Ο Νίκος Πορτοκάλογλου και η Ρένα Μόρφη φιλοξενούν απόψε στο «Μουσικό κουτί» της ΕΡΤ1 τον Μίλτο Πασχαλίδη και τη Γιώτα Νέγκα που μιλούν για τα πρώτα χρόνια τους στο τραγούδι, τις άγνωστες ιστορίες που κρύβονται πίσω από τους στίχους τους, καθώς και για τα είκοσι πέντε χρόνια φιλίας τους. Και, κυρίως, τραγουδούν. Τραγούδια μη αναμενόμενα, που δεν ανήκουν στο «σύνηθες» ρεπερτόριο των δύο καλλιτεχνών,
Το «Imagine» του αξέχαστου John Lennon δίνει τη θέση του στη μεγάλη λαϊκή επιτυχία του Απόστολου Καλδάρα «Και ας παν στην ευχή τα παλιά», που έχει τραγουδήσει μοναδικά ο μεγάλος Καζαντζίδης.
Το «Κλείνω και έρχομαι» του Νίκου Πορτοκάλογλου περνά σε άλλη διάσταση από τη λαϊκή ερμηνεύτρια Γιώτα Νέγκα, ενώ το πλατό «ανάβει» με το κορυφαίο «Should I stay or should I go» των Clash, που ερμηνεύουν ο Νίκος Πορτοκάλογλου, ο Μίλτος Πασχαλίδης και τους συνοδεύουν η Ρένα Μόρφη και η Γιώτα Νέγκα.
Μην χάσετε επίσης τον Νίκο Πορτοκάλογλου, τη Ρένα Μόρφη, τον Μίλτο Πασχαλίδη και τη Γιώτα Νέγκα να ερμηνεύουν μοναδικά Ξυλούρη («Αυτόν τον κόσμο τον καλό»).
2-3 πράγματα που δεν ξέραμε για την Γιώτα Νέγκα:
Η Γιώτα Νέγκα γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Αιγάλεω «σε ένα σπίτι που ήταν γεμάτο μουσική όλη μέρα». «Ο πατέρας μου έπαιζε μπουζούκι και άκουγε βυζαντινή μουσική» δηλώνει με περηφάνια η λαϊκή τραγουδίστρια, η οποία δεν σταματά να πειραματίζεται στις συνεργασίες και στα τραγούδια που επιλέγει: «Σαφέστατα και ο δρόμος μου είναι λαϊκός, δεν ξεχνώ τους δασκάλους μου, αυτούς που μας άφησαν θησαυρούς αλλά είμαι ένας άνθρωπος που ζει και εκφράζεται στο σήμερα!».
Την πρώτη φορά που άκουσε τη φωνή της στο ραδιόφωνο η Γιώτα Νέγκα ήταν με το τραγούδι «Με τα μάτια κλειστά»: «Το ακούω στη διαπασών από το ραδιόφωνο στο διπλανό διαμέρισμα και ακούω να τραγουδούν και την κορώνα! Τότε ένιωσα ότι ο κόσμος με αγαπά!»
2-3 πράγματα που δεν ξέραμε για τον Μίλτο Πασχαλίδη:
Ο Μίλτος Πασχαλίδης, αν και γεννήθηκε στην Καλαμάτα, πολλοί πιστεύουν ότι κατάγεται από την Κρήτη, γιατί εκεί έζησε περισσότερο από δεκαπέντε χρόνια: «Στο Ηράκλειο κατέβηκα για σπουδές στα μαθηματικά… Εκεί, όμως, ανακάλυψα τη δημοτική μουσική της Κρήτης, που με συντάραξε. Τη δεκαετία του ’90 κάναμε τους Χαΐνηδες, ένα από τα συγκροτήματα που διαρκούν μέχρι σήμερα. Η περιπέτεια με τους Χαΐνηδες τελείωσε γιατί τσακωθήκαμε με τον Δημήτρη Αποστολάκη, αλλά δεν θυμόμαστε πια γιατί …μάλλον για κάποια σαχλαμάρα…».
Για τις «Κακές συνήθειες», το τραγούδι για το οποίο κατηγορήθηκε ότι «έκλεψε», ο Μίλτος Πασχαλίδης δηλώνει: «Όταν βγήκε αυτός ο δίσκος, είχα κατηγορηθεί ότι θυμίζει “Το φιλαράκι” της Σοφίας Βόσσου και το “Wonderful Tonight” του Eric Clapton… Και κάποια στιγμή ο Βαγγέλης Γερμανός μού λέει: υπάρχει μια παράξενη πεποίθηση ότι οι άνθρωποι φτιάχνουν τραγούδια, πρόκειται φυσικά περί ανοησίας, γιατί οι άνθρωποι φτιάχνουν ανθρώπους και τα τραγούδια φτιάχνουν τραγούδια …». Ο Νίκος Πορτοκάλογλου τού θυμίζει την περίφημη φράση του Μάνου Χατζιδάκι: «Οι μεγάλοι κλέβουν και οι μέτριοι μιμούνται».
Το τραγούδι που έγινε μεγάλη επιτυχία από τη Γιώτα Νέγκα, «Το δίκιο μου», είχε απορρίψει ο Μίλτος Πασχαλίδης, όταν του προτάθηκε από τον Οδυσσέα Ιωάννου, γιατί όπως λέει: «Θεώρησα πολύ σκληρό αυτό τον στίχο και είπα εγώ δεν μπορώ να πω αυτές τις βαριές κουβέντες».
«Εμένα με συγκλόνισε από την πρώτη στιγμή που το μουρμούρισα», εξομολογείται η Γιώτα Νέγκα, «και ήλπιζα ότι θα αγγίξει και άλλους ανθρώπους, όπως βαθιά άγγιζε εμένα».