Να το ξεκαθαρίσουμε για να μην παρεξηγούμαστε. Πολύ καλά έκανε ο Κυριάκος, πήρε τη σύζυγό του και πήγαν για μπάνιο στο Μαράθι. Όλα τα υπόλοιπα του τύπου «εδώ ο κόσμος χάνεται…» είναι μπαρούφες, σαχλαμάρες και ανόητα σχόλια κάποιων αργόσχολων – δήθεν κηνσόρων – του πληκτρολογίου.
Όμως η απάντηση στα «τρολ της συμφοράς», με τον Κυριάκο να απεικονίζεται ως ο «Άγιος Σεβαστιανός» που δέχεται τα βέλη των «αλλόθρησκων», είναι υπερβολή που αγγίζει το κιτς, το ωραίο, το λεβέντικο, το ελληνικό.
Για την ιστορία λοιπόν, ο Άγιος Σεβαστιανός ήταν χριστιανός, που έγινε μάρτυρας και Άγιος. Λέγεται ότι θανατώθηκε κατά τη διάρκεια του διωγμού των Χριστιανών στην εποχή του Ρωμαίου Αυτοκράτορα Διοκλητιανού. Συχνά απεικονίζεται στην τέχνη και τη λογοτεχνία δεμένος σε ένα δέντρο και καρφωμένος με βέλη (εικόνα 1).
Από την εικόνα του Σεβαστιανού, ο κορυφαίος ελληνοαμερικανός art director, George Lois, εμπνεύσθηκε τη δεκαετία του ‘60, ένα από τα πιο θρυλικά εξώφυλλα του εμβληματικού Esquire. Τον Μοχάμεντ Άλι, πληγωμένο με βέλη σαν τον Άγιο Σεβαστιανό, την εποχή που οι Αμερικανοί συντηρητικοί τον καταδίωκαν για την άρνησή του να πάει στον πόλεμο του Βιετνάμ (εικόνα 2).
Καλά εντάξει, ο τρίτος κύκλος της ιστορίας να είναι ο «Άγιος Κυριάκος» στο… Μαράθι, ε αυτό ξεπερνάει τα όρια της υπερβολής (εικόνα 3).
Ακόμη και ο Κυριάκος, που έχει χιούμορ, θα γέλαγε.
Basta, που λένε…
Α.Ο.