Opinions

Δήμος Βερύκιος στο iEidiseis: «Ημερολόγιο Θυέλλης» στη Μεσόγειο

Οι αόρατες (stealth) ελληνικές πλεύσεις & πτήσεις τρομάζουν τους Τούρκους. Παιχνίδι για σκληρά νεύρα. Ο Ελληνικός Στόλος δεν δέχεται «μύγα στο σπαθί» του γιατί αισθάνεται δυνατός.

Το να επιχειρεί ένας πολεμικός Στόλος σε ανοιχτή θάλασσα όπως είναι η Ανατολική Μεσόγειος δεν είναι εύκολη υπόθεση, απαιτείται να διαθέτει στρατηγικό όραμα , κατάλληλα μέσα, μακροχρόνια και επίπονη εκπαίδευση και να έχει διαβάσει καλά ώστε να γνωρίζει ως «κάλπικη δεκάρα» τον αντίπαλο…

Αυτό το γενικό συμπέρασμα εξάγεται από τις πρώτες οκτώ μέρες κατά τον ακροβολισμό του τουρκικού και ελληνικού Στόλου στην Ανατολική Μεσόγειο.

Στο συγκεκριμένο ναυτικό θέατρο επιχειρήσεων , 100 ναυτικά μίλια νοτίως του Καστελλόριζου, ο ελληνικός Στόλος επιδεικνύει καθημερινά την υπέροχη του έναντι του τουρκικού Στόλου. Και αυτό δεν είναι ένα ευχολόγιο ή ένα κούφιο δημοσιογραφικό πυροτέχνημα που εκτοξεύεται μόνο και μόνο για την ανύψωση του εθνικού φρονήματος. Είναι η αλήθεια ! Είναι η πραγματικότητα ! Είναι η σκληρή δουλειά 32 χρόνων, όπως αποκάλυψε το iEidiseis.

  • Οκτώ μέρες τώρα ψάχνουν οι Τούρκοι να βρουν που είναι τα ελληνικά υποβρύχια και δεν μπορούν να τα εντοπίσουν ! Πως να τα εντοπίσουν αφού τα ελληνικά υποβρύχια επι δυο μήνες μπορούν να παραμείνουν στο βυθό και να είναι αόρατα !
  • Ο ελληνικός Στόλος έχει «μάτια» και «αφτιά» πάνω και κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και άρα έχει πραγματική εικόνα ! Για παράδειγμα ο ελληνικός Στόλος γνωρίζει Πότε και Που επιχειρεί το ερευνητικό σκάφος «Oruc Reis» σκάφος. Γνωρίζει ότι μέχρι τώρα όταν μπαίνει στα ελληνικά χωρικά ύδατα κάνει απλή διέλευση με απλωμένα καλώδια και μόνο τρεις φορές εξέπεμψε όταν όμως ήταν εντός των τουρκικών χωρικών υδάτων.
  • Ο εμβολισμός της τουρκικής φρεγάτας “KEMAL RAIS” από την φρεγάτα ΛΗΜΝΟΣ κατέδειξε την ναυτοσύνη , τον επαγγελματισμό αλλά και την αποφασιστικότητα των Ελλήνων κυβερνητών. Το συγκεκριμένο ναυτικό επεισόδιο απέστειλε συγκεκριμένα μηνύματα προς την απέναντι πλευρά.

1) Μαγκιές δεν χωράνε. …

2) Οι έλληνες κυβερνήτες έχουν αποδεσμευμένους κανόνες εμπλοκής και λυμένα τα χέρια τους! Αυτό που λέει η ελληνική πολιτική ηγεσία περί αποφασιστικότητας, οι χειριστές των μονάδων κρούσης έχουν την δυνατότητα να το κάνουν πράξη.

3) Οι Κυβερνήτες των ναυτικών μονάδων που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του θεάτρου των επιχειρήσεων της Ανατολικής Μεσογείου είναι η αφρόκρεμα, περασμένοι από «χίλια κόσκινα».

Ο συμμαθητής του νυν Αρχηγού Στόλου ναύαρχος Γιάννης Κοντούλης, συμφωνώντας με το προηγούμενο άρθρο για τα «ταραγμένα νερά της Μεσογείου», σχολίαζε στο Twitter όλο νόημα: « Μόνο για γνώστες και decision makers: Σε παλαιότερη συζήτηση με τον νυν ΑΣ (πανάξιο συμμαθητή και φίλο) για τα επέκεινα μου είχε πει το εξής …”to create an army… to SUSTAIN a navy…”. ΖΩΤΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ η ανάθεση ευθύνης + εμπιστοσύνη σε πραγματικά άξιους». Και όπως προκύπτει από το μέχρι τώρα αποτέλεσμα έχουν επιλέγει οι «πραγματικά άξιοι» για την συγκεκριμένη εν εξελίξει αποστολή.

Ξέρουν πότε θα κόψουν ταχύτητα και πότε θα αναπτύξουν. Πότε και σε πιο σημείο θα επιφέρουν πλήγμα στον προκλητικό αντίπαλο ώστε εκείνος να επωμισθεί την ευθύνη του παθήματος του.

4) Ο ελληνικός Στόλος πλέει σε γνώριμα – γι αυτό- νερά , εκτελώντας με ακρίβεια σχέδια που έχουν εκπονηθεί από το Αρχηγείο και έχουν εφαρμόσει σε δεκάδες γυμνάσια στην ίδια περιοχή. Σε μια άγνωστη για τον τουρκικό στόλο τουλάχιστον μέχρι πριν πέντε χρόνια.

5) Ο ελληνικός Στόλος μπλοκάρει κάθε τουρκικό πλοίο που βγαίνει από τον ναύσταθμο του «Αξαζ» όπως χρόνια τώρα κάνει το ίδιο με κάθε τουρκικό πλοίο που ξεμυτίζει από τα Στενά…

Η υπέροχη του ελληνικού Ναυτικού στην Ανατολική Μεσόγειο δεν επιτυγχάνεται από την μια μέρα στην άλλη παρά μόνο μετά από μελέτη και επίπονη πολυετή προσπάθεια.

«Ήταν 1988 όταν κάναμε την πρώτη μεγάλης κλίμακας άσκηση «Καταιγίδα» στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Τότε βγήκαν και τα πρώτα συμπέρασμα αλλά και η ανάγκη εκσυγχρονισμού του Στόλου» θυμάται ο ναύαρχος εα Γιάννης Εγγολφόπουλος.

Είναι η περίοδος που -όπως αποκαλύψαμε στο προηγούμενο σημείωμα- μας είχε προσκαλέσει τους δημοσιογράφους ο τότε Στόλαρχος Χρήστος Λυμπέρης για να μας αναπτύξει την θεωρεία του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού των «ανοιχτών θαλασσών».

Ο Γιάννης Εγγολφόπουλος επισημαίνει και άλλη μια ιστορική αλήθεια : Ο Λυμπέρης ήταν ο πρώτος που είχε συλλάβει ότι το πετρέλαιο και το νερό που θα είναι οι δυο παράγοντες που στο σύντομο μέλλον θα προκαλέσουν αναταράξεις στην Μέση Ανατολή και την Μεσόγειο, γι αυτό -μας έλεγε- εμείς θα πρέπει να προετοιμαστούμε ως Ναυτικό».

Και το Πολεμικό Ναυτικό άρχισε να προετοιμάζεται. Το 1990 έρχεται η κυβέρνηση Κων. Μητσοτάκη. Οι γαλάζιοι ναύαρχοι ακολουθούν τις βασικές κατευθύνσεις Λυμπέρη παρά το κομματικό χάσμα που τους χωρίζει. Ο ναύαρχος Ν. Φωστιέρης στο ΓΕΕΘΑ υπό τον στρατηγό Βερυβάκη συντάσσει την Ναυτική Στρατηγική που επεκτείνεται σε ολόκληρη της νοτιοανατολική Μεσόγειο. Παράλληλα το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο με τους ναυάρχους Γρ. Δεμέστιχα , Ηρ. Δρίκο, Ευ. Λαγάνα , Δημ. Αθανασίου υπογράφουν τα μεγάλα πρότζεκτ για τον εκσυγχρονισμό του Στόλου ώστε να μπορεί να βγαίνει στις ανοιχτές θάλασσες. Με την σκέψη στραμμένη στην Ανατολική Μεσόγειο και την Κύπρο αγοράζονται συνολικά δέκα μεταχειρισμένες ολλανδικές φρεγάτες τύπου «S». Θυμάμαι τον ναύαρχο Δρίκο που είχε επιστρέψει έξαλλος από το ολλανδικό ναύσταθμο που πήγε να επιθεωρήσει τις προς πώληση φρεγάτες που τον υποδέχτηκε ένας αξιωματικός με σκουλαρίκι!

Επί κυβερνήσεως Μητσοτάκη αγοράστηκαν και τα F-16 τα οποία η μετέπειτα κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ τα πήγε στην Κρήτη. Επί κυβερνήσεως Μητσοτάκη εξοπλίστηκαν και τα νησιά με βλήματα επιφανείας – επιφανείας.

Οι ναύαρχοι επί κυβερνήσεως Μητσοτάκη ήταν τόσο αφοσιωμένοι στο Δόγμα Λυμπέρη περί Ναυτικού των ανοιχτών θαλασσών που δεν έκαναν κανένα σκόντο στην προμήθεια υλικών. Είχαν απειλήσει με ομαδική παραίτηση όταν ο τότε αναπληρωτής υπουργός Άμυνας Αλ. Παπαδόγγονας είχε διαφορετική άποψη από εκείνη του Ανώτατου Ναυτικού Συμβουλίου για τον τύπο των επιθετικών ελικοπτέρων που σχεδίαζε να προμηθευτεί το ΠΝ. Εκείνος ήθελα τα ΚΑΜΑΝ και οι ναύαρχοι τα ΣΙΚΟΡΣΚΙ.

Οι ναύαρχοι στύλωσαν τα πόδια και κάλεσαν να επιστρέψει από το Παρίσι ο ναυτικός ακόλουθος που δεν ήταν άλλος από τον Διονύση Χατζιδάκη, μετέπειτα δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου και νυν βουλευτής της ΝΔ. Ο Διονύσης ήταν παιδί του Μητσοτάκη, κηδεμόνας του στην Σχολή Ναυτικών Δοκιμών, μεγαλωμένος στο Παρίσι με την ίδια κουβερνάντα της Ντόρας…

Ο Διονύσης προσγειώνεται ανώμαλα στο Παλαιό Φάληρο και στην κλασική μονοκατοικία του στρατηγού Αλεξόπουλου του πεθερού του συγκεντρώνονται οι ναύαρχοι οι οποίοι του αναθέτουν «ειδική αποστολή». Να πάει στον πρωθυπουργό και να του πει ότι εάν το ΚΥΣΕΑ δεν αποδεχτεί την εισήγηση του Ανώτατου Ναυτικού Συμβουλίου για προμήθεια των ελικοπτέρων ΣΙΚΟΡΣΚΙ εκείνοι θα παραιτηθούν ! Όπως και έγινε, ο Διονύσης πήγε στον Μητσοτάκη, το ΚΥΣΕΑ ενέκρινε την εισήγηση του ΑΝΣ, τα ΣΙΚΟΡΣΚΙ αγοράστηκαν από το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό και στον επόμενο ανασχηματισμό απομακρύνθηκε από το υπουργείο Άμυνας…

Θυμάμαι τον Διονύση αμέσως μετά τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό στο γραφείο του στην Βουλή κατηφορίσαμε την Πανεπιστημίου και πήγαμε στο ΙΝΤΕΑΛ, εκεί που οι αδελφοί Βλασόπουλοι έφτιαχναν την ξακουστή φακή Εγγλουβής Λευκάδος. Εκεί που στο διπλανό τραπέζι έτρωγαν ο Σεραφείμ Φυντανίδης με τον Κώστα Γεωργουσόπουλο και στο πιο μέσα δωματιάκι ο Νίκος Φίλης μόνος του απολάμβανε τα εδέσματα που είχε παραγγείλει. Εκεί, άγνωστοι (δεν μας ήξεραν ακόμη από την τηλεόραση) μεταξύ γνωστών, ο Διονύσης μου είπε γεμάτος θαυμασμό για τον πρωθυπουργό του : « Ο Μητσοτάκης έχει α@χ@δ@α ! Εγώ Διονύση έγινα πρωθυπουργός για να ακούω τους ναυάρχους και όχι τους εμπόρους». Ο έρμος ο Διονύσης φούσκωνε και παραφούσκωνε για τον Μητσοτάκη, που μια ζωή έκανε ότι του έλεγε ο «κηδεμόνας» του. Μόνο μια φορά ο Διονύσης δεν πήγε εγκαίρως να πάρει την γνώμη του «κηδεμόνα» και παρ ολίγον να έτρωγε το κεφάλι του. Όμως την τελευταία στιγμή το διέσωσε, διότι καθώς άκουσε την φωνή του Επίτιμου έσπευσε κάθιδρος – έστω από τους τελευταίους- να προσθέσει την υπογραφή του στην Λίστα που θα καθόριζε τα μελλούμενα του τόπου….

Για την ιστορία οι ναύαρχοι που απειλούσαν με παραίτηση για τα ελικόπτερα , το έκαναν πράξη ένα χρόνο μετά όταν η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ επανέφερε ως αρχηγό ΓΕΕΘΑ τον Χρήστο Λυμπέρη !!

Εκείνοι μπορεί να παραιτήθηκαν όμως τα υλικά που επέλεξαν για το Ναυτικό αξιοποιήθηκαν στο έπακρον καθώς με πρωθυπουργό τον Ανδρέα Παπανδρέου , υπουργό Άμυνας τον Γεράσιμο Αρσένη και αρχηγό ΓΕΕΘΑ τον Χρήστο Λυμπέρη δημιουργήθηκε το Δόγμα περί Ενιαίου Αμυντικού Χώρου Ελλάδας – Κύπρου που συμπεριελάμβανε την καυτή ζώνη της Ανατολικής Μεσογείου.

Η δεκαετία του 90 ήταν καθοριστική για την ενίσχυση του Νοτίου τομέα. Η Κρήτη ως αβύθιστο αεροπλανοφόρο έγινε αστακός από μαχητικά , αντιαεροπορικά βλήματα επιφάνειας – επιφάνειας και ραντάρ…

Οι «Καταιγίδες» διαδέχονταν η μια την άλλη. Πλέον η αεροναυτική της Ελλάδας έχει φτάσει σε αλλά επίπεδα στην περιοχή. Ελληνικά μαχητικά φτάνουν στην Κύπρο χωρίς να πάρουν είδηση , το ίδιο και τα πολεμικά πλοία επιφάνειας , για δε τα υποβρύχια δεν γίνεται λόγος. Πτήσεις και πλεύσεις αθόρυβες….

Οι Τούρκοι είναι καινούργιοι στην περιοχή. Πρωτοεμφανίστηκαν μέσα της δεκαετίας του 2010. Η Βάση του Αξαζ που αρχικά ήταν Νατοϊκή και τώρα την χρησιμοποιούν για εθνικούς σκοπούς , είναι σχετικά καινούργια και σε λάθος στρατηγικό σημείο. Εκτεθειμένη από παντού σε κάθε αντίπαλο της γειτονικής χώρας! Αεροπλανοφόρο δεν διαθέτουν για να μετριάσουν έστω την υπέροχη που προσφέρει στην Ελλάδα η Κρήτη…

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Κορονοϊός: Ανησυχία για τα κρούσματα και την επιστροφή των αδειούχων
Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας
Chevron Right