Showbiz

Μανούσος Μανουσάκης για μυθοπλασία: «Ο ανταγωνισμός έχει φέρει έργα με σοβαρή παραγωγή, δεν είναι ξεπετάγματα»

Ο Μανούσος Μανουσάκης μιλά για την τηλεόραση, τον ανταγωνισμό, την εγκληματικότητα και την κοινωνική παθογένεια.

Ο Μανούσος Μανουσάκης ήταν καλεσμένος στην εκπομπή της ΕΡΤ1 «Σαββατοκύριακο από τις 6» με αφορμή τη νέα του σειρά «Το Δίχτυ» που θα προβληθεί στην κρατική τηλεόραση την νέα σεζόν.

Ο γνωστός σκηνοθέτης μίλησε για την μυθοπλασία στην τηλεόραση, την τηλεθέαση, τα κοινωνικά ζητήματα της εποχής και φυσικά τη νέα τηλεοπτική σειρά, «Το Δίχτυ»: «Είναι μια κοινωνική αστυνομική σειρά και προτάσσω το κοινωνική. Δεν είναι μια σειρά που ο Πουαρό ή ο Σέρλοκ Χολμς προσπαθεί να βρει κάποιον ένοχο.

Ο θεατής είναι κοινωνός, ξέρει ποιος το έχει κάνει, άρα δεν είναι αυτό το ζητούμενο. Το ζητούμενο είναι πως θα τον πιάσει η αστυνομία και ο άνθρωπος που εκτελεί το έγκλημα σε ποια κοινωνία μεγαλώνει.

Δεν έρχεται από τον Άρη ο εγκληματίας, ο βιαστής, αυτός που σκοτώνει τη γυναίκα του, το παιδί που κοπανάει το άλλο παιδί στην αυλή του σχολείου, είναι γείτονές μας.

Τα θέματα που μας απασχολούν, είναι αυτά που απασχολούν την κοινωνία σήμερα. Δηλαδή η εφηβική βία, η ενδοοικογενειακή βία, η διεμφυλική βία, το σκοτεινό διαδίκτυο, τα ναρκωτικά που είναι ένα διηνεκές πρόβλημα, η αρχαιοκαπηλία, πράγματα που απασχολούν την κοινωνία μας σήμερα. Δεν είνα φανταστικές ιστορίες. Δεν φωτογραφίζουν πραγματικά γεγονότα, αλλά θα μπορούσαν να είχαν συμβεί.

Το γεγονός ότι ξέρουμε τον δράστη δεν μειώνει το ενδιαφέρον, είναι άλλο το είδος της έρευνας. Να δούμε το γιατί και το πως έγινε. Ο άνθρωπος είναι το κέντρο μας. Είναι ένα είδος αστυνομικής λογοτεχνίας που υπάρχει πάρα πολύ», είπε για τη νέα σειρά που αποτελείται από 6 επεισόδια των 80 λεπτών.

Ο Μανούσος Μανουσάκης επεσήμανε επίσης ότι: «Αυτά δεν τα είχαμε ποτέ σε αυτή την ένταση ή τουλάχιστον μπορεί να πεις κανείς ότι δεν δημοσιοποιούντο, γιατί μπορεί να συμβαίνει κι αυτό.

Δηλαδή ότι παλαιότερα ο κόσμος δεν μίλαγε, άκουγε φωνές από το διπλανό διαμέρισμα και δεν έπαιρνε την αστυνομία. Αυτό συνέβαινε κατά κόρον. Τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να γίνεται η δημοσιοποίηση, να τολμάει η γυναίκα να μιλήσει ή το κορίτσι που βιάστηκε να τολμάει να το πει.

Δεν ξέρω αν ήταν περισσότερα ή λιγότερα παλαιότερα, πάντως η δημοσιότητα τώρα και το θάρρος των ανθρώπων είναι που έχει διαφοροποιήσει τα πράγματα.

Αυτό που συμβαίνει σήμερα είναι τραγικό στο σχολείο γιατί αυτή τη στιγμή ο καθηγητής δεν έχει καμία αίγλη, καμία ισχύ και κανέναν σεβασμό.

Δεν είναι τίποτα και γι’ αυτό δεν φταίει ο καθηγητής, αν και μπορεί να φταίει κατά περίπτωση. Αλλά φταίει το εκπαιδευτικό σύστημα που υποχρεώνει τα παιδιά απλά να μαθαίνουν απ’ έξω και να είναι απομνημονευτικές μηχανές.

Δεν κρίνουν, δεν αμφιβάλουν, δεν αμφισβητούν, δεν διερωτώνται, δεν μαθαίνουν και απλώς απομνημονεύουν. Άρα αυτό δημιουργεί μία τεράστια αδιαφορία για τον καθηγητή», είπε ο γνωστός σκηνοθέτης.

Όσο αφορά στο ρόλο της τηλεόρασης και τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί με τα χρόνια: «Το να προκαλέσεις τον κόσμο να δει μια σειρά ήταν πάντα το στοίχημα. Δεν είναι τώρα, βέβαια οι αντιξοότητες είναι μεγαλύτερες. Πρέπει να εξελιχθεί ο τρόπος των μετρήσεων, μας ενδιαφέρει η επίδραση στον κόσμο. Δεν ζούμε σε μια γυάλα, δεν υπάρχει συνταγή για την επιτυχία.

Το θέλουμε το «μπράβο» του κόσμου», είναι συγκινητικό, Σε κάνει να δακρύζεις η δοτικότητα του κόσμου. Πρέπει να έχεις λόγο γι’αυτό που κάνεις. Εμείς θα λέγαμε για το «Δίχτυ» πως το έγκλημα είναι καθρέφτης της κοινωνίας μας. Η τηλεόραση έχει βελτιωθεί. Ο ανταγωνισμός έχει φέρει έργα με σοβαρή παραγωγή, δεν είναι ξεπετάγματα», είπε δίνοντας έμφαση στις πλατφόρμες.

Ο Μανούσος Μανουσάκης στην ΕΡΤ1:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
O μεγάλος τελικός του EURO 2024 Ισπανία - Αγγλία (2-1, ΤΕΛΙΚΟ)
Τάκης Θεοδωρικάκος: Η Ελλάδα χρειάζεται νέο παραγωγικό μοντέλο
Chevron Right