OLAFAQ

Γιατί τα κορίτσια τείνουν να αποφεύγουν τις θετικές επιστήμες

Υπάρχουν σοβαροί λόγοι που τα κορίτσια μισούν τα μαθηματικά και δεν είναι αυτοί που νομίζεις

Από πάντα εγώ και οι φίλες μου τρέφαμε ένα πηγαίο μίσος, όχι μόνο για τα μαθηματικά, αλλά και για την φυσική και τις θετικές επιστήμες γενικότερα. Εγώ προσωπικά τα έβρισκα πολύ δύσκολα και ακαταλαβίστικα, και θα προτιμούσα γενικά να εξαφανίζονταν από την σφαίρα της ύπαρξης. Ας με συγχωρέσουν για αυτήν μου την βλασφημία αυτή ο Ευκλείδης, ο Πυθαγόρας και η Υπατία.

Σίγουρα μεγαλώνοντας συνειδητοποίησα ότι όλα αυτά είναι εξαιρετικά απογοητευτικά, μιας και κατόπιν εορτής κατάλαβα πόσο σημαντικά είναι τα μαθηματικά στην ιστορία των επιστήμων και πως ορίζουν την αντίληψή μας γύρω από τη ζωή και τον κόσμο. Υπάρχουν πολλαπλοί λόγοι βέβαια για τους οποίους τα κορίτσια δεν επιλέγουν να σπουδάσουν φυσική και δεν συμπαθούν καθόλου τα μαθηματικά.

Οι ουσιαστικοί λόγοι περιλαμβάνουν την απουσία υποστήριξης από τους καθηγητές και τους γονείς και τα στερεότυπα που σχετίζονται με αυτά τα μαθήματα.

Σύγκριση των επιδόσεων

Τα «δύσκολα μαθηματικά» εμποδίζουν τα κορίτσια να ασχοληθούν με τη φυσική. Αν αυτό ίσχυε, όμως, θα περιμέναμε να δούμε πολύ λιγότερα κορίτσια να επιλέγουν μαθηματικά. Ωστόσο, στη Μεγάλη Βρετανία το 2019, το 39% των εισακτέων στις εξετάσεις A-Level στα μαθηματικά ήταν κορίτσια, σε σύγκριση με το 23% στη φυσική. Αυτό δείχνει ότι οι λόγοι για τους οποίους τα κορίτσια δεν παίρνουν φυσική έχουν να κάνουν περισσότερο με τη φυσική παρά με τα μαθηματικά.

Επιπλέον, τα κορίτσια και τα αγόρια επιτυγχάνουν παρόμοιους βαθμούς στα μαθηματικά και τη φυσική. Το 2019, το 8,5% των κοριτσιών πέτυχε αριστεία στο μάθημα της φυσικής έναντι του 8,8% των αγοριών- ενώ το 28,7% των κοριτσιών και το 27,6% των αγοριών πέτυχαν βαθμό Α. Το ίδιο μοτίβο παρατηρείται και στα αποτελέσματα των GCSE. Όμως, περισσότερα αγόρια από ό,τι κορίτσια επιλέγουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε πανεπιστημιακό επίπεδο στην φυσική.

Μια έρευνα παρακολούθησε μια ομάδα μαθητών από την ηλικία των 10 ετών έως την ενηλικίωση, μελετώντας τις φιλοδοξίες τους που σχετίζονται με τις φυσικές επιστήμες. Η έρευνα διαπίστωσε ότι, καθ’ όλη τη διάρκεια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τα αγόρια είναι πιο πιθανό από τα κορίτσια να δηλώσουν ότι θα ήθελαν να γίνουν επιστήμονες. Η διαφορά αυτή αυξήθηκε κατά τη διάρκεια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με τη μεγαλύτερη διαφορά να εντοπίζεται στο 13ο έτος.

Διαβάστε περισσότερα στο olafaq.gr…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Σάλος με τη άδεια σε καταδικασμένη ιδιοκτήτρια λούνα παρκ - «Έχει λευκό ποινικό μητρώο», ισχυρίζεται ο Δήμος Λάρισας
Στην Αττική η κακοκαιρία: Ισχυρές καταιγίδες, κεραυνοί και διακοπές ρεύματος
Chevron Right