Δεν αναφέρω κάποιον συγκεκριμένο αριθμό, επειδή έχει γίνει πλέον ξεκάθαρο ότι πρόκειται για ένα γνήσιο λαϊκό κίνημα που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Ο κόσμος ζητά δικαίωση για τα 57 θύματα και τιμωρία των υπευθύνων ανεξαρτήτως θέσης και αξιώματος. Μεγάλο θύμα αυτού του τραγικού δυστυχήματος είναι όμως και ο ίδιος ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα. Αν και πρόκειται για ένα μέσο σταθερής τροχιάς που θεωρείται στις ανεπτυγμένες χώρες εξαιρετικά ασφαλές, στη χώρα μας αντιμετωπίζεται πλέον με δικαιολογημένη επιφύλαξη. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό, ότι οι επιβάτες που χρησιμοποιούν τρένο στην Ελλάδα επιλέγουν πλέον μετά τα Τέμπη να κάθονται στα πίσω βαγόνια, επειδή εκεί νιώθουν πιο προστατευμένοι.
Στο νέο podcast της σειράς On The Road θα κάνουμε μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση και δεν πρόκειται να αναλύσουμε το δυστύχημα των Τεμπών ούτε τις αιτίες που το προκάλεσαν. Σκεφτήκαμε όμως να βουτήξουμε στο παρελθόν και να παρουσιάσουμε την ιστορία και την εξέλιξη του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα. Περιγράφουμε με την πολύτιμη συνδρομή του δημοσιογράφου και ιστορικού αυτοκίνησης Ηλία Καφάογλου τις σημαντικότερες φάσεις ανάπτυξης των τρένων στη χώρα μας, εξηγούμε γιατί περιθωριοποιήθηκε από το αυτοκίνητο και φτάνουμε έως τη σημερινή εποχή, όπου ο σιδηρόδρομος καταρρέει και γίνεται συνώνυμο της αποτυχίας του λεγόμενου επιτελικού κράτους.
Ακούστε το podcast και υπογράψτε το ψήφισμα, όσες και όσοι δεν το έχετε κάνει ακόμη.