Πολιτική

Νέα «βόμβα»: Από το καλοκαίρι του 2019 σταμάτησε η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα

Το 2019 ξέσπασε μία πυρκαγιά που δεν αποκαταστάθηκε ποτέ, με αποτέλεσμα να είναι «τυφλό» το σύστημα τηλεδιοίκησης.

Νέες αποκαλύψεις έρχονται στο φως της δημοσιότητας σχετικά με την τραγική σιδηροδρομική σύγκρουση στα Τέμπη.

Συγκεκριμένα, από το καλοκαίρι του 2019 σταμάτησε, λόγω μιας πυρκαγιάς που δεν αποκαταστάθηκε ποτέ, η τηλεδιοίκηση στον σταθμό του ΟΣΕ στη Λάρισα κι από τότε ουσιαστικά το σύστημα είναι «τυφλό».

Έτσι, οι σταθμάρχες από δυο επί 24ωρου βάσεως έγιναν ένας, καθώς ο σταθμάρχης τηλεδιοίκησης έμεινε στην ουσία χωρίς αντικείμενο εργασίας.

Τα παραπάνω αποκάλυψαν εργαζόμενοι του ΟΣΕ στον Γιάννη Ραγκούση, ο οποίος τις τελευταίες ώρες βρίσκεται στη Λάρισα, μετά από σχετική εντολή του Αλέξη Τσίπρα, στον απόηχο του δυστυχήματος.

«Είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με εν ενεργεία σταθμάρχες, συνομιλίες από τις οποίες κατά τη γνώμη μου προέκυψε ένα πολύ σοβαρό νέο δεδομένο, για το οποίο εμείς θα ενημερώσουμε αρμοδίως και θα προβούμε στις αναλυτικές και επίσημες δηλώσεις και το οποίο σίγουρα θα ρίξει περισσότερο φως στο ποιες είναι τελικά και πού ανήκουν οι ευθύνες για αυτή τη μεγάλη εθνική τραγωδία.

Τα νέα δεδομένα έχουν να κάνουν με τη τηλεδιοίκηση που όπως μας είπαν υπήρχε και λειτουργούσε μέχρι και το 2019, όπου και ξέσπασε μια πυρκαγιά και αυτή είχε ως αποτέλεσμα από τότε να τερματιστεί η λειτουργία της τηλεδιοίκησης», είπε ο Γιάννης Ραγκούσης στους δημοσιογράφους και πρόσθεσε: «Η τηλεδιοίκηση υπήρχε με προβλήματα, λόγω των περιστατικών κλοπών κατά μήκος της διαδρομής, αλλά έδινε τη δυνατότητα στον σταθμό της Λάρισας να «βλέπει» μια πολύ μεγάλη απόσταση για 100-110 χιλιόμετρα. Όσο ήταν σε λειτουργία το σύστημα ο σταθμός της Λάρισας δεν ήταν «τυφλός». Μπορούσε να παρακολουθεί την πορεία των τρένων.

Ενημερωθήκαμε ότι η λειτουργία της τηλεδιοίκησης από το 2004 μέχρι το 2019 είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχει σταθμάρχης τηλεδιοίκησης. Άρα είχαμε στη διάρκεια του συνόλου του 24ωρου δύο σταθμάρχες. Ο συμβατικός, να τον πω έτσι, και ο σταθμάρχης τηλεδιοίκησης.

Αυτό σταμάτησε, όπως ενημερωθήκαμε, τον Ιούλιο του 2019.

Δημιουργεί μια εύλογη απορία, πώς είναι δυνατόν μια πυρκαγιά στον σταθμό εργοστασίου Ζαχάρεως να φτάνουμε σήμερα, από το καλοκαίρι του 2019, να λειτουργεί χωρίς τηλεδιοίκησης ο σταθμός της Λάρισας και με έναν σταθμάρχη αντί για δύο; Είναι πολύ σοβαρά νέα δεδομένα. Όπως πρέπει θα συνεχίσουμε. Δεν είμαστε εισαγγελείς, ούτε κάνουμε έρευνα, αλλά έχει μεγάλη σημασία να διαλευκάνουμε την υπόθεση».

Πρώην σταθμάρχης Λάρισας: «Η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα λειτουργούσε μέχρι το καλοκαίρι του 2019»

Σε μία σημαντική αποκάλυψη προχώρησε ο πρώην σταθμάρχης της Λάρισας, κ. Ιωάννης Κολλάτος σε συνέντευξη που παραχώρησε στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του MEGA, τονίζοντας πως η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα λειτουργούσε κανονικά μέχρι το καλοκαίρι του 2019, έχοντας πλήρη επόπτευση του σιδηροδρομικού δικτύου από τον Δομοκό μέχρι το Πλατύ.

«Μέχρι το καλοκαίρι του 2019 η αίθουσα της τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε κανονικά» ανέφερε ο πρώην σταθμάρχης που ήταν ο άνθρωπος που έχει θέσει σε λειτουργία το σύστημα της τηλεδιοίκησης στην Λάρισα από το 2007.

«Ήμουν υπεύθυνος για την κυκλοφορία από τον Δομοκό μέχρι το Πλατύ μέχρι το 2010 που συνταξιοδοτήθηκα» ανέφερε χαρακτηριστικά στην πρωινή εκπομπή του  MEGA.

Η ανακοίνωση του ΟΣΕ

Από την πλευρά του ο ΟΣΕ, χαρακτηρίζει «απολύτως ανακριβή» δημοσιεύματα για την ύπαρξη πλήρους τηλεδιοίκησης το 2019 του σιδηροδρομικού σταθμού Λάρισας. Ωστόσο, επιβεβαιώνει ότι λειτουργούσε τουλάχιστον μερικώς η τηλεδιοίκηση μέχρι το 2019.

Σε ανακοίνωσή του ο Οργανισμός αναφέρει

«Τον Ιούλιο του 2015 μετά την πυρκαγιά στην περιοχή του Λιτοχώρου, η τηλεδιοίκηση Λάρισας υποβαθμίστηκε σημαντικά και πρακτικά έπαψε να λειτουργεί ως πλήρης τηλεδιοίκηση. Η μόνη δυνατότητα που διατηρούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης ήταν η παρακολούθηση της διαδρομής από την είσοδο της Λάρισας έως την είσοδο των Νέων Πόρων. Δεν υπήρχε δυνατότητα τηλεχειρισμών για τη χάραξη διαδρομών μεταξύ των Σταθμών παρά μόνο διευθέτηση μεμονωμένων αλλαγών τροχιάς.

Μετά τη φωτιά του Ιουλίου του 2019 στην περιοχή της Ζάχαρης Λάρισας, κατεστράφησαν τα καλώδια και ο εξοπλισμός και η τηλεδιοίκηση Λάρισας βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε.

Στα πλαίσια της αναβάθμισης που πρόσφατα ενεργοποιήθηκε το Νοέμβριο του 2022, λειτουργούσε και λειτουργεί η σηματοδότηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα η οποία μέσω του τοπικού πίνακα χειρισμού στο Σταθμό της Λάρισας έχει τη δυνατότητα χάραξης διαδρομής στο Σταθμό της Λάρισας με κατεύθυνση τους Νέους Πόρους (χωρίς ενδείξεις φωτοσημάτων) και με τη δυνατότητα παρακολούθησης των συρμών σε μία απόσταση περίπου 5 χιλιομέτρων μετά και 3 χιλιόμετρα πριν από το Σταθμό της Λάρισας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Παρέμβαση Βασιλικής Θάνου για την επιστολή Μητσοτάκη σε Ντογιάκο για τα Τέμπη
Στη Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής το δυστύχημα στα Τέμπη
Chevron Right