Η καραντίνα άνοιξε την όρεξη των Ελλήνων για τα επιτραπέζια παιχνίδια ως δημιουργική διέξοδο. Νέες ιδέες έπεσαν στο τραπέζι και νέοι άνθρωποι καταπιάστηκαν με το αντικείμενο, επινοώντας παιχνίδια ή απλώς παίζοντας.
Ανάμεσα στις ιδέες που ξεχώρισαν ήταν και το πρωτοποριακό «1821 – Ταξίδι προς την Ελευθερία», μια πρόταση της My Greek Games, της εταιρίας που δημιούργησαν η Έφη Καραγκούνη, απόφοιτος της Αρχιτεκτονικής Σχολής του ΑΠΘ με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ουαλία, και ο Χρήστος Παπαχρήστου, απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου του Sunderland (Αγγλία) με ειδικότητα στην εικονογράφηση και το σχεδιασμό (Illustration and Design).
Οι δυο τους αντλούν έμπνευση από τους αρχαίους θεούς της ελληνικής μυθολογίας και από την πλούσια ελληνική ιστορία και με τις δημιουργίες τους, που έχουν ταξιδέψει ως και τις προθήκες του πωλητηρίου του Βρετανικού Μουσείου.
Το «1821 – Ταξίδι προς την Ελευθερία» δημιουργήθηκε μετά από σοβαρή έρευνα (η επιστημονική τεκμηρίωση έγινε από το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου), με πολύ σεβασμό και αγάπη στο πλαίσιο του προγράμματος «Μοριάς 21», μια πρωτοβουλία του Ιδρύματος Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου και της εταιρείας ΤΕΜΕΣ.
Πως παίζεται το «1821 – Ταξίδι προς την Ελευθερία»
Πρόκειται για ένα γρήγορο παιχνίδι, στο οποίο κάθε παίκτης υποδύεται το ρόλο του συνοδοιπόρου του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη σ’ ένα ταξίδι στο χρόνο, ξεκινώντας από την ίδρυση της Φιλικής Εταιρείας και καταλήγοντας στη δημιουργία του Ελληνικού Έθνους.
Το παιχνίδι εξελίσσεται στην Πελοπόννησο, κέντρο της Επανάστασης. Η επιλογή χαρακτήρα του κάθε παίκτη καθορίζει και τον τρόπο που αυτός/η κινείται μέσα στο παιχνίδι. Στην αρχή του κάθε παιχνιδιού κάθε παίκτης λαμβάνει από τρεις κάρτες δράσης. Η χρήση των καρτών μπορεί ν’ αλλάξει τη ροή του παιχνιδιού προς το συμφέρον του κάθε παίκτη που τη χρησιμοποιεί. Κατά το επικό αυτό ταξίδι ο κάθε παίκτης συναντά εμπόδια ή βοήθειες που τον κάνουν να μετακινείται προς τα εμπρός ή προς τα πίσω. Τα τυχαία τοποθετημένα, διάσπαρτα πλακίδια κάνουν το παιχνίδι κάθε φορά διαφορετικό. Τελειώνει όταν ένας από τους παίκτες φτάσει στον σκοπό του ταξιδιού (τερματισμός) που δεν είναι τίποτα λιγότερο από τη δημιουργία του ελληνικού κράτους.
Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στην εικονογράφησή του, που φέρει την υπογραφή του Σταύρου Δάμου. «Από την περικεφαλαία του Κολοκοτρώνη στο εξώφυλλο έως την τελευταία λεπτομέρεια στο ταμπλό είναι όλα ζωγραφισμένα στο χέρι καθώς θέλαμε μ’ αυτόν τον τρόπο ν’ αποδώσουμε κι εμείς έναν φόρο τιμής στο 1821. Να μην δημιουργήσουμε απλώς ένα ακόμη παιχνίδι», επισημαίνει ο Χρ. Παπαχρήστου μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Οι χαρακτήρες – ρόλοι του παιχνιδιού
Τέσσερις είναι οι χαρακτήρες του παιχνιδιού: Το μέλος της Φιλικής Εταιρείας, η Λόγια (Γυναίκα της Επανάστασης), ο Φιλέλληνας και ο Οπλαρχηγός. «Οι τέσσερις χαρακτήρες μας αποτυπώνουν όλες τις εκφάνσεις της Επανάστασης», επισημαίνει η Έφη Καραγκούνη και εξηγεί γιατί επελέγησαν οι τέσσερις αυτοί οι ρόλοι για το παιχνίδι.
Η Φιλική Εταιρεία ήταν η σημαντικότερη από τις μυστικές οργανώσεις που σχηματίστηκαν για την προετοιμασία της Επανάστασης του 1821 και σκοπός της ήταν η γενική Επανάσταση των Ελλήνων για την «ανέγερσιν και απελευθέρωσιν του Ελληνικού Έθνους και της Πατρίδoς μας». Οι οπλαρχηγοί αποτελούσαν την ραχοκοκαλιά της επανάστασης, ενώ οι Φιλέλληνες βοήθησαν στην προετοιμασία και την ευτυχή εξέλιξη της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Με τον δε χαρακτήρα της Λόγιας, το παιχνίδι αποδίδει τιμή στη Γυναίκα της Επανάστασης καθώς στη διάρκεια του Αγώνα του 1821, οι γυναίκες διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο σε όλα τα επίπεδα της ζωής και με τη στάση τους, το θάρρος αλλά και τον πατριωτισμό τους αναδείχθηκαν σε γενναίες ηρωίδες της ιστορίας της Επανάστασης.