Πολιτική

Εξεταστική για Τέμπη: Επιμονή στο ανθρώπινο λάθος από τον Καραμανλή

«Και να υπήρχαν τα συστήματα ασφαλείας δεν υπάρχει βεβαιότητα ότι θα απέτρεπαν το δυστύχημα, γιατί αυτά χρειάζονται ανθρώπους για να τα χειρίζονται» σημείωσε ο Κώστας Καραμανλής για τα Τέμπη.

Στη λογική πως η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση κινήθηκε στην 8ώρη κατάθεση του στην Εξεταστική Επιτροπή που διερευνά την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη ο Κώστας Αχ. Καραμανλής. Και αυτό καθώς ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κάθε φορά που ένιωθε άβολα από τις ερωτήσεις των βουλευτών-μελών της Επιτροπής απαντούσε με το κλισέ περί προσπάθειας… δημιουργίας εντυπώσεων.

Στις «ράγες» του ανθρώπινου λάθους ως την αιτία της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη επέμεινε ο Κώστας Αχ. Καραμανλής από την έναρξη της κατάθεσης του στην Εξεταστική Επιτροπή. «Και να υπήρχαν τα συστήματα ασφαλείας δεν υπάρχει βεβαιότητα ότι θα απέτρεπαν το δυστύχημα, γιατί αυτά χρειάζονται ανθρώπους για να τα χειρίζονται» σημείωσε στην εισαγωγική του τοποθέτηση ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αναφέροντας πως «όλοι πλέον αναγνωρίζουν ότι τη μοιραία βραδιά, παραβιάστηκε κατά συρροή ο γενικός κανονισμός λειτουργίας και τέτοιες παραβιάσεις καμία ολοκλήρωση της σύμβασης “717” δεν θα μπορούσε να τις υπερνικήσει».

Απαντώντας μάλιστα στο ερώτημα αν θεωρεί πως και ο ίδιος έκανε λάθη απάντησε λέγοντας πως «νομίζω δεν κατάφερα – και δεν καταφέραμε συνολικά – να ξεριζώσουμε από εργαζόμενους, προσωπικό, διοικητικά συμβούλια, ανθρώπους που έχουν κρίσιμες θέσεις τη νοοτροπία του “έλα μωρέ”». Κατέληξε σημειώνοντας πως «το λάθος μου και το λάθος μας ήταν ότι αυτές τις παγιωμένες παθογένειες ενός Δημοσίου που νοσεί -πόσο μάλλον στον ΟΣΕ που ήταν από τους πλέον προβληματικούς οργανισμούς – δεν καταφέραμε να τις αναστρέψουμε».

Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, στην αρχική του τοποθέτηση, αφού εξέφρασε την βαθύτατη οδύνη του προς τις οικογένειες των θυμάτων και προς όλους τους επιζώντες της τραγωδίας των Τεμπών, τόνισε ότι νιώθει σε απόλυτο βαθμό την υποχρέωση να μιλήσει με ειλικρίνεια, υπευθυνότητα και σεβασμό στη μνήμη των ανθρώπων που τόσο άδικα χάθηκαν. «Ως γονέας σέβομαι τον πόνο τους» είπε ο Κώστας Αχ. Καραμανλής αλλά πρόσθεσε πως «είμαι εδώ για να μιλήσω για όλα όπως ακριβώς γνωρίζω ότι είναι», σημειώνοντας πως «δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να με κάνει να ωραιοποιήσω την πραγματικότητα. Αλλά δεν πρόκειται να αφήσω να αιωρούνται αναπάντητες, απόψεις ανυπόστατες».

Σύγκρουση με Κόκκαλη

Κατά την διάρκεια της κατάθεσης του Κώστα Αχ. Καραμανλή οι τόνοι ανέβηκαν την ώρα που εξέταζε τον πρώην υπουργό Υποδομών και Μεταφορών ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Βασίλης Κόκκαλης, ο οποίος κατηγόρησε τον Κώστα Αχ. Καραμανλή πως κρύβεται πίσω από τη βουλευτική ασυλία. «Είναι ψέμα ότι κρύβομαι πίσω από τη βουλευτική ασυλία, διότι μπερδεύετε δυστυχώς σκοπίμως την ευθύνη υπουργού με τη βουλευτική ασυλία» απάντησε ο Κώστας Αχ. Καραμανλής επιστρέφοντας στον εισηγητή της αξιωματικής αντιπολίτευσης τις κατηγορίες περί ψεύδους και λέγοντάς του ότι «παίζει πολιτικό θέατρο».
Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής κάλεσε τον εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ να σταματήσει να τον προκαλεί για τη δημιουργία εντυπώσεων. «Κουνάτε το δάχτυλο στην κοινωνία. Θέλετε να το παίξετε και κατήγορος από πάνω. Μπορείτε να κοιμάστε ήσυχος τα βράδια;», απάντησε από την πλευρά του ο Βασίλης Κόκκαλης, στον πρώην υπουργό.

Αποκαλύψεις Αποστολάκη

Κατά την διάρκεια της εξέτασης του Κώστα Αχ. Καραμανλή από την Μιλένα Αποστολάκη αναδείχθηκε σύμφωνα με τη βουλευτή του ΠΑΣΟΚ η μεγάλη ζημία που υπέστη το ελληνικό δημόσιο. Η Μιλένα Αποστολάκη κάλεσε τον Κώστα Αχ. Καραμανλή να προσκομίσει στην Εξεταστική Επιτροπή το μνημόνιο συνεργασίας του 2019 ανάμεσα στον υπουργό Μεταφορών κ. Καραμανλή και τον κ. Τσαλίδη από πλευράς ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την υπογεγραμμένη από πλευράς ΤΡΑΙΝΟΣΕ σύμβαση του 2020 η οποία επαναλάμβανε το περιεχόμενο του μνημονίου και κατετέθη από τον νόμιμο εκπρόσωπο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Γραφείο Υπουργού.

Ιδιαίτερο ζήτημα σύγκρουσης συμφερόντων ανέκυψε καθώς όπως προέκυψε μετά από ερώτηση της Μιλένας Αποστολάκη ο κ. Γιώργος Κροκίδας, τον οποίο γνωρίζει καλά όπως δήλωσε σήμερα στην Επιτροπή ο τ. Υπουργός Κ. Καραμανλής, ήταν νομικός σύμβουλος του Γενικού Γραμματέα Υποδομών και μετέπειτα Υφυπουργού Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Γιώργου Καραγιάννη και ταυτόχρονα πληρεξούσιος δικηγόρος της HELLENIC TRAIN (δηλ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ) ενώ παρείχε και νομικές υπηρεσίες στις Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. αξίας 24.000 ευρώ.

Ο Καποτόρτο δεν υπογράφει την κατάθεση του

Στο τέλος της συνεδρίασης ο πρόεδρος της Εξεταστικής Δημήτρης Μαρκόπουλος γνωστοποίησε στα μέλη της Επιτροπής την άρνηση του CEO της Hellenic Train, Μαουρίσιο Καποτόρτο, να υπογράψει την κατάθεση του, επικαλούμενος αντιρρήσεις σε σχέση με τη μετάφραση. «Ο κ. Καποτορτο δεν υπογράφει την κατάθεση του επικαλούμενος την ποιότητα της διερμηνείας» είπε ο Δημήτρης Μαρκόπουλος και σε αυτό το πλαίσιο πρότεινε να ζητηθεί από τους 2 διερμηνείς που έχουν δώσει ξεχωριστό όρκο, να έρθουν να υπογράψουν τα σχετικά πρακτικά και αν χρειαστεί να ακούσουν και πάλι την κατάθεση με την πρόταση να γίνεται δεκτή ομόφωνα από όλα τα κόμματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Πρ.Παυλόπουλος: Από την Κλιματική Αλλαγή στην Κλιματική Κρίση (Βίντεο)
Κάνε ότι κοιμάσαι ΙΙ spoiler: Επικίνδυνα μονοπάτια για Φλωρή και Γιώργο - Τα επόμενα επεισόδια από 19 έως 20/2
Chevron Right