Παραπολιτικά

Οι νέες δημοσκοπήσεις, οι αναζητήσεις στη google και η συγγνώμη Τσίπρα με SMS

Οι νέες δημοσκοπήσεις, οι αναζητήσεις στη google και συγγνώμη Τσίπρα με SMS – Σε μια αποκάλυψη σχετικά με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, προέβη στην αρχή της εκπομπής «Αντίστροφη Μέτρηση» όπου παρουσιάστηκαν οι τελευταίες δημοσκοπήσεις, ο επικεφαλής της MRB Δημήτρης Μαύρος.

 

Σε μια αποκάλυψη σχετικά με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, προέβη στην αρχή της εκπομπής «Αντίστροφη Μέτρηση» όπου παρουσιάστηκαν οι τελευταίες δημοσκοπήσεις, ο επικεφαλής της MRB Δημήτρης Μαύρος.

Ο κ. Μαύρος αναφέρθηκε στην κατάσταση που επικρατούσε την εποχή του δημοψηφίσματος, σχολιάζοντας την αποτυχία των εταιριών δημοσκοπήσεων να προβλέψουν το αποτέλεσμα.

Όπως είπε ο κ. Μαύρος, ανάμεσα στις εταιρείες υπήρχε πραγματικός φόβος να προσεγγίσουν τον κόσμο και να βγάλουν exit polls, αφού δέχονταν εισηγήσεις τόσο από πολιτικούς όσο και επιχειρηματίες να το αποφύγουν. «Φοβόμασταν και την σκιά μας» είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Μαύρος προχώρησε σε μια αποκάλυψη που δείχνει και το κλίμα που επικρατούσε μέχρι και πριν από τις ευρωεκλογές. «Ο κ. Τσίπρας μου έστειλε SMS και μου ζήτησε συγγνώμη αμέσως μετά το αποτέλεσμα», είπε χαρακτηριστικά. O κ. Μαύρος αποκάλυψε επίσης ότι η ΕΡΤ αρνήθηκε να μπει στα exit polls στις προηγούμενες εκλογές, κάτι που πλέον έχει ανακαλέσει.

Σημειώνεται πως στον σχετικό πίνακα που παρουσιάστηκε στην εκπομπή, με τις πιο «φρέσκες» δημοσκοπήσεις των 5 μεγαλύτερων εταιρειών που συμμετέχουν στο exit poll,

Η MRB δίνει διαφορά 7,6 μονάδων στη ΝΔ έναντι του ΣΥΡΙΖΑ

Η Alco 8,5 μονάδες

ΗPulse 7,5 μονάδες

ΗMetron Analysis 6,9 μονάδες 

Η Marc 10,5 μονάδες.

Στην εκπομπή του ΣΚΑΪ «αντίστροφη Μέτρηση» με τη Σία Κοσιώνη και τον Βασίλη Χιώτη, ένα τέταρτο μετά τα μεσάνυχτα της Τετάρτης, παρουσιάστηκαν τα ευρήματα των τελευταίων δημοσκοπήσεων για την πρόθεση ψήφου. Συζητήθηκαν η εκτίμηση του εκλογικού αποτελέσματος και η διαφορά μεταξύ πρώτου και δεύτερου κόμματος, 11 εικοσιτετράωρα πριν από τις κάλπες της 7ης Ιουλίου. Επίσης, τα κλειδιά για την αυτοδυναμία και ο “ΑΓΝΩΣΤΟΣ Χ”, δηλαδή, η αποχή.

Προσκεκλημένοι στο studio του ΣΚΑΪ, o Δημήτρης Μαύρος, Πρόεδρος του Συλλόγου Εταιριών Δημοσκόπησης και Έρευνας Αγοράς και Διευθύνων Σύμβουλος της ΜRB. ο Θωμάς Γεράκης, Γενικός Γραμματέας του Συλλόγου Εταιριών Δημοσκόπησης και Έρευνας Αγοράς και Διευθύνων Σύμβουλος της MARC και ο Γιώργος Αράπογλου, Γενικός Διευθυντής της PULSE και συνεργάτης του ΣΚΑΪ. Μαζί τους, ο ειδικός επιστήμονας Ανδρέας Δρυμιώτης, ο Βασίλης Ζωγράφος, Διευθύνων Σύμβουλος της Visionlabs και ο εκδότης και διευθυντής της εφημερίδας «ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ», Αντώνης Δελλατόλας.

Ο κ. Θωμάς Γεράκης της MARC, σημείωσε ότι δεν βλέπει διαφορές στις εκτιμήσεις των εταιρειών. Είπε ότι «βλέπουμε την σταθερότητα των αριθμών που παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια» και ότι «περιμένουμε ένα υψηλότερο άθροισμα του δικομματισμού». Όπως είπε, γνωρίζουμε πιο κόμμα θα είναι πρώτο στις ερχόμενες εκλογές και ότι θα «έχουμε μια σημαντική διαφορά του πρώτου κόμματος από το δεύτερο» και πως γνωρίζουμε την σειρά των υπολοίπων 4 κομμάτων. «Σίγουρα θα έχουμε 4 κόμματα στη Βουλή», είπε ο κ. Γεράκης.

Στον δεύτερο πίνακα για τη πρόθεση ψήφου, τρίτο κόμμα αναδεικνύεται το ΚΙΝΑΛ και τέταρτο το ΚΚΕ ενώ ακολουθεί η Χρυσή Αυγή και μετά η Ελληνική Λύση. Ακολουθούν η ΜΕΡΑ 25 και τέλος η Ένωση Κεντρώων.

Ο κ. Γεράκης πρόσθεσε ότι στις βεβαιότητες είναι τα 4 πρώτα κόμματα ότι θα μπουν στη Βουλή, και στη συνέχεια γίνεται μάχη μεταξύ Χρυσής Αυγής, Ελληνικής Λύσης και ΜΕΡΑ 25.

«Άγνωστος Χ» η αποχή

«Έχουμε ένα ποσοστό περίπου στο 10% όπου ανήκει σε αναποφάσιστους, το οποίο ανήκει κυρίως σε γυναίκες νεότερων ηλικιών που είχαν ψηφίσει μικρότερα κόμματα στις Ευρωεκλογές», είπε ο κ. Γεράκης. Τόνισε πως πάμε σε μια αναμέτρηση με μικρότερο εκλογικό σώμα και με μεγαλύτερο μέσο όρο ηλικίας, χωρίς το ποσοστό αυτό να μπορεί να ανατρέψει την μεγάλη εικόνα του αποτελέσματος των εκλογών. Η Νέα Δημοκρατία βασίζεται κυρίως σε μεγάλες ηλικίες σε αντίθεση με Χρυσή Αυγή, την Ελληνική Λύση και το ΜΕΡΑ 25 που προσελκύουν μικρότερους σε ηλικία ψηφοφόρους. Στις μικρότερες ηλικίες ανήκει και ο ΣΥΡΙΖΑ.

«Μιλώντας για αποχή, το ερώτημα είναι πόσοι θα απουσιάσουν από τις κάλπες», συμπλήρωσε ο κ. Γεράκης, δηλαδή ποια θα είναι τα χαρακτηριστικά της αποχής. Η αποχή ανάλογα με την ηλικία θα πλήξει και το αντίστοιχο κόμμα που προσελκύει μικρούς ή μεγαλύτερους ψηφοφόρους.

Ο κ. Δημήτρης Μαύρος της MRB, σημείωσε σχετικά με το αν είναι διερευνήσιμο το «ποιοι θα λείπουν» από τη κάλπη στις 7 Ιουλίου: «Όταν ρωτάμε ευθέως αν θα πάτε να ψηφίσετε ή όχι, τα νούμερα που παίρνουμε για αυτούς που δηλώνουν αποχή, είναι αστεία και δεν έχουν καμία σχέση με τα νούμερα που βλέπουμε τελικά στις εκλογές. Είναι κατά περίπτωσιν το πράγμα». Πρόσθεσε ότι είναι συνδεδεμένο με καιρικές συνθήκες ή τα διακυβεύματα που έχουν τυπωθεί από τα κόμματα. «Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το μεγάλο διακύβευμα τη νύχτα των εκλογών, δεν είναι οι βεβαιότητες αλλά η αυτοδυναμία».

Στο ερώτημα για το πόσο ενδιαφέρουν τους πολίτες οι βουλευτικές εκλογές, ο κ. Βασίλης Ζωγράφος, της Visionlabs υπογράμμισε: «Το διαδίκτυο κρύβει όλες τις απαντήσεις», λέγοντας ότι στις αναζητήσεις στο Google για την 7η Ιουλίου, η πλειοψηφία του κόσμου (περίπου μισό εκατομμύριο) αναζήτησε το που θα κάνει διακοπές με ένα 20% να έχει δώσει προκαταβολές σε ξενοδοχεία για εκείνη την ημέρα.

Το μεγαλύτερο ποσοστό που έκαναν την αναζήτηση ήταν άτομα 18-24 ετών και από 45-54 ετών. «Οι ηλικίες αυτές ανήκουν στο κοινό που έχει χάσει το κυβερνών κόμμα αυτή τη στιγμή», πρόσθεσε. «Οι αναζητήσεις για τις εκλογές δεν ξεπερνούσαν τις 25.000 αθροιστικά», είπε ο κ. Ζωγράφος. «Παρατηρούμε πως οι ηλικίες των 18-24 που ουσιαστικά είναι τα παιδιά των 45-54, είχαν πιστέψει σε ένα μεγάλο θαύμα».

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Καλοκαιρινές εκπτώσεις 2019: Πότε ξεκινούν, ανοιχτά τα καταστήματα την Κυριακή 14 Ιουλίου
Survivor: Η αποχώρηση και το ξέσπασμα, έσπαγε ό,τι έβρισκε
Chevron Right