Οικονομία

Ακτοπλοϊκά: Ψηφίζεται ρύθμιση για τη συγκράτηση των τιμών – Μειώνονται κατά 50% τα τέλη της ΕΕ

Στόχος να περιοριστούν για όλο τον χρόνο τα αυξημένα κόστη στα ακτοπλοϊκά που προκύπτουν από την επιβολή ειδικών «πράσινων» τελών της ΕΕ.
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια
ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI

Συγκράτηση των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτήριων επιδιώκει η κυβέρνηση, μέσω ρύθμισης για την περιορισμό (κατά 50%) των τελών που επιβάλλει η ΕΕ στα κράτη-μέλη της.

Με σχετική τροπολογία, που κατέθεσε ο υπουργός Ναυτιλίας στο νομοσχέδιο για την Κεφαλαιαγορά -και ψηφίζεται την Πέμπτη 10 Απριλίου- επιχειρείται να περιοριστούν για όλο τον χρόνο τα αυξημένα κόστη, τα οποία προκύπτουν από την επιβολή ειδικών «πράσινων» τελών της ΕΕ (από 1 Μαΐου 2025) στην Ακτοπλοΐα όλων των ευρωπαϊκών κρατών και να συγκρατηθούν οι αυξήσεις, που επέρχονται κατά συνέπεια, στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Όπως ενημέρωσε την Βουλή, ο Βασίλης Κικίλιας, παρέχεται ταυτοχρόνως η πρόσθετη δυνατότητα και για την μείωση του λιμενικού τέλους και με τους φορείς διαχείρισης των λιμένων (ΟΛΠ, Θεσσαλονίκης κ.α.) κάτι που σημαίνει ότι η πρόβλεψη της μείωσης του λιμενικού τέλους κατά 50%, το οποίο εισπράττεται από το εισιτήριο, θα εισφέρει σε αυτή την προσπάθεια.

Σε ό,τι αφορά τα Λιμενικά Ταμεία και τα λιμάνια της χώρας, ο αρμόδιος υπουργός ανέφερε ότι αντισταθμίζεται αυτή η συνεισφορά της μείωσης αυτό το έτος, με ισόποση ενίσχυση μέσω του Πράσινου Ταμείου για την υλοποίηση περιβαλλοντικών δράσεων και την αναβάθμιση των λιμένων.

Κικίλιας: Σημαντική η μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

«Είναι διαρκής και συστηματική η προσπάθεια της κυβέρνησης να στηρίξει τους συμπολίτες μας και ιδίως να υποστηρίξει την νησιωτικότητα, που αποτελεί το συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας μας. Αν και αυτή η εξίσωση, δεν ήταν καθόλου εύκολη τελικώς βρέθηκε ο τρόπος, ώστε οριζόντια η κυβέρνηση να μπορεί να προσφέρει υποστήριξη στους πολίτες σε καιρούς οικονομικής δυσχέρειας», δήλωσε ο Βασίλης Κικίλιας.

Όπως ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κατά την ομιλία του στη Βουλή, «η κοινοτική νομοθεσία από 1/5/2025 επιβάλλει, δυστυχώς, στην ακτοπλοΐα όλης της Ευρώπης ειδικά τέλη και πρόσθετα κόστη σε ό,τι έχει να κάνει με την στροφή στο πράσινο καύσιμο. Δημιουργείται έτσι στον κλάδο της ακτοπλοΐας μια επιβάρυνση αναφορικά με τα κόστη».

«Με αυτήν την τροπολογία η κυβέρνηση περιορίζει για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη κατά 50% (εκτός κρουαζιέρας) προς όφελος των επιβατών διότι παρέχει μία πρόσθετη δυνατότητα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες να συγκρατήσουν τιμολογιακή τους πολιτική σε μια περίοδο δυσχερών οικονομικών συνθηκών», εξήγησε ο κ. Κικίλιας.

Τέλος, ο υπουργός σημείωσε ότι «η εξίσωση, προκειμένου να βρεθεί νομικά ένας τρόπος στήριξης των συμπατριωτών και των συμπολιτών μας, δεν ήταν καθόλου εύκολη υπόθεση» και δεν θα λυνόταν «χωρίς την εξαιρετική συνεργασία με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη, που έχει και την ευθύνη του συντονισμού της οικονομικής πολιτικής, τον υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Σταύρο Παπασταύρου, τον υπουργό Εσωτερικών, Θοδωρή Λιβάνιο, καθώς και τους αρμόδιους υφυπουργούς Οικονομικών, Θάνο Πετραλιά και ΥΠΕΝ, Νίκο Τσάφο».

Εξάλλου, με άλλη τροπολογία, ρυθμίζεται το πρόβλημα των παράνομων κατασκευών (πέργκολες) σε χερσαίες ζώνες λιμένα. Η ρύθμιση αφορά στους χώρους υγειονομικού ενδιαφέροντος χερσαίας ζώνης λιμένα που παρεμποδίζουν την ελεύθερη πρόσβαση για πεζούς και ΑΜΕΑ.

Ο κ. Κικίλιας κάλεσε τους φορείς της Αυτοδιοίκησης να προβούν σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες μέχρι το τέλος του χρόνου (και αφού περάσει η θερινή περίοδος) για την αποκατάσταση της νομιμότητας, επισημαίνοντας πως εκκρεμεί πολύ καιρό αυτή η υποχρέωση.

Τέλος, σε ό,τι έχει να κάνει με την αντιστάθμιση της μείωσης των λιμενικών τελών, τόνισε ότι αυτή θα επιτευχθεί με ισόποση ενίσχυση που θα δοθεί μέσω του Πράσινου Ταμείου, για την υλοποίηση «πράσινων» και περιβαλλοντικών δράσεων με παράλληλο στόχο την περιβαλλοντική αναβάθμιση των λιμένων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ο Κώστας Καββαθάς Chevron Left
Κώστας Καββαθάς, ο χαρισματικός εκδότης: «Άλλαξε πίστα» με τους «4 Τροχούς», «έδωσε φτερά» με την «Πτήση»