Πολιτική

Στη Βουλή τροπολογία για την συνδρομητική τηλεόραση – Όσα αλλάζουν μετά από Ευρωπαϊκή οδηγία

Αναλυτικά οι αλλαγές στις προϋποθέσεις κατοχής άδειας για την παροχή συνδρομητικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών.

Σε νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών για την ασφάλεια των μεταφορών κατατέθηκε τροπολογία με την οποία επέρχονται τροποποιήσεις στο πλαίσιο με τις προϋποθέσεις κατοχής άδειας για την παροχή συνδρομητικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την προωθούμενη ρύθμιση, με τις διατάξεις της υπόψη τροπολογίας τροποποιούνται σι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας (άρθρο 2 παρ. 4 του ν.2644/1998) αναφορικά με τις προϋποθέσεις κατοχής άδειας, για την παροχή συνδρομητικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών και την κατάργηση της απαγόρευσης συμμετοχής σε επιχείρηση παροχής ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού περιεχομένου μέσω επίγειων δικτύων ελεύθερης ή συνδρομητικής λήψης.

Συγκεκριμένα και υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις, εισάγεται πρόβλεψη, σύμφωνα με την οποία:

-Είναι δυνατή η συμμετοχή ανώνυμης εταιρείας που κατέχει άδεια για την παροχή συνδρομητικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών σε εταιρεία που κατέχει άδεια σταθμού ελεύθερης λήψης,

-Επιτρέπεται σι μέτοχοι της ανωτέρω εταιρείας να κατέχουν άδεια λειτουργίας ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού σταθμού ελεύθερης λήψης ή να μετέχουν σε εταιρεία που κατέχει σχετική άδεια.

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας «η προτεινόμενη ρύθμιση σκοπεί στην άρση των υφιστάμενων περιορισμών της παρ. 4 του άρθρου 2 του ν. 2644/1998 (Α’ 233) ως προς την απόκτηση άδειας παροχής ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού περιεχομένου μέσων επίγειων δικτύων ελεύθερης λήψης από κατόχους άδειας συνδρομητικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών μέσω δορυφόρου. Οι υφιστάμενοι περιορισμοί συνιστούν, ουσιαστικά, απόλυτη απαγόρευση συμμετοχής σε επιχείρηση παροχής ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού περιεχομένου μέσω επίγειων δικτύων ελεύθερης ή συνδρομητικής λήψης, η οποία θέτει ζήτημα συμβατότητας με την οικονομική και επιχειρηματική ελευθερία των νομικών προσώπων που προστατεύεται συνταγματικά.

Συγκεκριμένα, παραμένει ο κανόνας ότι ανώνυμη εταιρεία που κατέχει άδεια παροχής συνδρομητικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών δεν μπορεί να κατέχει και άδεια παροχής ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού περιεχομένου μέσω επίγειων δικτύων ελεύθερης λήψης. Ωστόσο, τίθενται αυστηρές, πλην όμως, αναγκαίες και αναλογικές προϋποθέσεις, συμβατές με το άρθρο 65 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής ’Ενωσης (ΣΛΕΕ), η συνδρομή των οποίων επιτρέπει τη συμμετοχή των εν λόγων εταιρειών σε εταιρεία που κατέχει άδεια σταθμού ελεύθερης λήψης. Με την προτεινόμενη ρύθμιση επιτυγχάνεται η μη νόθευση της αντικειμενικής, πλουραλιστικής και με ίσους όρους μετάδοσης πληροφοριών και ειδήσεων στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, η διασφάλιση ισότιμων όρων ανταγωνισμού μεταξύ παρόχων οι οποίοι δραστηριοποιούνται με διαφορετικούς όρους στην ελληνική Επικράτεια, σύμφωνα και με τις επιταγές της ενωσιακής νομοθεσίας και, τέλος, προστατεύεται η επιχειρηματική και οικονομική ελευθερία των νομικών προσώπων που δραστηριοποιούνται στο πεδίο των μέσων μαζικής ενημέρωσης».

Η τροπολογία 

Η Ευρωπαϊκή Οδηγία 

Σημειώνεται ότι νωρίτερα η Επιτροπή κάλεσε την ΕΛΛΑΔΑ να εναρμονίσει την εθνική της νομοθεσία που ρυθμίζει την παροχή συνδρομητικών δορυφορικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών με την ελεύθερη κυκλοφορία των κεφαλαίων και την ελευθερία εγκατάστασης.

Η Επιτροπή μάλιστα απέστειλε προειδοποιητική επιστολή στην Ελλάδα (INFR (2022)4080) λόγω της εθνικής της νομοθεσίας που ρυθμίζει την παροχή συνδρομητικών δορυφορικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών. Η ελληνική νομοθεσία απαγορεύει επί του παρόντος στον κάτοχο άδειας παροχής συνδρομητικών δορυφορικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών και στους μετόχους, τα συνδεδεμένα πρόσωπα και τις συνδεδεμένες επιχειρήσεις του να συμμετέχουν ή να ελέγχουν οποιονδήποτε άλλο πάροχο ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού περιεχομένου που δραστηριοποιείται μέσω επίγειων ελεύθερων ή συνδρομητικών ραδιοφωνικών ή τηλεοπτικών δικτύων. Η Επιτροπή θεωρεί ότι αυτό εισάγει αδικαιολόγητο περιορισμό της ελεύθερης κυκλοφορίας κεφαλαίων και της ελευθερίας εγκατάστασης που ορίζονται στα άρθρα 63 και 49 της ΣΛΕΕ, εμποδίζοντας δυνητικούς επενδυτές να επενδύσουν σε παρόχους ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού περιεχομένου που δραστηριοποιούνται μέσω επίγειων ελεύθερων ή συνδρομητικών ραδιοφωνικών ή τηλεοπτικών δικτύων. Εάν η Ελλάδα δεν απαντήσει ικανοποιητικά εντός δύο μηνών, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Met Gala 2023: Αφιερωμένο στον Karl Lagerfeld το φετινό event μόδας
Survivor All Star: Αποχώρηση με ανατροπή για την Ευρυδίκη Βαλαβάνη
Chevron Right