«Μετά από πάρα πολλά χρόνια δυστυχώς επιστρέφουμε στην κανονικότητα των καθυστερήσεων, των υπέρογκων αποζημιώσεων στους εργολάβους και της βάναυσης αδιαφορίας απέναντι στην πολιτιστική κληρονομιά της πόλης και άρα στην ταυτότητα της πόλης.
Τα τελευταία τρία χρόνια καταφέραμε να τρέξουμε το Μετρό της Θεσσαλονίκης 3,5 φορές πιο γρήγορα από ό,τι τα δέκα προηγούμενα. Αρχές του 2016 ήμασταν στο 30% και τώρα είμαστε στο 75%.
Ο σχεδιασμός ήταν τέλη του 2020 να αποδοθεί στους πολίτες της Θεσσαλονίκης καθώς υπάρχει έτοιμη η μελέτη που αφορά την ανάδειξη των αρχαιοτήτων. Μοναδικά ευρήματα. Τα έχω επισκεφθεί. Πρόκειται για πολιτιστικό θησαυρό ο οποίος τώρα βάναυσα κακοποιείται», τόνισε σε δηλώσεις του ο κ. Τσίπρας και πρόσθεσε:
«Θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για μια γκάφα και μια προχειρότητα από πλευράς του πρωθυπουργού ο οποίος ήρθε στη ΔΕΘ και έδωσε πάσα στον νέο εθνικό εργολάβο παραδεχόμενος καθυστερήσεις που δεν υπάρχουν.
Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό και ωραίο δώρο στο νέο εθνικό εργολάβο ο οποίος από αυτή την καθυστέρηση στην πλάτη των πολιτών της Θεσσαλονίκης θα κερδίσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε αποζημιώσεις, ίσως περισσότερα από ότι θα διεκδικούσε αν τον αφήναμε και δεν τον σταματούσαμε με ΠΝΠ να αυξήσει τα διόδια στην Αττική Οδό.
Επιστρέψαμε στην κανονικότητα της διαπλοκής και των αποζημιώσεων στους εργολάβους. Στην πλάτη των αναγκών των πολιτών της Θεσσαλονίκης που μετά από τόσα χρόνια δικαιούνται το Μετρό και εις βάρος της πολιτιστικής ταυτότητας και κληρονομάς της πόλης».
Από την πλευρά του ο κ. Μπουτάρης ευχαρίστησε τον Αλέξη Τσίπρα για την διάθεση που έδειξε να ενημερωθεί για τον λόγο που ξεκίνησε αυτή η Κίνηση.
«Ξέρω πάρα πολύ καλά ότι η Θεσσαλονίκη είναι ταλαιπωρημένη από την ιστορία με το μετρό. Ξέρω ότι ο κόσμος έχει κουραστεί, ξέρω ότι δεν έχω κανένα θεσμικό ρόλο να διεκδικήσω πράγματα, αλλά ξέρω επίσης ότι ο πολιτισμός για τη Θεσσαλονίκη είναι νούμερο ένα περιουσιακό στοιχείο και δεν μπορώ να ανεχθώ αυτό να το πετάξουμε στα σκουπίδια. Το θέμα δεν είναι πολιτικό. Πρέπει όλοι μαζί, όποιοι πιστεύουμε σε αυτή την ιστορία, να παλέψουμε ώστε να διατηρηθούν in situ τα αρχαία», ανέφερε ο τέως δήμαρχος Θεσσαλονίκης.
Ο κ. Μπουτάρης σημείωσε πως τα ευρήματα στην Βενιζέλου είναι αντίστοιχα με αυτά της Πομπηίας, τονίζοντας πως όταν ο σταθμός του μετρό στην Αθήνα στο Μοναστηράκι, άργησε ένα χρόνο, δεν είπε κανείς τίποτα γιατί δεν υπήρχε πολιτική εκμετάλλευση.
«Η ιστορία αυτή ξεκίνησε από μια πολιτική εκμετάλλευση από διάφορους πολιτικούς μικροπαράγοντες στη Θεσσαλονίκη», δήλωσε.
«Είναι σημαντικό να ενώσουμε τις δυνάμεις μας ώστε αυτό το ατόπημα να είναι απλώς γκάφα»
«Είναι σημαντικό να ενώσουμε τις δυνάμεις μας ώστε αυτό το ατόπημα να είναι απλώς γκάφα και να μην επιμείνουν στην υλοποίηση του σχεδιασμού για απομάκρυνση των αρχαίων από τον Σταθμό Βενιζέλου του μετρό και επανατοποθέτηση τους» δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.
Η απόφαση για επιστροφή στη λύση της απομάκρυνσης και επανατοποθέτησης των αρχαίων, που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στην 84η ΔΕΘ, είναι ένα «πισωγύρισμα» που σημαίνει «ούτε αρχαία, ούτε μετρό», σύμφωνα με τον κ. Τσίπρα, ο οποίος τη χαρακτήρισε «πλήγμα» για τα αρχαία, το μετρό συνολικά, την πόλη της Θεσσαλονίκης και όχι γιατί, όπως είπε, τα αρχαία είναι μέρος της πολιτιστικής κληρονομιάς, που είναι οικουμενική.
Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε ότι δεν κατάλαβε πώς προέκυψε αυτή η απόφαση, το θέμα ήρθε «από το πουθενά» και μάλιστα τη στιγμή που είχε προχωρήσει ο σχεδιασμός για την κατασκευή του σταθμού και την παραμονή των αρχαίων στη θέση τους. Σύμφωνα με αυτόν τον σχεδιασμό, το μετρό θα ήταν έτοιμο στα τέλη του 2020, χωρίς τον Σταθμό της Βενιζέλου, ο οποίος θα ήταν έτοιμος έναν χρόνο αργότερα. Με τη λύση της απομάκρυνσης και επανατοποθέτησης το όλο έργο θα καθυστερήσει και θα είναι έτοιμο το 2023, όπως σημείωσε.
Ακόμη, παρατήρησε ότι είχε κατηγορηθεί για τη λειτουργία του πρωθυπουργικού Γραφείου στη Θεσσαλονίκη από τη Νέα Δημοκρατία, η οποία ως κυβέρνηση, όμως, το διατήρησε.
«Δεν μπορείς να χτίσεις το μέλλον αν δεν ξέρεις το παρελθόν σου», σχολίασε ο πρώην δήμαρχος Θεσσαλονίκης, ο οποίος χαρακτήρισε «μπούρδες» όσα λέγονται ότι δήθεν δεν υπάρχει μελέτη κατασκευής του Σταθμού Βενιζέλου χωρίς απομάκρυνση των αρχαίων. Όπως επισήμανε, η μέθοδος είναι διεθνώς αναγνωρισμένη, υπάρχει η σχετική μελέτη και η απόδειξη είναι ότι με βάση αυτή έγιναν ήδη εργασίες ύψους 15.000.000 ευρώ.