Το τέλος των γιορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς σημαίνει κάθε χρόνο τη λήξη του πρώτου μέρους της τηλεοπτικής σεζόν. Τα κανάλια κάνουν τον πρώτο σοβαρό απολογισμό και αναδιατάσσουν τις δυνάμεις τους για να διαφυλάξουν τα κεκτημένα ή να σώσουν ό,τι σώζεται από την παρτίδα. Εκπομπές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους, καμιά φορά άγαρμπα, και νέοι παίκτες μπαίνουν στον αγωνιστικό χώρο.
Τα φετινά Χριστούγεννα έφερε χαμόγελα στα πρόσωπα των στελεχών του Mega του Alpha, προβληματισμό στον ΑΝΤ1 και στο Star, ανησυχία στον Σκάι και κλίμα αναμονής στο Open.
Το αίσθημα ευφορίας στο Mega και στον Alpha δεν χρειάζεται ιδιαίτερες εξηγήσεις. Τα δύο κανάλια πέτυχαν στην επιδίωξή τους να γίνουν σημεία αναφοράς για την καθημερινή ψυχαγωγία των τηλεθεατών, ποντάροντας στις ελληνικές σειρές. Το ποντάρισμα βγήκε και οι σειρές τροφοδότησαν τα ζωντανά μαγκαζίνο των σταθμών σπρώχνοντας τα νούμερα.
Στον ΑΝΤ1 η χρονιά ξεκίνησε αμήχανα εν αναμονή Μουντιάλ. Και ναι μεν το Μουντιάλ απέδωσε νούμερα τηλεθέασης, όμως δεν έχτισε συνήθεια στους τηλεθεατές. Οπότε η αποστολή των εκπομπών που θα κάνουν πρεμιέρα μετά τις γιορτές ή θα επιστρέψουν μετά από απουσία ενάμισι μήνα θα είναι δύσκολη. Θα πρέπει να πείσουν τους θεατές να αλλάξουν σταθμό σε ώρες που έχουν ήδη κάνει την επιλογή τους.
Στο Star που τα πράγματα ξετυλίγονται πάντα σε πιο αργούς ρυθμούς, τα δύο βαριά χαρτιά του προγράμματος, το «GNTM» το πρώτο μισό της σεζόν και το «MasterChef» το δεύτερο, πέρυσι δεν απέδωσαν τα δέοντα. Και οι αλλαγές που έγιναν φέτος στο «GNTM» δεν είχαν ως αποτέλεσμα την «ολική επαναφορά» που επιθυμούσαν τα στελέχη του σταθμού. Θα καταφέρει το «MasterChef» να αναστρέψει το κλίμα;
Και πάμε στον Σκάι. Μέχρι τη στιγμή που μιλάμε, το κανάλι του Φαλήρου μετράει απώλειες. Το «Πρωινό μας» δεν πήγε, το «Love Island» κατέβασε ρολά με συνοπτικές διαδικασίες -το κόστος ήταν δυσανάλογα υψηλό σε σχέση με τα νούμερα τηλεθέασης-, οι σειρές δεν πήγαν, ακόμα και εκπομπές που «πήγαιναν», φέτος αγκομαχούν.
Η λύση, αν θα έρθει, θα έρθει από το «Survivor All Star». Αυτό φανερώνει και η ρήτρα τηλεθέασης που περιέχεται στη συμφωνία του καναλιού με την Ατζούν Μίντια (Survivor All Star: Τι σημαίνει η «ρήτρα τηλεθέασης» που διεκδίκησε η Ατζούν Μίντια).
Τέλος, στο Open τα αποτελέσματα της τηλεθέασης είναι σε πλήρη αναλογία με την επένδυση που έχει γίνει στο πρόγραμμα.
Ας δούμε λοιπόν αναλυτικά τα τέσσερα reality shows με τα οποία Σκάι, Star και ANT1 ελπίζουν να σπάσουν το μονοπώλιο των Mega και Alpha στο prime time και όχι μόνο.
Survivor All Star (ΣΚΑΪ)
Το υπερόπλο του Σκάι, η επόμενη «πίστα» μετά από το «Survivor» κάνει πρεμιέρα την Κυριακή 8 Ιανουαρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες ο παραγωγός της εκπομπής, ο γνωστός σε όλους μας Ατζούν Ιλίτζαλι, είναι σίγουρος πως και φέτος το κοινό θα ανταμείψει τις προσπάθειες των παικτών με το παραπάνω. Μάλιστα ευελπιστεί σε νούμερα ανάλογα του πρώτου κύκλου, όταν η εκπομπή χτυπούσε τηλεθέαση άνω του 60%. Αυτό φαίνεται από τη συμφωνία με το κανάλι, η οποία προβλέπει ότι το κόστος ανά επεισόδιο θα εξαρτάται από την πορεία στους πίνακες της Nielsen.
https://www.instagram.com/reel/CmeLod1JlzV/?hl=el
My Style Rocks (ΣΚΑΪ)
Και μια και είμαστε στον Σκάι, ας ρίξουμε μια ματιά στο άλλο reality του καναλιού που αναμένεται μέσα στο πρώτο τρίμηνο του ’23. Από τον ίδιο παραγωγό (Ατζούν Μίντια) αλλά όχι με τα ίδια αποτελέσματα.
Το «My Style Rocks» δεν μπόρεσε ποτέ να γίνει αγαπημένη συνήθεια των τηλεθεατών. Το φορμά ακροβατεί μεταξύ «Shopping Star» και «GNTM» αλλά του λείπουν τόσο η αμεσότητα του πρώτου, όσο και το glam δεύτερου. Επίσης, το διαρκές πήγαινε έλα κριτών και παρουσιαστών δεν βοήθησε στη συγκρότηση της εικόνας της εκπομπής. Πιθανότητες επιτυχίας για φέτος: Λίγε έως καμία.
MasterChef (Star)
Η συνήθεια που έγινε λατρεία, ειδικά μέσα στο lockdown, την περασμένη σεζόν έχασε έδαφος. Παρότι η παραγωγή ήταν άψογη ως συνήθως και οι κριτές «γάζωναν», κάτι δεν έδεσε στο γλυκό. Κι αυτό που δεν «έδεσε» ήταν οι διαγωνιζόμενοι. Κανείς δεν είχε την τσαχπινιά και τη μαγειρική ευφυία της Μαργαρίτας, το σαρδόνιο χιούμορ του Παύλου ή την ήρεμη δύναμη του Τζοβάνι. Ο μοναδικός που ξεχώρισε ήταν ο Μπόμπαινας κι αυτό για όλους τους λάθος λόγους.
Ίσως ήρθε η στιγμή να αναγνωρίσουμε πως σε μια χώρα όπως η δική μας είναι δύσκολο να βρίσκονται κάθε χρόνο τόσοι υποψήφιοι που συνδυάζουν γνώσεις μαγειρικής σε υψηλό επίπεδο και τηλεοπτικές αρετές. Υποψήφιοι που θα μας εντυπωσιάζουν με τις δημιουργίες τους στο πιάτο και θα μας ψυχαγωγούν με τη διάδραση ανάμεσά τους και με τους κριτές. Το σφίξιμο των λουριών με την αυστηροποίηση των κανονισμών για την παραμονή στο παιχνίδι δεν είναι απαραίτητα το συστατικό που λείπει για να γίνει πιο νόστιμο το φετινό «MasterChef». Σε αναμονή λοιπόν.
https://www.instagram.com/p/Cmb3gJfKiAZ/?hl=el
Dragon’s Den Greece (ΑΝΤ1)
Το νέο πολυδιαφημισμένο εγχείρημα του ΑΝΤ1, από την εταιρία παραγωγής του Σάκη Τανιμανίδη, ο οποίος θα είναι και ο παρουσιαστής, διαφημίζεται ως το μεγαλύτερο τηλεοπτικό επιχειρηματικό project παγκοσμίως. Στη πρώτη έξοδο του reality επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα τον ρόλο του δράκου θα έχουν ο Χάρης Βαφειάς, ο Πολ Ευμορφίδης, η Λιλή Περγαντά η Μαρία Χατζηστεφανή και ο Λέων Γιοχάη. Οι διαγωνιζόμενοι θα πρέπει να πείσουν τους «δράκους» για την βιωσιμότητα των επιχειρηματικών οραμάτων τους, με την ελπίδα ότι εκείνοι θα επενδύσουν σε χρήμα, τεχνογνωσία και κύρος επάνω τους.
Η ιδέα έχει αρκετές ομοιότητες με το «Apprentice» που θριάμβευσε για κάποιες σεζόν στη Αμερική με κεντρικό ήρωα τον Ντόναλντ Τραμπ. Ο μεγαλοεπιχειρηματίας υποτίθεται ότι αναζητούσε στελέχη ανάμεσα στους μαθητευόμενους του show για να αναλάβουν ρόλους μάνατζερ στις επιχειρήσεις του. Τελικά, ο σκοπός που επιτεύχθηκε ήταν να γίνει αναγνωρίσιμος ο Ντόναλντ και να κατασκηνώσει στον Λευκό Οίκο μετά από μερικά χρόνια.
Η ελληνική μεταφορά του «Apprentice» με τίτλο «Ο υποψήφιος» βγήκε στον «αέρα» το 2004 με τον Πέτρο Κωστόπουλο και πήγε άπατο. Ας ελπίσουμε πως το «Dragon’s Den Greece» θα έχει καλύτερη τύχη.
https://www.instagram.com/reel/Cl9Y8ysAnVI/?hl=el