Η ανακοίνωση της Bosch για μεταφορά του εργοστασίου Πίτσος από τη χώρα μας στην Τουρκία, αποτελεί ένα ακόμα κρίκο στην αλυσσίδα των αποχωρήσεων επιχειρήσεων από τη χώρα μας, καθώς είχε προηγηθεί η αντίστοιχη ανακοίνωση της Hive, ενώ έκλεισε και η Pizza Hut.
Πέραν της ανάγκης ανάληψης πρωτοβουλίας από την κυβέρνηση ώστε να παραμείνει το εργοστάσιο στη χώρα μας, ενδιαφέρον εμφανίζει και η εξέλιξη του εξωδικαστικού συμβιβασμού που έγινε με την Siemens, την εταιρεία που σε ποσοστό 50-50 είχαν με την Bosch την ιδιοκτησία της Πίτσος μέχρι το 2015.
«Η εταιρεία BSH (PITSOS) χρησιμοποιήθηκε από τη SIEMENS-BOSCH ως αντάλλαγμα στο συμβιβασμό με τη κυβέρνηση, καθώς στη συμφωνία της σύμβασης, αναφέρεται σαφώς ότι, η Siemens θα εξετάσει την κατασκευή ενός εργοστασίου παραγωγής στην Ελλάδα αξίας 60 εκατ. ευρώ και δημιουργία 700 θέσεων εργασίας», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της ΠΟΕΜ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργατοϋπαλλήλων Μετάλλου), ενώ επισημαίνεται: «Η εν λόγω επένδυση από τη Siemens των 60 εκατ. ευρώ, αναφέρεται στη μεταφορά του εργοστασίου της BSH (pitsos) . Η νέα επένδυση που θα εξέταζε να πραγματοποιήσει η Siemens στην Ελλάδα ήταν μια ήδη προγραμματισμένη επένδυση και αφορούσε την μετεγκατάσταση του εργοστάσιου της BSH (pitsos) από την περιοχή του Ρέντη στην περιοχή της Ελευσίνας. Δυστυχώς μέχρι και σήμερα ο εξωδικαστικός συμβιβασμός με το Ελληνικό Δημόσιο παραμένει δίχως υλοποίηση, ενώ με τη «βούλα» των κυβερνήσεων η SIEMENS επέστρεψε στους διαγωνισμούς για δημόσια έργα».
Το δυσάρεστο γεγονός του κλεισίματος ενός εργοστασίου, που θα αφήσει εκατοντάδες οικογένειες στο δρόμο, επαναφέρει το θέμα της μη εκπλήρωσης των υποχρεώσεων της Siemens έναντι της ελληνικής πολιτείας, ενώ την ίδια στιγμή η ίδια απελευθερώθηκε (στη βάση των δεσμεύσεων της) να συμμετάσχει στους διαγωνισμούς για τα δημόσια έργα. Θέμα που δεν μπορεί να διαφύγει της προσοχής της ελληνικής πολιτείας, πρωτίστως της ελληνικής κυβέρνησης.
Ενδιαφέρον εμφανίζει και η πολιτική διάσταση τυχόν μεταφορά του εργοστασίου Πίτσος από τη χώρα μας στην Τουρκία. Παλαιότερα, το κλείσιμο ή η μεταφορά σε άλλη χώρα ενός εργοστασίου αποδίδονταν στις εργατικές κινητοποιήσεις ή στην ύπαρξη συνδικαλιστικής δράσης, κάτι που τώρα ουδείς να υποστηρίξει έστω και κατ΄ ελάχιστον σήμερα.
Το κυρίαρχο, πάντως, αυτή τη στιγμή είναι η παραμονή του εργοστασίου στη χώρα, χωρίς να υποτιμηθεί το θέμα των υποχρεώσεων της Siemens.