Ο Γιώργος Λάνθιμος βρέθηκε στην καρδιά της Αθήνας και έδωσε συνέντευξη τύπου δύο μόλις εβδομάδες πριν την επίσημη πρεμιέρα της ταινίας Poor Things στην Ελλάδα. Η ταινία ξεκινά το ταξίδι της στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες την 1η Ιανουαρίου του 2024.
Το Poor Things συνεχίζει την θραμβευτική του πορεία μετά από την κατάκτηση του Χρυσού Λέοντα στο Φεστιβάλ Βενετίας, με 7 υποψηφιότητες στις Χρυσές Σφαίρες. Από το πλευρό του Γιώργου Λάνθιμου κατά τη συνέντευξή του στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετάνια, έλειπε η μούσα και πρωταγωνίστριά του, Έμμα Στόουν, λόγω αιφνίδιας ασθένειας.
Αρχικά ο Γιώργος Λάνθιμος εξήγησε πως η ταινία δεν θα ήταν δυνατό να γυριστεί στη χώρα μας: «Είναι δύο διαφορετικά κομμάτια: το ένα είναι η χρηματοδότηση, το άλλο είναι πρακτικά πού θα γυριζόταν. Όταν ψάχναμε μέρος για να κάνουμε το γύρισμα και καταλήξαμε στη Βουδαπέστη, όλες οι επιλογές ήταν ανοιχτές, ακόμα και η Ελλάδα, αλλά άμεσα αποκλείστηκε γιατί εδώ δεν υπάρχουν στούντιο. Ούτε η τεχνική γνώση και η εμπειρία της κατασκευής τέτοιου επιπέδου σκηνικών υπάρχει», είπε ο γνωστός σκηνοθέτης.
Επιπλέον απάντησε σχετικά με την απόφασή του να φύγει στο εξωτερικό για την παραγωγή ταινιών στο ξεκίνημά του: «Όταν έφυγα από την Ελλάδα ήταν πολύ σημαντικό γιατί έγιναν τα πρώτα βήματα για να γίνουν οι πρώτες ταινίες, αλλά με δυσκολία. Ήμασταν αρκετά αφελείς. Εκείνη την εποχή μού έλεγαν, «καταπληκτικός ο Κυνόδοντας», αλλά αυτό που ζητούσαν ήταν «κάτι λίγο πιο mainstream, που επειδή είσαι Ευρωπαίος θα είναι λίγο πιο ενδιαφέρον».
Ήταν δύσκολο, αλλά τα καταφέραμε με έναν τρόπο. Από τη στιγμή που ξεκίνησε αυτό το πράγμα δεν έχει τόση σημασία το πού βρίσκεσαι. Στην αρχή ναι, ήταν πάρα πολύ σημαντικό, αυτή τη στιγμή νομίζω δεν παίζει τόσο ρόλο το πού βρίσκομαι», πρόσθεσε.
Δείτε σχετικό βίντεο:
Αναφερόμενος στην πρωτότυπη μουσική που χρησιμοποίησε στην ταινία poor Things, ο Γιώργος Λάνθιμος τόνισε ότι: «Πάντα προσπαθούσα να το κάνω, αλλά, ψάχνω πάρα πολύ τη μουσική στη διάρκεια του μοντάζ.
Bρίσκω κομμάτια και μοντάρω με αυτά, και ήταν πάρα πολύ συγκεκριμένη η ισορροπία του τόνου με την οποία δημιουργούσα στη διάρκεια του μοντάζ και σχεδόν αδύνατο να έρθει ένας συνθέτης να κάνει κάτι άλλο και να λειτουργήσει με τον ίδιο τρόπο», εξηγώντας τον τρόπο που ο ίδιος κάνει τον συνδυασμό του ήχου στα πλάνα να είναι μοναδικός.
Μια άλλη πτυχή που τον ενδιαφέρει πάντα ιδιαίτερα, είναι η γνώμη που σχηματίζει ο θεατής για τις ταινίες του και πώς μεταδίδει την εικόνα πετυχαίνοντας τον σκοπό του: «Νομίζω ότι, ακριβώς, ο σκοπός που φτιάχνουμε τις ταινίες είναι να γίνονται κτήμα του κόσμου, κι εγώ τουλάχιστον προσπαθώ να τις φτιάξω όσο πιο «ανοιχτές» γίνεται, ώστε οι διαφορετικοί άνθρωποι που προέρχονται από διαφορετικές κοινωνικές και προσωπικές εμπειρίες να μπορούν να προσεγγίζουν τη δική τους προσωπική εμπειρία σε αυτό που βλέπουν. Να μην είναι, δηλαδή, μια μονοδιάστατη εμπειρία για όλους η ταινία, αλλά να έχει διαφορετικές ερμηνείες και αίσθηση για κάθε διαφορετικό άνθρωπο που τη βλέπει».
Παράλληλα όπως έγινε γνωστό στην συνέντευξη του Γιώργου Λάνθιμού την Κυριακή 17/12, είναι έτοιμη ήδη και η επόμενή του ταινία με τίτλο «Kind of Kindness» σε σενάριο του ίδιου και του Ευθύμη Φιλίππου.