Πολιτική

Σπίρτζης: Αναλογικά διόδια και υποχρεωτικό το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία

Ο Χρήστος Σπίρτζης ανέπτυξε στην πρόεδρο του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» κα. Βάσω Μυλωνά, τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και τη βιώσιμη κινητικότητα.

Το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για την Οδική Ασφάλεια ανέπτυξε ο Χρήστος Σπίρτζης στο πλαίσιο της εκστρατείας «Walk the Talk», που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.Α.Σ) «Πάνος Μυλωνάς» με αντικείμενο τις θέσεις των πολιτικών κομμάτων γι αυτό το κρίσιμο ζήτημα. Ο πρώην Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε στην πρόεδρο του «Ι.Ο.Α.Σ.» Bάσω Μυλωνά, ότι θεωρεί απολύτως εφικτό τον στόχο μείωσης κατά 50% των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από τροχαία δυστυχήματα έως το 2030, όμως το βάρος πρέπει να πέσει πλέον στις αστικές συγκοινωνίες και μετακινήσεις, στα μέσα σταθερής τροχιάς και κυρίως στην παιδεία. Δεσμεύτηκε μάλιστα ότι θα γίνουν υποχρεωτικά τα μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία.

Ο υποψήφιος βουλευτής Ανατολικής Αττικής του ΣΥΡΙΖΑ κατέκρινε την ακύρωση του διαγωνισμού για νέα λεωφορεία από τη Νέα Δημοκρατία και την αραίωση των δρομολογίων σε μετρό, τραμ και προαστιακό. Επισήμανε επίσης τις τραγικές καθυστερήσεις στα έργα του Μετρό Αττικής και Θεσσαλονίκης, υποσχέθηκε ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς με ηλεκτρικά λεωφορεία και εστίασε στη μικρότερη χρήση του Ι.Χ. για υψηλότερη ποιότητα ζωής, λιγότερα τροχαία ατυχήματα και βιώσιμες μορφές κινητικότητας.

Ο Χρήστος Σπίρτζης υιοθέτησε τη μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα στις κατοικημένες περιοχές, διευκρίνισε όμως ότι πρέπει να οριστούν οι ζώνες περιορισμού και να αλλάξει τελείως όλο το πλαίσιο άδειας οδήγησης, όχι μόνο για τα αυτοκίνητα, αλλά και για ποδήλατα, πατίνια, κλπ. Συμπλήρωσε επίσης, ότι πρέπει να τσακιστούν τα κυκλώματα στις διευθύνσεις συγκοινωνιών των περιφερειών και στις σχολές οδηγών και να υπάρξει φιλική προς τον πολίτη, αλλά αποτελεσματική αστυνόμευση από εξειδικευμένο προσωπικό Τροχαίας. Κρίσιμη είναι και η διασύνδεση με την κοινωνία των πολιτών ινστιτούτα, φορείς και την τοπική αυτοδιοίκηση.

Η οδική ασφάλεια απαιτεί πόρους, που μπορεί να προέρχονται φυσικά από το ΕΣΠΑ, το Ταμείο Ανάκαμψης και τον προϋπολογισμό. Επειδή πρόκειται όμως για την ίδια τη ζωή των πολιτών, πρέπει να γίνει υπέρβαση. Σε αυτό το πλαίσιο ανακοίνωσε ο Χρήστος Σπίρτζης την επανάληψη του διαγωνισμού για το ηλεκτρονικό σύστημα αναλογικών διοδίων, τον οποίο ακύρωσε η Νέα Δημοκρατία και τη διάθεση ενός ελάχιστου ποσοστού από τα έσοδα για τη χρηματοδότηση της οδικής ασφάλειας.

Ο Χρήστος Σπίρτζης είναι υποψήφιος με τον ΣΥΡΙΖΑ στην Ανατολική Αττική, μία περιοχή με μεγάλα προβλήματα στο οδικό δίκτυο και τις υποδομές του, με ελλιπή αστυνόμευση και παιδεία και άναρχη ανάπτυξη, χωρίς χωροταξικό σχεδιασμό, πολλά αυθαίρετα κτίσματα, μικρούς δρόμους και επικίνδυνες στροφές. Όπως αποκάλυψε, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είχε γίνει καταγραφή των πιο επικίνδυνων σημείων στην Ανατολική Αττική και είχε εξασφαλιστεί χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα για τη βελτίωσή τους, όμως δεν προχώρησαν τα έργα. Κλείνοντας τόνισε, ότι η οδική ασφάλεια πρέπει να γίνει συνείδηση στην ελληνική κοινωνία και στην τοπική αυτοδιοίκηση, να την δούμε δηλαδή ως ένα κοινωνικό αίτημα, που δεν θα εξαρτάται από τον εκάστοτε υπουργό ή δήμαρχο, αλλά να έχει συνέχεια.

Δείτε το σχετικό video:

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Μαύρο Ρόδο: Ο Παράσχος στα χέρια του Βίκου – ποιος τον κατέδωσε
Μιχάλης Χατζηγιάννης: «Θύελλα» στην Κύπρο με δημοσιεύματα για σύμβουλό του
Chevron Right