Πολιτική

Στην Βουλή από τον ΣΥΡΙΖΑ οι αυξήσεις στην κλήση της «Beat»

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν ερώτηση προς τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών αναφορικά με την αύξηση της ταξί Beat.

Την αύξηση 2 ευρώ της ταξί Beat φέρνει ο ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή με ερώτηση που κατέθεσαν προς τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών 28 βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης μετά από σχετική πρωτοβουλία του Τομεάρχη Εσωτερικών Κώστα Ζαχαριάδη.

«Την ίδια στιγμή που η τιμή των καυσίμων έχει αυξηθεί υπέρογκα, οι πολίτες καλούνται για ακόμη μια φορά να επωμιστούν το υπέρογκο κόστος των καυσίμων. Να σημειωθεί ότι η επιλογή της μετακίνησης με ταξί κρίνεται για πολλούς συμπολίτες μας, ηλικιωμένους, ευπαθείς, νέους, παιδιά, ασθενείς κτλ., αναγκαία, καθώς δεν διαθέτουν δικό τους μέσο μεταφοράς ή δίπλωμα οδήγησης» επισημαίνουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στην ερώτηση τους προς τουσ αρμόδιους υπουργούς.

Και προσθέτουν πως «πολλοί, δε, κάτοικοι της Αττικής εξυπηρετούνται για τις μετακινήσεις τους στο κέντρο της Αθήνας με ταξί, καθώς το προτιμούν έναντι του ιδιόκτητου οχήματος τους, επειδή οι χώροι στάθμευσης είναι ελάχιστοι, ιδίως εν ώρα αιχμής, και κατά τις βραδινές ώρες, που δεν λειτουργούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, καθώς και για οικονομικούς λόγους. Μέχρι πρότινος, η μετακίνηση με ταξί εθεωρείτο μια οικονομική και σχετικά περιβαλλοντικά βιώσιμη λύση για την μετακίνηση στην πόλη. Εντούτοις, με την υπέρογκη προ-μίσθωση, καθίσταται δύσκολο για τους πολίτες να επιλέξουν τελικά αυτό το δημοφιλές μέσο μεταφοράς».

Αναλυτικά στην ερώτηση τους οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρουν:

«ΘΕΜΑ: «Έκτακτη αλλαγή στην τιμολογιακή πολιτική της εταιρίας κλήσης ταξί Beat και επιβολή κόστους προ-μίσθωσης στους καταναλωτές»

Την 15η Ιουνίου 2022 η εταιρία της εφαρμογής κλήσης ταξί Beat, που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα έντεκα έτη, προχώρησε σε μια έκτακτη αλλαγή στην τιμολογιακή πολιτική της. Όπως ανακοίνωσε στην ιστοσελίδα της η εταιρία, από την 16η Ιουνίου 2022 σε όλες τις κλήσεις ταξί μέσω της εφαρμογής του Beat θα υπάρχει ένα επιπλέον κόστος προ-μίσθωσης από 1,92 ευρώ έως 2 ευρώ, το οποίο θα εισπράττει αποκλειστικά ο οδηγός. Το κόστος προ-μίσθωσης είναι μια νόμιμη χρέωση, βάσει νόμου, που μπορεί να κυμανθεί από 0 ευρώ έως 5,65 ευρώ (αριθ. απόφασης ΥΜΕ Α54501/5518/28.1.2014) και αντιστοιχεί στο ποσό που πρέπει να πληρώσουν οι καταναλωτές, όποτε χρησιμοποιούν μια υπηρεσία κλήσης ταξί. Έχοντας 8.000 οδηγούς στο δίκτυο του, το Beat προχωρά στη συγκεκριμένη κίνηση, ώστε, σύμφωνα με τον ισχυρισμό της εταιρίας, να λύσει το ζήτημα του υψηλού κόστους απόκτησης άδειας ταξί και της λειτουργίας του οχήματός των οδηγών, κάτι που οφείλεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στην αύξηση του κόστους καυσίμων. Πρόκειται για μία προσπάθεια, σύμφωνα πάντα με την εταιρία, να δώσει κίνητρα στους οδηγούς ταξί, καθώς η προμήθεια ανέρχεται στο 9,7% προ ΦΠΑ και πιθανόν να μην επέλεγαν αρκετές διαδρομές ως ασύμφορες.

Εντούτοις, την ίδια στιγμή που η τιμή των καυσίμων έχει αυξηθεί υπέρογκα, οι πολίτες καλούνται για ακόμη μια φορά να επωμιστούν το υπέρογκο κόστος των καυσίμων. Να σημειωθεί ότι η επιλογή της μετακίνησης με ταξί κρίνεται για πολλούς συμπολίτες μας, ηλικιωμένους, ευπαθείς, νέους, παιδιά, ασθενείς κτλ., αναγκαία, καθώς δεν διαθέτουν δικό τους μέσο μεταφοράς ή δίπλωμα οδήγησης. Πολλοί, δε, κάτοικοι της Αττικής εξυπηρετούνται για τις μετακινήσεις τους στο κέντρο της Αθήνας με ταξί, καθώς το προτιμούν έναντι του ιδιόκτητου οχήματος τους, επειδή οι χώροι στάθμευσης είναι ελάχιστοι, ιδίως εν ώρα αιχμής, και κατά τις βραδινές ώρες, που δεν λειτουργούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, καθώς και για οικονομικούς λόγους. Μέχρι πρότινος, η μετακίνηση με ταξί εθεωρείτο μια οικονομική και σχετικά περιβαλλοντικά βιώσιμη λύση για την μετακίνηση στην πόλη. Εντούτοις, με την υπέρογκη προ-μίσθωση, καθίσταται δύσκολο για τους πολίτες να επιλέξουν τελικά αυτό το δημοφιλές μέσο μεταφοράς. Βάσει των ανωτέρω, λοιπόν:

Επειδή, η μετακίνηση με ταξί θεωρείται μια αναγκαία λύση για πολλούς συμπολίτες μας που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, είναι ασθενείς, δεν διαθέτουν δικό τους μέσο μεταφοράς, δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα πλέον να συντηρούν ένα δικό τους όχημα, δεν διαθέτουν όλες οι περιοχές σταθμό μετρό ή ηλεκτρικού ή στάσεις αστικών λεωφορείων για τις μετακινήσεις των πολιτών ή είναι αραιά τα δρομολόγια.

Επειδή, η νόμιμη χρέωση προ-μίσθωσης έχει ένα ελάχιστο όριο και σε αυτή την περίπτωση επιλέγεται ο μέσος όρος των ορίων κύμανσης, που είναι ένα σημαντικό ποσό δίχως αιτιολόγηση των κριτηρίων επιλογής.

Επειδή, οι καταναλωτές και οι οδηγοί ταξί ήδη πληρώνουν υπέρογκα ποσά σε καύσιμα λόγω της αύξησης της τιμής τους και αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στην κάλυψη του κόστους, με τον πληθωρισμό να καλπάζει και τους μισθούς να μένουν «παγωμένοι».

Επειδή, είναι αμφίβολο ότι αυτό το μονομερές μέτρο της επιβολής προ-μίσθωσης θα βελτιώσει, εν τοις πράγμασι, την εξυπηρέτηση των πολιτών και τη μείωση του κόστους λειτουργίας των ταξί, και θα πρέπει να βρεθεί μια λύση συμφέρουσα για τους καταναλωτές και τους οδηγούς ταξί.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

-Τι μέτρα σκοπεύουν να λάβουν προς όφελος των καταναλωτών, οι οποίοι πλέον επιβαρύνονται με το επιπλέον κόστος προ-μίσθωσης; Γνωρίζουν τα κριτήρια επιλογής του ύψους της προ-μίσθωσης από 1,92 ευρώ έως 2 ευρώ, τα οποία αποφάσισε και ανακοίνωσε η εταιρία εκτάκτως και μονομερώς;

-Τι μέτρα σκοπεύουν να λάβουν, ώστε οι οδηγοί ταξί να αμοίβονται επαρκώς για τις υπηρεσίες τους και να μην επιβαρύνονται με το υπέρογκο ποσό (παράβολο, κόστος άδειας) για την απόκτηση άδειας λειτουργίας ταξί, που συνολικά υπερβαίνει τα 5.000 ευρώ;

-Τι μέτρα σκοπεύουν να λάβουν για την μείωση της τιμής των καυσίμων, δεδομένου ότι επιβαρύνονται με υπέρογκα ποσά καταναλωτές και οδηγοί ταξί καθημερινά;

-Τι μέτρα σκοπεύουν να λάβουν για την εφαρμογή τακτικών δρομολογίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς;».

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Κορονοϊός: Εφιάλτης με τη θετικότητα, αυτά είναι τα τεστ σήμερα
Τσίπρας σε Μητσοτάκη: Ανακοίνωσε ημερομηνία εκλογών και όρισε υπηρεσιακό υπουργό Εσωτερικών
Chevron Right