Νέος ιδιοκτήτης είναι ο Έλληνας πλοιοκτήτης Γιώργος Προκοπίου, οποίος και κατέθεσε την μεγαλύτερη προσφορά: για το στρατιωτικό κομμάτι του Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) έδωσε 25 εκατ. ευρώ και για την ΕΤΑΔ (Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου) 37 εκατ. ευρώ. Σύνολο επένδυσης: 62 εκατομμύρια ευρώ περίπου.
Διαγωνισμός που γεννά ερωτηματικά
-Η Κυβέρνηση, μετά τον άγονο διαγωνισμό του Δεκεμβρίου, προκήρυξε μετά από 6 μήνες, επαναληπτική διαδικασία, με διάρκεια μόνο ένα μήνα.
-Η ΕΝΑΕ αυτή την φορά είχε προκηρύξει δύο ξεχωριστούς διαγωνισμούς, έναν για την πώληση του ακινήτου κι έναν για το μεγαλύτερο μέρος (80%) του κινητού εξοπλισμού
-Στο κομμάτι της ΕΤΑΔ για την δεξαμενή Νο5 και τις προβλήτες 3 και 4 (η προβλήτα Νο4 χρησιμοποιείται ως Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων) τέθηκε προκλητικά χαμηλότερο κατώτατο τίμημα κατά 45% .
-Την 1η Ιουλίου εμφανίστηκε μια ανακοίνωση αναβολής του διαγωνισμού για την 29η Ιουλίου η οποία εξαφανίστηκε…
-Την 7η Ιουλίου, τελικά, άνοιξαν οι προσφορές των επενδυτών για την εξαγορά του ενεργητικού των Ναυπηγείων. 22.1 εκατ. η μία, 25,2 η άλλη.
Η Κυβέρνηση θριαμβολογεί
Μπορεί οι Υπουργοί της Κυβέρνησης να αλληλοσυγχαίρονται και ο φιλικά προσκείμενος τύπος να εξυμνεί «την αγάπη» του πλοιοκτήτη για την χώρα του, αλλά το Ναυπηγείο χαρίζεται έναντι πινακίου φακής:
1.Η πραγματική αξία του Ναυπηγείου ξεπερνά τα 100.000.000 ευρώ ,όπως την έχουν προσδιορίσει ανεξάρτητοι εκτιμητές
2.Τα Ναυπηγεία είναι άκρως λειτουργικά ,κατασκευάζουν και επισκευάζουν από υποβρύχια μέχρι πλοία συνοδείας και συντηρούν σχεδόν το σύνολο των πλοίων του πολεμικού Ναυτικού
3.Η εν λόγω δεξαμενή Νο 5 είναι η μεγαλύτερη της Μεσογείου
4.Ο εφοπλιστής Προκοπίου, σύμφωνα με την Π.Ε.Ν.Ε.Ν (Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού), έχει έναν από τους μεγαλύτερους στόλους πλοίων , όλα του τα πλοία είναι σε σημαία ευκαιρίας ,χωρίς έλληνα Ναυτεργάτη σε αυτά.
5.Ποιες είναι οι εγγυήσεις και οι δεσμεύσεις για τους 750 εργαζόμενους, στους οποίους οφείλουν 200.000.000 (από τα οποία πάνω από 30 είναι οι αποζημιώσεις και τα υπόλοιπα ποσά είναι αυτά που έχει επιβάλει σε βάρος του δημοσίου το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο (ΙCC))
Το σημαντικότερο όλων είναι ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και ο λόγος που είχαν αυξημένο ενδιαφέρον από Έλληνες και ξένους επενδυτές είναι: το ναυπηγικό έργο του εξοπλιστικού προγράμματος του Πολεμικού Ναυτικού (αξίας πολλών δις που θα πληρώσουν οι Έλληνες πολίτες) ,η συντήρηση και η επισκευή του στόλου, δηλαδή σχέδια και έργα που αφορούν την Εθνική μας Άμυνα και δεν μπορούν να χαρίζονται σε ιδιωτικά επενδυτικά σχήματα.
Η Ιωάννα Λιούτα είναι Πολιτική Αναλύτρια με εξειδίκευση στην Οικονομική Διακυβέρνηση, μέλος της ΚΕ του Μέρα25