Παραπολιτικά

Ο Τσίπρας, ο Γκορμπατσόφ και ο Χριστός

Μεγάλη συζήτηση και αίσθηση προκάλεσε η επιλογή του Αλέξη Τσίπρα, όταν στα εγκαίνια του νοσοκομείου Λευκάδας το πρωί της Κυριακής, παρουσία του τοπικού Μητροπολίτη, έκανε αναφορά στον Ιησού, λέγοντας ουσιαστικά ότι η αριστερή ιδεολογία που πρεσβεύει είναι πολύ πιο κοντά στον Χριστό από όσους κάνουν κριτική στον ΣΥΡΙΖΑ.

 

«Οι δικές μας οι αρχές και οι αξίες, η δική μας ιδεολογία, κι ας μας λένε κάποιοι, κι ας μας κάνουν κριτική που δεν κάνουμε σταυρούς, είναι πολύ πιο κοντά σε όσα είπε ο Χριστός, από αυτά που πρεσβεύουν και πράττουν αυτοί που κάνουν μεγάλους σταυρούς» είπε ο Πρωθυπουργός, ενώ νωρίτερα υποστήριξε ότι η η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σταμάτησε «το πάρτι» στο χώρο της Υγείας, προαναγγέλλοντας νέες προσλήψεις και αναφερόμενος στην ισότιμη πρόσβαση στις υπηρεσίες ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.

Ιστορικά έχουν γίνει πολλές φορές αναφορές παγκόσμια στον Ιησού και στο εάν ήταν και κατά πόσο ήταν ο πρώτος σοσιαλιστής από επιφανείς πολιτικούς, όπως π.χ. στις 16 Ιουνίου, 1992, η Daily Telegraph δημοσίευσε την δήλωση του πρώην ηγέτη της Σοβιετικής Ένωσης Μιχαήλ Γκορμπατσόφ: «Ο Ιησούς ήταν ο πρώτος σοσιαλιστής, ο πρώτος που αναζήτησε μια καλύτερη ζωή για την ανθρωπότητα».

Μέσα σε αυτό το κλίμα, έχει ενδιαφέρον ότι το σάιτ liberal που στηρίζει τη ΝΔ, την επαύριο της αναφοράς του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, επέλεξε να βάλει στην ενότητα think tank, ένα μεγάλο άρθρο με τον τίτλο: «Ήταν ο Ιησούς ο πρώτος σοσιαλιστής;» του Lawrence W. Reed που είναι πρόεδρος του Ιδρύματος Οικονομικής Εκπαίδευσης. Το επίσης ενδιαφέρον είναι ότι το άρθρο μεταφράστηκε για το σάιτ με την άδεια που εξασφάλισε το πολυσυζητημένο ΚΕΦΙΜ (Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών) και μέσα από αυτό γίνεται να παρουσιαστεί με τα δικά τους μάτια ο Χριστός.

«Το ότι όλα αυτά μετατρέπονται σε βρώμικη επιχείρηση καταναγκασμού, εξαγοράς ψήφων και πολιτικά οδηγούμαστε σε συστήματα αναδιανομής, είναι ένα πρόβλημα για στρεψόδικους με ύποπτη ατζέντα… Δεν είναι ένα πρόβλημα για τους σοβαρούς μελετητές της Αγίας Γραφής και την αντικειμενική ερμηνεία της» αναφέρεται μεταξύ άλλων στο άρθρο που όμως πέρα από την αποσπασματική φράση χωρίων από τα Ευαγγέλια, αγνοεί την κορυφαία ρήση: «ο έχων δυο χιτώνας μεταδότω τω μη έχοντι και ο έχων τροφάς ομοίως». Και η προσφορά δεν προϋποθέσει να περισσεύουν οι χιτώνες, αρκούν οι δυο».

Η απάντηση κάλλιστα μπορεί να δοθεί από τον Οικουμενικό Πατριάρχη που τέτοια εποχή πέρυσι, μιλώντας κατά τη διάρκεια δείπνου που παρέθεσε προς τιμήν του ο επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Τουρκία, Πρέσβης Christian Berger, με την παρουσία των Πρεσβευτών των χωρών της Ε.Ε. στην χώρα, αναφέρθηκε ιδιαιτέρως στην Ευρώπη και στο όραμα και την προοπτική ενοποιήσεώς της, επισημαίνοντας ότι στο επίκεντρό της δεν μπορεί να υπάρχει μόνον η οικονομική ανάπτυξη αλλά κυρίως ο σεβασμός της ανθρώπινης ελευθερίας και αξιοπρέπειας.

«…Δεν είναι δυνατόν για την Ευρωπαϊκή Ένωση απλώς να υπάρχει ως σχέδιο ομοιόμορφης οικονομικής πολιτικής και οικονομικής ανάπτυξης, με βάση την αρχή της «αυτονομίας της οικονομίας». Αυτό που βρίσκεται στο επίκεντρο του ευρωπαϊκού έργου είναι τα ανθρώπινα δικαιώματα και η ιδέα της «ανοιχτής κοινωνίας», και τα δύο εκφράσεις της πίστης στην ανθρώπινη ελευθερία και αξιοπρέπεια». Για την ορθόδοξη αυτοσυνειδησία, το μέλλον δεν ανήκει στον ατομικισμό, στον “homo clausus” – τον εσωστρεφή άνθρωπο, ή στην ευδαιμονιστική αυτοπραγμάτωση. Προφανώς, δεν ανήκει ούτε στον ακραίο κοινοτισμό, όπου η ατομική ελευθερία θυσιάζεται σε συλλογικούς σκοπούς. Ούτε εντοπίζεται στην θεοποίηση της επιστήμης και της τεχνολογίας, στην οικονομοκρατία και στον «φονταμενταλισμό της αγοράς», ή την ηθελημένη εκμετάλλευση των φυσικών πόρων. Στην πραγματικότητα, αυτές οι έννοιες δεν είναι πραγματικά «ευρωπαϊκές». Το μέλλον ανήκει στον «πολιτισμό της αλληλεγγύης».

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Πρόστιμα σε επτά επιχειρήσεις τροφίμων από τον ΕΦΕΤ
Η περιστρεφόμενη χορεύτρια αποκαλύπτει αν είστε ιδιοφυΐα
Chevron Right