Πολιτική

Γεραπετρίτης: Η σύγκρουση των τρένων δεν θα είχε συμβεί αν είχαμε πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης

Ο νέος επικεφαλής του υπ. Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης παραχώρησε συνέντευξη Τύπου για τα μέτρα που θα ληφθούν ώστε να επαναλειτουργήσουν τα τρένα, αλλά και για τα αίτια του δυστυχήματος στα Τέμπη.

«Θα υπάρξει απόλυτη εξιχνίαση του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη», είπε ο κ. Γεραπετρίτης κατά την έναρξη της συνέντευξης Τύπου, λέγοντας πως η συγγνώμη της κυβέρνησης είναι ειλικρινής.

Ανέφερε πως στις αρμοδιότητές του δεν είναι η διαχείριση του Υπουργείου Υποδομών.

«Θα ασχοληθώ αποκλειστικά με τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με το δυστύχημα των Τεμπών και την επόμενη μέρα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας», τόνισε.

Ανέφερε πως βρέθηκε στον τόπο της τραγωδίας και στο τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας.

«Οι διαπιστώσεις που έκανα ήταν ότι το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης του σταθμού της Λάρισας λειτουργούσε απόλυτα και αδιαλείπτως. Δεν υπήρξε καμία διακοπή της λειτουργίας του κέντρου τηλεδιοίκησης της Λάρισας. Άρα, το μοιραίο βράδυ ήταν αναγκαίο να έχει υπάρξει η αυτόματη χάραξη πορείας στον πάνω πίνακα», είπε.

«Θα έπρεπε σύμφωνα με το προβλεπόμενο πρωτόκολλο να είχε υπάρξει παρακολούθηση πάνω στον ηλεκτρονικό πίνακα ελέγχου εκ των υστέρων, δηλαδή μετά την αποχώρηση της αμαξοστοιχίας από τον σταθμό της Λάρισας. Αν είχε υπάρξει η παρακολούθηση πάνω στον πίνακα μετά την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο. Πέρα από αυτό, υπάρχει και το ζήτημα ότι η αμαξοστοιχία περιήλθε σε εσφαλμένη γραμμή», πρόσθεσε.

Στη συνέχεια παραδέχτηκε πως δεν έχουν ολοκληρωθεί τα έργα αναβάθμισης στον ΟΣΕ και πως η τραγωδία δεν θα συνέβαινε αν λειτουργούσε ένα γενικό σύστημα τηλεδιοίκησης στην Ελλάδα.

«Το ανθρώπινο λάθος δεν αναιρεί το γεγονός ότι αν είχαμε ένα πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης στη χώρα, κατά πάσα πιθανότητα το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί. Είναι προφανές ότι πέρα από το ανθρώπινο λάθος υπάρχει και ένα ζήτημα που έχει να κάνει με την ολοκλήρωση των απαιτούμενων έργων», ανέφερε.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ο υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών-Υποδομών, αναφερόμενος στην έλλειψη προσωπικού αναγνώρισε το πρόβλημα και έκανε λόγο για σημαντική μείωση προσωπικού την τελευταία 15ετία.

Παράλληλα, μίλησε και για τις προσπάθειες αναπλήρωσης των κενών από την παρούσα κυβέρνηση. Σύμφωνα με τον ίδιο, προσελήφθησαν περί τα 200 άτομα με δελτίο παροχής υπηρεσιών, σταθμάρχες, κλειδούχοι και τεχνικοί, ενώ για πρώτη φορά δρομολογήθηκε η πρόσληψη μόνιμων εργαζομένων. Το 2021 έγινε διαγωνισμός για την πρόσληψη 117 ατόμων, εκ των οποίων 36 είναι σταθμάρχες. Και το 2022 πρόσληψη ακόμη 100 μονίμων.

Για την καθυστέρηση υλοποίησης του συστήματος σηματοδότησης στη σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών – Θεσσαλονίκης ανέφερε πως «το 2017 σταματάει η εφαρμογή της σύμβασης γιατί προέκυψαν προβλήματα. Η αρχή που αξιολογεί τη χρηστή διαχείριση πόρων εκ μέρους της ΕΕ διαπιστώνει ότι υπάρχουν σοβαρά σφάλματα. Από το 2017 έως το 2019 δεν έχουμε καμία παράδοση. Τον Νοέμβριο 2019 αλλάζει η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ και ξεκινάει μια προσπάθεια αναβίωσης της σύμβασης».

«Σήμερα έχει παραδοθεί, όχι υλοποιηθεί, το 70% της σύμβασης και η εκτίμηση είναι ότι μέχρι το τέλος του έτους θα έχει παραδοθεί το υπόλοιπο», πρόσθεσε.

Τα μέτρα για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου

Αναφορικά με την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου, τόνισε πως «είναι σημαντικό να ξεκινήσει εκ νέου, να μην αναμένουμε την ολοκλήρωση της τεχνολογικής αναβάθμισης γιατί πρέπει να στήριξουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών στον σιδηρόδρομο που είναι ένα λαικό μεσό».

Διευκρίνισε πως έως ότου ολοκληρωθεί η τεχνολογική αναβάθμιση, η επανεκκίνηση θα γίνει μόνο υπό όρους απόλυτης ασφάλειας.

«Θα αναβαθμίσουμε σημαντικά το επίπεδο ασφάλειας» και θα περιλαμβάνει υποχρεωτικώς δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό, τόνισε ο κ. Γεραπετρίτης.
Από την άλλη πλευρά, μπορεί να υπάρξει μείωση του μεταφορικού έργου, καθώς μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλισθεί επαρκής αριθμός σταθμαρχών.

Στο πλαίσιο των αλλαγών, πάντα στην πρώτη φάση, θα υπάρξει ένας καλύτερος συντονισμός στο πλαίσιο των σημερινών τεχνολογικών δυνατοτήτων, σύμφωνα με τον υπουργό.

Απαντώντας στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων, ο κ. Γεραπετρίτης ανέφερε πως επιθυμία της κυβέρνησης είναι τα δρομολόγια να επανεκκινήσουν το συντομότερο δυνατόν, ακόμα και μέχρι το τέλος του μήνα.

Δείτε τη συνέντευξη Τύπου:

 https://www.youtube.com/watch?v=DBwZ9RQrt2g

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Βλάβη στον Ηλεκτρικό - Ταλαιπωρία για τους επιβάτες
Τα 5+1 «βαρίδια» του Ανδρουλάκη
Chevron Right