα τηλεχειριζόμενο όχημα να ανασύρει μέρος του σκάφους. Το τμήμα αυτό μεταφέρθηκε στη συνέχεια σε ασφαλή εγκατάσταση για ανάλυση.
{https://www.youtube.com/watch?v=LZ-fxFIDtQo&ab_channel=WAAY31News}
Η δημοσιοποίηση του βίντεο έρχεται λίγες ημέρες μετά τη γνωστοποίηση εικόνων που απεικονίζουν το υποβρύχιο στον πυθμένα του ωκεανού, με κοντινά πλάνα στα καλώδια που κρέμονται από τον κώνο της ουράς του σκάφους, το οποίο ήταν κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και τιτάνιο.
Κατά τη διάρκεια της ακρόασης, ο συνιδρυτής της OceanGate εξέφρασε την ελπίδα ότι το τραγικό αυτό περιστατικό δεν θα σηματοδοτήσει το τέλος των υποβρύχιων εξερευνήσεων. Η ακρόαση αυτή, που ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα, στοχεύει στη διερεύνηση των αιτιών της καταστροφής του Titan το 2023, με έμφαση στο εάν υπήρξε αστοχία υλικού ή σχεδίασης που συνέβαλε στο δυστύχημα.
Μιλώντας στην ακρόαση της Δευτέρας, ο συνιδρυτής της OceanGate δήλωσε ότι ελπίζει το περιστατικό αυτό να μην σημάνει το τέλος της υποβρύχιας εξερεύνησης.
{https://www.youtube.com/watch?v=rmTZcpmsEHU}
Η κατάδυση που διακόπηκε λίγες ημέρες πριν το ναυάγιο του Titan
Την Πέμπτη, ο πρώην επιστημονικός διευθυντής της OceanGate, Στίβεν Ρος, δήλωσε στην ακρόαση ότι το υποβρύχιο έπρεπε να διακόψει μια κατάδυση λίγες ημέρες πριν από το θανατηφόρο περιστατικό λόγω δυσλειτουργίας της βαλβίδας με αποτέλεσμα τουλάχιστον ένας επιβάτης να κρέμεται ανάποδα ενώ χρειάστηκε «σημαντικός χρόνος» για να διορθωθεί.
Είπε ότι όταν το ιδιωτικής ιδιοκτησίας και εκμετάλλευσης υποβρύχιο αναδύθηκε κατά τη διάρκεια εκείνης της κατάδυσης, έγειρε έτσι ώστε η πλώρη του να δείχνει προς τα πάνω σε γωνία 45 μοιρών.
Ο Ρος, ο οποίος βρισκόταν μέσα μαζί με άλλους 4 επιβάτες, εξήγησε ότι «δεν υπήρχε τίποτα για να κρατηθείς μέσα σε αυτό το υποβρύχιο». Είπε ότι κανείς δεν τραυματίστηκε από το περιστατικό, αλλά ότι μέσα στον στενό και περιορισμένο χώρο «ήταν άβολα και δυσάρεστα και χρειάστηκε αρκετός χρόνος για να διορθωθεί το πρόβλημα – τουλάχιστον μία ώρα, σύμφωνα με τον υπολογισμό του».
{https://www.youtube.com/watch?v=QsKqqBDzTNQ}