Μια ενημερωμένη έκδοση των Αθλητικών Κανονισμών οποία περιλαμβάνει μια σειρά αναθεωρήσεων, συμπεριλαμβανομένου του κανονισμού «Αυτοκινήτου Ασφαλείας» της Formula 1, δημοσίευσε η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.
Η FIA ξεκαθαρίζει στην αναθεωρημένη έκδοση των αθλητικών κανονισμών του 2022 ότι «όλα» τα μονοθέσια που βρίσκονται ένα γύρο πίσω -αντί για το πιο διφορούμενο «οποιαδήποτε»- πρέπει να επιστρέψουν στον ίδιο γύρο πριν από την επανέναρξη του Γκραν Πρι.
Η «υποχρεωτική» προσπέραση
Η αλλαγή αυτή γίνεται για να μην προκληθεί ξανά η σύγχυση που υπήρχε το 2021 στον τελευταίο αγώνα της σεζόν (Άμου Ντάμπι) όπου μία απόφαση έφερε τα πάνω-κάτω και ακόμη και σήμερα υποστηρίζεται η άποψη ότι έγινε λάθος εφαρμογή του κανόνα.
Αναλυτικότερα το άρθρο 55.13 λέει τώρα: «Εάν ο αγωνοδίκης θεωρεί ότι είναι ασφαλές να το πράξει και το μήνυμα 'LAPPED CARS MAY NOW OVERTAKE' έχει σταλεί σε όλους τους αγωνιζόμενους που χρησιμοποιούν το επίσημο σύστημα ανταλλαγής μηνυμάτων, όλα τα αυτοκίνητα θα πρέπει να περάσουν τα μονοθέσια στον πρώτο γύρο».
Πέρυσι στο Γκραν Πρι του Άμπου Ντάμπι, πέντε οδηγοί – ο Λάντο Νόρις, ο Φερνάντο Αλόνσο, ο Εστέμπαν Οκόν, ο Τσαρλς Λεκλέρκ και ο Σεμπάστιαν Φέτελ – επετράπη να προσπεράσουν τα προπορευόμενα μονοθέσια. Τα υπόλοιπα τρία μονοθέσια – οι Ντανιέλ Ρικιάρντο, Λανς Στρολ, Μικ Σουμάχερ – δεν επιτρεπόταν να κάνουν προσπέραση.
Ενώ οι ενέργειες του Μάσι δικαιολογήθηκαν από τους αγωνοδίκες της FIA ύστερα από έφεση που κατέθεσε η ομάδα της Mercedes, η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου προχώρησε σε πλήρη επανεξέταση της διαδικασίας και παραδέχθηκε ότι η εικόνα της Φόρμουλα Ένα αμαυρώθηκε.
Οι… μισοί βαθμοί
Εν τω μεταξύ, υπήρξε επίσης μια μικρή αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο θα απονέμονται οι πόντοι για συντομευμένους αγώνες, οι οποίοι είχαν αναθεωρηθεί πριν από τη φετινή σεζόν.
Πιο συγκεκριμένα για αγώνες που διακόπτονται μεταξύ 50% και 75% της πλήρους απόστασης, ο πιλότος που θα τερματίζει στην 4η θέση θα λαμβάνει 10 βαθμούς αντί εννέα και η νέα κατανομή θα είναι πλέον: 19-14-12-10-8-6-4-3-2-1.
Αναλυτικότερα, το περσινό Βελγικό Γκραν Πρι δεν είχε ξεκινήσει (με τους πιλότους να κάνουν μόλις 3 γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας), όμως απονεμήθηκαν κανονικά οι βαθμοί στους 10 πρώτους που είχαν καταφέρει να κερδίσουν την θέση τους από τις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου.