Στις 28 Απριλίου – στο πλαίσιο του υπουργικού συμβουλίου – θα γίνει γνωστό το νομοσχέδιο για τα τρένα, όπως είπε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, τονίζοντας πως αυτό θα αναβαθμίζει την ασφάλεια.
«Αδιάκοπα κάθε μέρα εργάζομαι για ασφαλή τρένα και ασφαλή σιδηρόδρομο. Το νέο νομοσχέδιο που φέρνουμε στις 28 του μηνός έρχεται να αναβαθμίζει την ασφάλεια», είπε μιλώντας στον ΑΝΤ1 και εξήγησε πως το νομοσχέδιο θα σταθεί σε δύο πυλώνες.
«Ο ένας είναι το προσωπικό, σχετικά με το οποίο θα πρέπει να γίνει αυστηροποίηση αρκετών μέτρων» και δήλωσε ότι κάποια πράγματα στο κομμάτι αυτό «πρέπει να αποτελέσουν παρελθόν» και συμπλήρωσε ότι «θα υπάρξουν ποινές όταν γίνονται λάθη».
Ο άλλος πυλώνας είναι τα συστήματα τεχνολογίας που συμπληρώνουν τους ανθρώπους που είναι στην πρώτη γραμμή.
Όπως ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, «θα προβλέπεται ο γεωεντοπισμός των τρένων σε πραγματικό χρόνο. Θα γίνει υποχρεωτικό το μέτρο να έχει πομπό κάθε τρένο και σε πραγματικό χρόνο να βλέπουμε σε ποια γραμμή είναι. Θα λειτουργήσει σε 3 μήνες από σήμερα».
Ερωτηθείς για το τι έχει γίνει μέχρι στιγμής στον ελληνικό σιδηρόδρομο απάντησε ότι «έχουνε γίνει πολλά» και συμπλήρωσε ότι «η κατάσταση στον σιδηρόδρομο δεν μπορεί να είναι άσπρο – μαύρο. Έχουνε γίνει πολλά αλλά τα χρόνια της κρίσης είναι η αλήθεια ότι ο σιδηρόδρομος παραιτήθηκε».
Συμπλήρωσε επίσης ότι «στους υπάλληλους έχει ξεκινήσει η επαναξιολόγηση. Πρέπει να αλλάξει αυτή η χαλαρότητα για κάποιους, αυτό πρέπει να τελειώσει».
Λεωφορειολωρίδες
«Όλοι πρέπει να σεβόμαστε το λεωφορείο. Δεν γίνεται να μπλοκάρεται η λωρίδα από μη λεωφορεία. Όπου και να πάμε στην Ευρώπη, δεν ισχύει ότι μπορεί να μπαίνει ο καθένας. Θα μπουν κάμερες στα λεωφορεία για να εντοπίζονται οι παραβάτες. Είμαι υπέρ του διαλόγου. Προτεραιότητά μας είναι τα τρένα και ο σιδηρόδρομος. Προφανώς έχουν σημασία και όλα τα υπόλοιπα, αλλά πρέπει να γίνει προτεραιοποίηση», είμαι για το ζήτημα των λεωφορειολωρίδων και τις ενστάσεις του ΣΑΤΑ.