Showbiz

Ανούκ Εμέ: Ποια ήταν η Γαλλίδα σταρ με την ιδιαίτερη σχέση με την Ελλάδα

Η Ανούκ Εμέ που έφυγε από τη ζωή σήμερα έζησε μια συναρπαστική ζωή και ενέπνευσε με το πάθος και την ομορφιά της σκηνοθέτες, φωτογράφους και δημιουργούς μόδας.

Η Ανούκ Εμέ, η γυναίκα που ενσάρκωσε για χρόνια το ιδεώδες της Γαλλικής κομψότητας και της ανυπότακτης θηλυκότητας έφυγε χθες, Τρίτη 18 Ιουνίου, από τη ζωή στο σπίτι της στο Παρίσι, περιστοιχισμένη από την κόρη της Μανουέλα Παπατάκη, την εγγονή της Γκαλάαντ και την δισέγγονή της Μίλα.

«Με την κόρη μου, Γκαλάαντ και την εγγονή μου Μίλα, έχουμε την απέραντη θλίψη να ανακοινώσουμε τον θάνατο της μητέρας μου Ανούκ Εμέ. Ήμουν μαζί της όταν πέθανε σήμερα το πρωί, στο σπίτι της, στο Παρίσι» ανακοίνωσε πριν από λίγη ώρα μέσα από τον προσωπικό λογαριασμό της στο Instagram η Μανουέλα Παπατάκη, το μοναδικό παιδί της ηθοποιού, καρπός της θυελλώδους σχέσης της με τον Έλληνα σκηνοθέτη Νίκο Παπατάκη (1951-1955).

ΜΑΝΟΥΕΛΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΘΑΝΑΤΟΥ

Η Ανούκ Εμέ έκλεισε τα μάτια της σε ηλικία 92 ετών, πλούσια σε εμπειρίες, αφήνοντας πίσω της τις ταινίες της και τις εκατοντάδες φωτογραφίες που αποτυπώνουν τον μύθο της. Το μύθο της ωραιότερης γυναίκας της «αριστερής όχθης», της μούσας καλλιτεχνών, φιλοσόφων και σχεδιαστών, της μποέμ καλλονής που η γαλλική Vogue της αφιέρωνε σελίδες επί σελίδων και ο Ζακ Ντεμί ανέδειξε σε κινηματογραφική σταρ πρώτης γραμμής μέσα από τη μεγάλη του επιτυχία «Λόλα, η γυναίκα της ακολασίας» (1961).

Η Ανούκ Εμέ με την κόρη της Μανουέλα Παπατάκη στο στούντιο του Karl Lagerfeld:

ΜΑΝΟΥΕΛΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Η Ανούκ Εμέ της μεγάλης οθόνης

Η «Λόλα» δεν ήταν η πρώτη επαφή της Ανούκ Εμέ με την τέχνη του κινηματογράφου. Κόρη ηθοποιών είχε πάρει μέρος σε ταινίες από την τρυφερή ηλικία των 14 ετών. Ο πρώτος που διέβλεψε το λαμπρό μέλλον που την περίμενε ήταν ο Φεντερίκο Φελίνι, ο οποίος της έδωσε έναν ρόλο στην θρυλική «Dolce Vita» στο πλευρό του Μαρτσέλο Μαστρογιάνι και της Ανίτα Έκμπεργκ. Όμως η συμμετοχή της στην ταινία δεν προκάλεσε τον πυρετό που προκάλεσαν οι επόμενες συμμετοχές της, στη «Λόλα» και στο «Ένας άντρας και μια γυναίκα» του Κλοντ Λελούς (1966) που της απέφερε και την μοναδική υποψηφιότητα για Όσκαρ στην καριέρα της. Μαζί με τον Ζαν Λουί Τρεντινιάν ενσάρκωσαν το πρότυπο των καταραμένων εραστών τη εποχής.

Ακολούθησαν πολλές ταινίες, 74 καταμετρούν οι βιογράφο της ηθοποιού, σε μια καριέρα που η διάρκειά της άγγιξε της 7 δεκαετίες. Όμως, παρά το ζωηρό ενδιαφέρον από το Χόλυγουντ, η Ανούκ Εμέ απέρριψε το ενδεχόμενο μια καριέρας στην Αμερική, επιλέγοντας την ζωή στην Ευρώπη από την μεγάλη καριέρα.

Ανούκ Εμέ, Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, Μανουέλα Παπατάκη και Αλμπέρτο Σόρντι σε έξοδο στη Νέα Υόρκη μετά από γκαλά προς τιμήν του Φεντερίκο Φελίνι:

ΜΑΝΟΥΕΛΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Ανούκ Εμέ – Νίκος Παπατάκης: Ένας μεγάλος έρωτας με μικρή διάρκεια

Τη εποχή που στο Παρίσι άνθιζε το «νέο κύμα» με τη ορμή της μεταπολεμικής αισιοδοξίας, ένα νέος Έλληνας αναζητούσε την τύχη του στις όχθες του Σικουάνα. Ήταν ο Νίκος Παπατάκης, ένας διανοούμενος της διασποράς, γεννημένος στην Αντίς Αμπέμπα της τότε Αβησσυνίας, πολέμησε με τους ιθαγενείς εναντίον των Ιταλών, εξορίστηκε από τους υπερσυντηρητικούς γονείς του, έφτασε στην Ελλάδα άγνωστος μεταξύ αγνώστων για να καταλήξει μετά από πολλές περιπέτειες στο Παρίσι.

Ο Νίκος Παπατάκης, εμφορούμενος από ιδέες που πήγαζαν από τα καλλιτεχνικά και πολιτικά κινήματα της εποχής, αποφάσισε να δημιουργήσει τον δικό του χώρο έκφρασης στη γαλλική πρωτεύουσα που έβραζε. Με τη βοήθεια κάποιων ανήσυχων ομοϊδεατών του ίδρυσε το Rose Rouge, ένα καλλιτεχνικό καμπαρέ, όπου σύχναζε η αφρόκρεμα της καλλιτεχνικής ζωής της πόλης. Εκεί έκανε το ντεμπούτο της η μούσα των υπαρξιστών Ζιλιέτ Γκρεκό κι ο Μαρσέλ Μαρσό. Εκεί σύχναζαν η Γκρέτα Γκάρμπο, η Άννα Μανιάνι και η εκθαμβωτική Ανούκ Αιμέ.

Τι ειδύλλιο ήταν σύντομο και φλογερό και κατέληξε σε γάμο με κουμπάρο τον φίλο του σκηνοθέτη Ζαν Ζενέ, με τον οποίο ο Παπατάκης συνδεόταν φιλικά από την πρώτη στιγμή που πάτησε το πόδι του στο Παρίσι, επί γερμανικής κατοχής. Κατέληξε επίσης στην γέννηση της Μανουέλας Παπατάκη το 1951, της μοναδικής κόρης της σταρ, η οποία διακρίνονταν για την εξωφρενική ομοιότητα με τη μάνα της.

Το 1954 η Ανούκ Εμέ και ο Νίκος Παπατάκης χώρισαν κι εκείνος αναχώρησε για τη Νέα Υόρκη όπου συνδέθηκε ερωτικά με την Nico. Ακολούθησε ο γάμος του με την Όλγα Καρλάτου με την οποία απέκτησε έναν γιο.

Ο Νίκος Παπατάκης μιλάει για τη σχέση του με τη Nico και τους Velvet Underground:

Εν τω μεταξύ η Μανουέλα Παπατάκη, ακολουθώντας στα βήματα της μητέρας της, αφού έπαιξε σε κάποιες ταινίες, επέλεξε τον ρόλο της μποέμ κοσμοπολίτισσας. Σε ένα από τα ταξίδια της στην Ελλάδα, η Μανουέλα ξεστράτισεαπό τη Σπετσοπούλα όπου διάμενε συνήθως με τον Φίλιππο Νιάρχο και κατέληξε στην Ύδρα. Σε μια παραλία της Ύδρας τα βήματά της την έφεραν δίπλα στον Μιχάλη Μανιάτη, τον οποίο παντρεύτηκε τον Νοέμβριο του ίδιου χρόνου.

Ούτε αυτός ο γάμος είχε διάρκεια. Το ζευγάρι χώρισε και ακολούθησε ξεχωριστούς δρόμους. Όμως, ο δεσμός της Μανουέλας Παπατάκη με τον Μιχάλη Μανιάτη έκανε ακόμα πιο ισχυρούς τους δεσμούς της ανάμεσα στην Ανούκ Εμέ με την Ελλάδα, μια χώρα στην οποία επέστρεφε σε κάθε ευκαιρία όσο της το επέτρεπαν οι δυνάμεις της.

Ο Μιχάλης Μανιάτης μιλάει για την γνωριμία του με τη Μανουέλα Παπατάκη:

Η Ανούκ Εμέ με τη Μανουέλα Παπατάκη σε κοινή έξοδο στο Παρίσι στα 90s:

ΑΝΟΥΚ ΚΑΙ ΜΑΝΟΥΕΛΑ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Προϋπόθεση η «αυτοκάθαρση» στον ΣΥΡΙΖΑ και στο ΠΑΣΟΚ για τη Ζωή
Συνάντηση Πούτιν - Κιμ: «Νέο θεμελιώδες έγγραφο» και πλήρης στήριξη στον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία
Chevron Right