«Παραιτήθηκα ενάντια στην πεπατημένη της πολιτικής πρακτικής σε τέτοιες περιστάσεις: να θέσω σε διαθεσιμότητα ή να ζητήσω τις παραιτήσεις των υφισταμένων μου. Δεν το έπραξα. Ανέλαβα εγώ την πολιτική ευθύνη» δήλωσε ο πρώην υπουργός Μεταφορών για την απόφαση του να παραιτηθεί την επομένη της τραγωδίας στα Τέμπη, τονίζοντας πως «ούτε είχα, ούτε έχω οποιαδήποτε εξάρτηση από κυβερνητικά αξιώματα. Πρόσθεσε, ωστόσο, πως «ο καθένας πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του αφήνοντας κατά μέρος τις μικροκομματικές σκοπιμότητες».
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, αφού πρώτα επέρριψε ευθύνες στην διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αλλά και στον σταθμάρχη, σημείωσε πως «στον τομέα των σιδηροδρόμων προσπαθήσαμε να αντιμετωπίσουμε παθογένειες δεκαετιών. Όμως, για να εξαλείφουν απαιτούνται χρόνια. Δεν θα ήμουν συνεπής με τα πιστεύω μου αν θεωρούσα ότι προσωπικά και εγώ δεν φέρω μερίδιο ευθύνης για όλα αυτά. Δεν συμφωνώ με λογικές που λένε ότι όλα έγιναν τέλεια».
Αναφορικά με την Λάρισα , ο Κώστας Αχ. Καραμανλής τόνισε πως «ο σταθμός της Λάρισας διέθετε σύστημα τηλεδιοίκησης» το οποίο «χρησιμοποιήθηκε έως τις 22/12 της 28ης Φεβρουαρίου» δηλαδή «ήταν σε λειτουργία μία ώρα πριν το δυστύχημα». Σε αυτό το πλαίσιο ο πρώην υπουργός Μεταφορών επικαλέστηκε ως απόδειξη το ότι «σύμφωνα με το ανακριτικό υλικό, αυτό καταγράφεται στο μαύρο κουτί του συστήματος».
Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής συνέχισε, λέγοντας πως «συνεπώς ο σταθμάρχης και μπορούσε και έπρεπε να χαράξει την διαδρομή ηλεκτρονικά. Δυστυχώς δεν το έκανε την χάραξε χειροκίνητα και δυστυχώς άφησε σε λάθος θέσης ένα από τα κλειδιά», αναφέροντας πως «μπορούσε επί 12 λεπτά να δει πως το τραίνο ήταν σε λάθος πορεία, όμως δεν το είδε». Για το σύστημα ETCS, το οποίο δεν ήταν εγκατεστημένο στο σταθμό της Λάρισας, ο πρώην υπουργός Μεταφορών σημείωσε πως το αν θα μπορούσε να αποτρέψει την τραγωδία «δεν το γνωρίζουμε» γιατί «όλα τα συστήματα ακόμη και τα πιο άρτια καταλήγουν στους ανθρώπους που τα χειρίζονται η δυστυχώς που επιλέγουν να μην τα χειρίζονται».
Αναφορικά με το εποπτικό κέντρο που βρίσκεται στην οδό Καρόλου, και αποτελεί ένα από τα βασικά σημεία της κριτικής της αντιπολίτευσης, ο Κώστας Αχ. Καραμανλής σημείωσε πως «σκοπός του κέντρου αυτού είναι κυρίως η παρακολούθηση των δρομολογίων για να καταγράφονται οι καθυστερήσεις» δηλαδή δεν ήταν «τίποτε περισσότερο από ένα κέντρο τηλεφωνικής παρακολούθησης». Ο πρώην υπουργός Μεταφορών χαρακτήρισε αναληθές ότι υπήρχαν 2 σταθμάρχες ανά βάρδια που καταργήθηκαν επί ΝΔ λέγοντας ότι βάρδιες ενός σταθμάρχη υπήρχαν και τα προηγούμενα χρόνια.
Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής υποστήριξε ότι αν είχε ολοκληρωθεί η σύμβαση 717 η λειτουργία του συστήματος θα ήταν ασφαλέστερη. «Παραλάβαμε το έργο βαλτωμένο. Δεν γίνονταν εργασίες. Από το 18% το πήγαμε στο 70%. Μόνο κατ’ όνομα είχαμε παραλάβει το 33% του έργου. Η λειτουργικότητα όμως ήταν 18%» είπε ο πρώην υπουργός Μεταφορών.