Κόσμος

Boeing: Σε ελεύθερη πτώση ο γίγαντας της αεροπορικής βιομηχανίας

Η Boeing αντλεί 10 δισ. δολάρια για να αντιμετωπίσει την κρίση ρευστότητας, ενώ υπάρχει κίνδυνος υποβάθμισης σε «junk».

Η Boeing, που βρίσκεται αντιμέτωπη με σοβαρές οικονομικές πιέσεις, κινείται προς την άντληση κεφαλαίων μέσω της πώλησης νέων μετοχών, με στόχο τη σταθεροποίηση του ισολογισμού της και την αποφυγή περαιτέρω υποβάθμισης της πιστοληπτικής της ικανότητας σε «junk».

Η εταιρεία, σχεδιάζει να συγκεντρώσει τουλάχιστον 10 δισεκατομμύρια δολάρια μέσω αυτής της διαδικασίας.

Σε δύο ξεχωριστές ανακοινώσεις την Τρίτη, η Boeing ενημέρωσε τους επενδυτές ότι ενδέχεται να εκδώσει μετοχές ή ομόλογα συνολικής αξίας έως και 25 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, ενώ παράλληλα διαπραγματεύεται την υπογραφή νέας πιστωτικής συμφωνίας με τους δανειστές της.

Η Boeing έχει να καταγράψει κέρδη από το 2018, επιδεινώνοντας τις ανησυχίες των επενδυτών και των αναλυτών. Η πρόσφατη απεργία από το μεγαλύτερο συνδικάτο της εταιρείας έχει επιβαρύνει επιπλέον την κατάσταση.

Στα τέλη Σεπτεμβρίου, η Boeing διέθετε 10,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετρητά και τίτλους, ένα επίπεδο που η εταιρεία θεωρεί το ελάχιστο αναγκαίο για την κάλυψη των λειτουργικών της αναγκών. Η νέα πιστωτική συμφωνία, η οποία ανέρχεται επίσης σε 10 δισεκατομμύρια δολάρια, θα ενισχύσει περαιτέρω τη ρευστότητα της εταιρείας, προστιθέμενη σε άλλες υφιστάμενες πιστωτικές γραμμές που δεν έχουν αξιοποιηθεί.

Το καθαρό χρέος της Boeing υπολογίζεται στα 45 δισεκατομμύρια δολάρια, και οι οίκοι αξιολόγησης έχουν εκφράσει ανησυχίες ότι, χωρίς επιπλέον κεφάλαια, η πιστοληπτική αξιολόγηση της εταιρείας θα υποβαθμιστεί. Οι μετοχές της Boeing παραμένουν σταθερές, γύρω στα 250 δολάρια, χωρίς σημαντικές μεταβολές στις προσυνεδριακές συναλλαγές.

Παράλληλα η Boeing ανακοίνωσε ότι θα περικόψει 17.000 θέσεις εργασίας ή ποσοστό 10% του προσωπικού της παγκοσμίως, θα καθυστερήσει τις πρώτες παραδόσεις του αεροσκάφους 777Χ για ένα έτος, ενώ καταγράφει απώλειες 5 δισ. δολαρίων στο τρίτο τρίμηνο του έτους, καθώς προσπαθεί ν’ αντιμετωπίσει τις συνέπειες απεργίας των εργαζόμενων της στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, που διαρκεί εδώ κι ένα μήνα.

Ο Κέλι Όρτμπεργκ εκτελεστικός διευθυντής της αμερικανικής εταιρίας παραγωγής αεροσκαφών, σε μήνυμά του προς τους εργαζόμενους τόνισε ότι μια σημαντική μείωση των εργαζόμενων στην εταιρία είναι απαραίτητη «ώστε να υπάρξει προσαρμογή στην οικονομική μας πραγματικότητα», μετά από μία συνεχιζόμενη απεργία των 33.000 εργαζόμενων της Δυτικής Ακτής που προκάλεσε εμπόδια στην παραγωγή των αεροσκαφών 737 ΜΑΧ, 767 και 777.

«Αλλάζουμε τα επίπεδα του προσωπικού μας για να προσαρμοστούμε στην οικονομική πραγματικότητά μας, αλλά και για να επικεντρώσουμε την προσοχή μας στις προτεραιότητες μας. Μέσα στους επόμενους μήνες προγραμματίζουμε να μειώσουμε τον αριθμό του συνολικού προσωπικού μας κατά περίπου 10%. Οι μειώσει αυτές θα περιλαμβάνουν στελέχη της διοίκησης, διευθυντές και εργαζόμενους», ανέφερε το μήνυμα του Όρτμπεργκ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
«Μασάζ» από Θεοδωρικάκο σε «γαλάζιους» βουλευτές - Ποιοι έδωσαν το «παρών» από τους «11» και τους «8»
Το απόλυτο experience από το Πάμε Στοίχημα σε κάθε αγώνα του Παναθηναϊκού AKTOR στο ανανεωμένο ΟΑΚΑ
Chevron Right