Σε ηλικία μόλις 46 ετών έφυγε ξαφνικά από τη ζωή ο Νίκος Παπαδόπουλος, σεναριογράφος και δημιουργός του «Plasticobilism», του καλλιτεχνικού project που χρησιμοποιούσε τις διάσημες φιγούρες της Playmobil για να θίξει μια σειρά από σύγχρονα κοινωνικά, πολιτικά και πολιτιστικά ζητήματα, με καυστικό και μοναδικό τρόπο.
Γεννημένος το 1979, Διδάκτωρ αστροφυσικής του ΑΠΘ, ο Νίκος Παπαδόπουλος υπήρξε επίσης εκ των βασικών σεναριογράφων των σειρών «Big Bang», «LAPD» και «Η Φαμίλια». Επίσης έχει γράψει πολλά επεισόδια για πάνω από 10 σειρές που προβλήθηκαν στο Mega και τον Ant1.
Το 2019 υπήρξε υποψήφιος ευρωβουλευτής με την Πλεύση Ελευθερίας, ενώ ήταν μέλος της δημοτικής κίνησης «Ανυπακοή στις γειτονιές Αμπελοκήπων-Μενεμένης». Η κηδεία του θα γίνει σήμερα (25/2) στις 12:00 το μεσημέρι στον Ιερό ναό Ζωοδόχου Πηγής, στη γειτονιά του, στους Αμπελόκηπους, Θεσσαλονίκης.
Μέσα από τις δημιουργίες του στο πλαίσιο του «Plasticobilism», ο Παπαδόπουλος κατάφερε να συνδυάσει το παιδικό παιχνίδι με σοβαρά θέματα, όπως η οικονομική κρίση, η ανεργία, οι απεργίες, το μεταναστευτικό, η κρατική καταστολή, τα ανθρώπινα δικαιώματα και η δημοκρατία δημιουργώντας ένα ιδιαίτερο είδος τέχνης. «Δεν θεωρώ ότι κάνω κάποιον αγώνα. Είμαι απλά αλληλέγγυος σε αυτούς που διεκδικούν οτιδήποτε… Και ως σάτυρα, φυσικά», έλεγε ο ίδιος.
Σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ είχε μιλήσει για το πώς ξεκίνησε να χρησιμοποιεί τα Playmobil ως μέσο έκφρασης, τις επιρροές του, και τις αντιδράσεις που έχει λάβει για το έργο του.
«Το ξεκίνησα τελείως τυχαία… Ήθελα να εκφραστώ με κάποιο τρόπο, αλλά όλο το πράγμα ξεκίνησε από όταν γεννήθηκε ο γιος μου… Έχω του αγοράσει μερικά Playmobil, και πάνω στο παιχνίδι αναπαριστούσα κάτι από την πραγματική ζωή. Μετά σκέφτηκα, γιατί να μην το κάνω και λίγο πιο έξω από το σπίτι μου; Γιατί να μην αναπαραστήσω κάτι ή να πω κάτι με αυτές τις φιγούρες;», είχε δηλώσει.
Μάλιστα στην πορεία του, που ξέφυγε από τα ελληνικά σύνορα, βρέθηκε αντιμέτωπος και με την λογοκρισία. Είναι χαρακτηριστικό πως η σελίδα του στο Facebook, στην οποία αναρτούσε πολλές φωτογραφίες από τις δημιουργίες του, είχε κατέβει. «Με κλείσανε χωρίς να με προειδοποιήσει κανένας… Αποδείχτηκε ότι το πρόβλημα ήταν το περιεχόμενο. Κάνουν λόγο για εξτρεμιστικό περιεχόμενο, για πολιτικές δηλώσεις μέσω της χρήσης Playmobil… Τα πάντα μπορεί να θεωρηθούν εξτρεμιστικά, αναλόγως σε ποια πλευρά είσαι».
Παρά τα εμπόδια, ο Νίκος Παπαδόπουλος κατάφερε να παραμείνει αφοσιωμένος στο όραμά του και να συνεχίσει να δημιουργεί έργα που εντυπωσίαζαν και προκαλούσαν τον προβληματισμό. Ήταν ένας καλλιτέχνης που κατάφερε να μεταμορφώσει το απλό παιχνίδι σε μια πλατφόρμα για να εκφράσει βαθιές σκέψεις και να προκαλέσει συζήτηση.
Το «Plasticobilism» παραμένει ένα διακριτό κίνημα στη σύγχρονη τέχνη και η επιρροή του είναι εμφανής στις δημιουργίες πολλών καλλιτεχνών που εμπνεύστηκαν από την πρωτοτυπία και το όραμά του.