Ο «Οιδίπους επί Κολωνώ» με τον Δημήτρη Καταλειφό σε σκηνοθεσία Γιώργου Σκευά ήταν το απόλυτο sold -out της φετινής φεστιβαλικής σεζόν. Σε αντίθεση με τους «Σφήκες» της Λένας Κιτσοπούλου και τη «Μήδεια» του Κάστορφ, που προκάλεσαν τσουνάμι αντιδράσεων, η στάση σκηνοθέτη και πρωταγωνιστή απέναντι στο έργο του Σοφοκλή ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες του κοινού που τους αντάμειψε με το πιο θερμό χειροκρότημα.
Σε ένα διάλειμμα της περιοδείας του, ο Δημήτρης Καταλειφός μίλησε στο «Καλοκαίρι #Yes» για την επιστροφή του στην Επίδαυρο μετά από πάροδο 30 χρόνων, την αγωνία του πριν βγει στη σκηνή και τον ντόρο που προκλήθηκε φέτος για τις επιλογές του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.
«Γενικά δεν μου αρέσει αυτό που έχει γίνει φέτος με την Επίδαυρο. Έχει καταλήξει ένα πεδίο αντιπαραθέσεων και συγκρούσεων. Αισθάνομαι ότι η τέχνη είναι κάτι για να μας φέρνει κοντά όχι για να δημιουργεί πολέμους.
Οι πειραματισμοί είναι οπουδήποτε δεκτοί εφόσον γίνονται με σοβαρότητα, με μόχθο και με δουλειά. Δεν πιστεύω ότι η Επίδαυρος πρέπει να είναι ένας νεκρός χώρος. Είναι ένας ζωντανός χώρος με ωραίες ή μη ωραίες παραστάσεις όπως κάθε θέατρο. Κάθε θέατρο είναι ένας ιερός χώρος όχι μόνο η Επίδαυρος.
Δεν παρακολούθησα δυστυχώς τους “Σφήκες” ή τη “Μήδεια” γιατί έπαιζα και έχω ακούσει από πολλούς και πάρα πολύ καλά λόγια.
Δεν με ενόχλησε το σκηνικό της “Μήδειας”. Ας αποφασίσουμε, τη θέλουμε την Επίδαυρο ως μνημείο ή ως θέατρο; Γιατί να μην έχει σκουπίδια; Δηλαδή τι θα πρέπει να έχει η Επίδαυρος; Κεριά αναμμένα ή εικόνες αγίων; Τότε να πάμε σε εκκλησία.
Φοβάμαι ότι το θέατρο θα καταλήξει ένα talent show όπου θα βγαίνουν οι κριτικοί και οι θεατές με πανό και θα επευφημούν μία παράσταση ή θα κατακρεουργούν μια άλλη. Είναι μεγάλο κρίμα να καταντήσει η αρχαία τραγωδία και η Επίδαυρος ένα talent show με πανό» είπε ο αγαπημένος ηθοποιός στον συνεργάτη της εκπομπής για τα θεατρικά πεπραγμένα του καλοκαιριού και όχι μόνο.
Δείτε το σχετικό βίντεο: