Ο χθεσινός ανασχηματισμός της κυβέρνησης αποτελεί πιθανότατα τον τελευταίο που θα κάνει ο Κ. Μητσοτάκης έως τις κάλπες και υπ’ αυτή την έννοια αποτελεί μεγάλη στοίχημα για τον πρωθυπουργό, τόσο σε ό,τι αφορά τις εσωτερικές ισορροπίες στη ΝΔ όσο κυρίως σε σχέση με τον ρυθμό, την έκταση και την ένταση υλοποίησης πολιτικών, που δυνητικά θα μπορούσαν να μετριάσουν τις δημοσκοπικές απώλειες της κυβερνητικής παράταξης. Ταυτόχρονα αποτελεί ίσως και την ύστατη προσπάθεια του πρωθυπουργού να βάλει φρένο στις διαρροές ψηφοφόρων προς τα κόμματα που βρίσκονται στα δεξιά της ΝΔ.
Εκ των πραγμάτων, τα φώτα πλέον είναι στραμμένα στον Κ. Χατζηδάκη, ο οποίος, από τον αναβαθμισμένο ρόλο του αντιπροέδρου της κυβέρνησης και συντονιστή των οικονομικών και παραγωγικών υπουργείων, καλείται να καλύψει το κενό που άφησαν αποχωρώντας από το Μαξίμου ο Γ. Γεραπετρίτης και ο Γρηγ. Δημητριάδης. Και φυσικά στον νέο «τσάρο» της οικονομίας Κυρ. Πιερρακάκη που σε συνεργασία με τον προκάτοχό του, θα κληθεί να κάνει τη στροφή στην κοινωνική πολιτική, διαχειριζόμενος το νέο πακέτο των παροχών που θα πρέπει να εξαγγείλει ο πρωθυπουργός το φθινόπωρο στη ΔΕΘ. Όλες οι πληροφορίες κατατείνουν στο ότι οι βασικές παροχές που θα περιλαμβάνει “το καλάθι” του Κ. Μητσοτάκη στη Θεσσαλονίκη, θα αφορούν στην καταβολή 13ου μισθού, σε ένα γενναίο «λίφτινγκ» στη φορολογία των ελεύθερων επαγγελματιών, που κατά γενική εκτίμηση, έφερε μεγάλες και φιλικές στη ΝΔ κατηγορίες απέναντι στην κυβερνητική παράταξη, καθώς και νέα μείωση των φορολογικών συντελεστών. Μέτρα, που το κυβερνητικό επιτελείο εκτιμά ότι θα έχουν σημαντικό κοινωνικό αποτύπωμα και προφανώς θα πιστωθεί ο νέος υπουργός.
Οι προβολείς, όμως, είναι σταθερά στραμμένοι στην ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, που λόγω Τεμπών, βρίσκονται στο …μάτι του κυκλώνα. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχει δεσμευτεί για την αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού δικτύου και την ταυτόχρονη δραστική βελτίωση των Μέσων Μαζικής Μεταφορών που αποτελούν εστία σημαντικής κοινωνικής δυσαρέσκειας. Για να κερδίσει το στοίχημα, επέλεξε τον Χρ. Δήμα για την ηγεσία του υπουργείου και τον Κ. Κυρανάκη, ως αναπληρωτή υπουργό, αρμόδιο για το κρίσιμο χαρτοφυλάκιο των μεταφορών, στο οποίο φυσικά υπάγεται το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Πρόκειται για δύο υφυπουργούς, για τους οποίους, ο πρωθυπουργός είχε την εικόνα ότι άσκησαν τα καθήκοντά τους με επάρκεια και δύνανται να κάνουν τη διαφορά, παρ ότι στο εσωτερικό της γαλάζιας Κ.Ο. ακούγονται αρκετοί προβληματισμοί από χθες. Ιδιαίτερα ο κ. Κυρανάκης, πάντως, καλείται να απασφαλίσει μία «βόμβα» με φόντο το «εύφλεκτο» τοπίο των Τεμπών. Αν του «βγει» το στοίχημα, έχει καλώς. Αν όχι, το πρόβλημα για τη ΝΔ θα είναι δύσκολο.
Το επόμενο στοίχημα είναι ένα ήσυχο καλοκαίρι χωρίς μεγάλης έκτασης και έντασης πυρκαγιές οι οποίες θα μπορούσαν να χειροτερέψουν την ήδη τραυματισμένη εικόνα της κυβέρνησης. Για το στοίχημα αυτό, ο κ. Μητσοτάκης επέλεξε να διαδεχθεί στο υπουργείο Πολιτικής Προστασίας τον Β. Κικίλια ο απερχόμενος υφυπουργός Γ. Κεφαλογιάννης.
Ο χθεσινός ανασχηματισμός επιβεβαίωσε μια δεξιά στροφή της κυβέρνησης, σε μία στιγμή που κόμματα δεξιότερα της Ν.Δ., κυρίως η Ελληνική Λύση του Κυρ. Βελόπουλου, κερδίζουν δημοσκοπικά έδαφος.
Τόσο η τοποθέτηση του Μάκη Βορίδη, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου και θα ασκήσει μία πιο σκληρή πολιτική, όσο και του Κωνστανστίνου Κυρανάκη στη θέση του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, σηματοδοτούν την προσπάθεια του Μεγάρου Μαξίμου να προσεγγίσει δεξιούς ψηφοφόρους που έχουν πάρει αποστάσεις από τη «γαλάζια» παράταξη.
Στην ίδια κατεύθυνση κινείται η επιλογή του Πρωθυπουργού να αξιοποιήσει σε θέσεις υφυπουργών και άλλους βουλευτές από περιοχές της Βόρειας αλλά και της Κεντρικής Ελλάδας, όπου η Ν.Δ. έχει διαρροές προς τα δεξιά της, όπως για παράδειγμα: τη βουλευτή της Α’ Θεσσαλονίκης Άννα Ευθυμίου (υφυπουργός Εργασίας), τον βουλευτή Ημαθίας Λάζαρο Τσαβδαρίδη (υφυπουργός Ανάπτυξης) και τον βουλευτή Μαγνησίας Χρήστο Μπουκώρο (υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης).