Mε φόντο τα εκκωφαντικά μηνύματα της πρώτης δημοσκόπησης που δημοσιεύτηκε μετά τα μαζικά συλλαλητήρια της περασμένης Παρασκευής, η κυβέρνηση πιέζεται από την αντιπολίτευση αλλά και την κοινωνία να δώσει πειστικές απαντήσεις για όλες τις πτυχές της τραγωδίας των Τεμπών.
Στην τριήμερη συζήτηση που ξεκίνησε χθες επί της προτάσεως δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης που κατέθεσαν το ΠΑΣΟΚ, ο ΣΥΡΙΖΑ, η Πλεύση Ελευθερίας, η Νέα Αριστερά και 9 ανεξάρτητοι βουλευτές, η κυβερνητική πλειοψηφία θα δώσει τη δυσκολότερη μάχη από το 2019 για να αποκρούσει τις συντονισμένες επιθέσεις των στελεχών της αντιπολίτευσης περί συγκάλυψης και να δώσει ένα σαφές και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα για το μέλλον των ελληνικών σιδηροδρόμων.
Οι γαλάζιοι βουλευτές ευελπιστούν ότι έστω στο τέλος της συζήτησης, αύριο το βράδυ, ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης θα δώσει πιο συγκεκριμένες απαντήσεις για τα βήματα που θα κάνει η κυβέρνηση για να διασφαλιστεί ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι ασφαλές για τους επιβάτες.
Ο πρωθυπουργός δεν κατόρθωσε να διεμβολίσει το ομιχλώδες κλίμα
«Αυτή τη φορά τα πράγματα είναι αλλιώς. Οφείλουμε να δείξουμε έμπρακτα ότι πήραμε το μήνυμα της κοινωνίας», λένε βουλευτές της ΝΔ που δεν κρύβουν ότι κατά τη χθεσινή πρώτη μέρα, το άγχος τους για το μέλλον της κυβερνητικής παράταξης δεν μειώθηκε. Είναι κοινή παραδοχή στο γαλάζιο στρατόπεδο ότι με τη χθεσινή ομιλία του, ο πρωθυπουργός δεν κατόρθωσε να διεμβολίσει το ομιχλώδες κλίμα για την κυβερνητική παράταξη, καθώς στην πραγματικότητα επανέλαβε όλα τα που έχει ήδη αρθρώσει απέναντι στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης.
Οι δε δύο προαναγγελίες για ανάληψη πρωτοβουλιών, η συνταγματική κατοχύρωση της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων και η σύναψη διακρατικής συμφωνίας του ΟΣΕ με ξένο οργανισμό, δεν θα μπορούσαν να αλλάξουν το κλίμα υπέρ της κυβερνητικής πλειοψηφίας.
«Το 2022 ψηφίσαμε νόμο για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων. Πώς θα εξηγήσουμε στον κόσμο ότι μέχρι σήμερα ο ΟΣΕ παρουσιάζει μία χαοτική εικόνα, όπως την περιέγραψε το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού για τη Διερεύνηση Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων» διερωτώνται οι βουλευτές της ΝΔ. Όσο για το δεύτερο, τη σύναψη συμφωνίας μεταξύ ΟΣΕ και ξένου οργανισμού, όπως έλεγαν, απλώς επιβεβαιώνει ότι η ασφαλής μετακίνηση μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου είναι ένα …μακρινό όνειρο.
Οι γαλάζιοι βουλευτές είναι καθημερινά αντιμέτωποι με την απογοήτευση, τον θυμό ή στην καλύτερη περίπτωση την καχυποψία των πολιτών τόσο για το τι έγινε στα Τέμπη όσο και για το τι θα γίνει στη συνέχεια.
Ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης, πάντως, θεωρεί την τριήμερη συζήτηση ως μία ευκαιρία να δοθούν απαντήσεις εκ μέρους της κυβέρνησης αλλά και για να εμπεδωθεί ότι δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να πάει η χώρα σε πρόωρες εκλογές.
Και αυτό, παρ ότι στη χθεσινή δημοσκόπηση της GPO έξι στους δέκα πολίτες θεωρούν ότι πρέπει να στηθούν πρόωρες κάλπες.

Στην αυριανή ομιλία του, η οποία κατά τους συνεργάτες του πρωθυπουργού θα είναι πιο γενική και θα εκτείνεται σε όλα τα ζητήματα που βρίσκονται στην αιχμή της κυβερνητικής πολιτικής, ο κ. Μητσοτάκης θα επιχειρήσει να καθησυχάσει τόσο τους παραδοσιακούς ψηφοφόρους της ΝΔ όσο και εκείνους του λεγόμενου πολιτικού κέντρου, δεσμευόμενος για την ανασυγκρότηση του σιδηροδρομικού δικτύου.
Βεβαίως, το ερώτημα είναι πώς θα δικαιολογήσει τη σημερινή εικόνα του σιδηροδρομικού δικτύου, μετά από έξι συναπτά χρόνια γαλάζιας διακυβέρνησης.