Κόσμος

Τέλος οι φθηνές αγορές από Temu και Shein: Αλλάζουν οι τιμές

Shein και Temu προειδοποιούν για αυξήσεις τιμών στις ΗΠΑ από 25 Απριλίου, λόγω των νέων δασμών του Τραμπ σε εισαγωγές από την Κίνα.
Shein και Temu αυξάνουν τιμές στις ΗΠΑ λόγω των νέων δασμών του Τραμπ
AP Photo/Richard Drew, File

Οι κινεζικοί διαδικτυακοί κολοσσοί λιανικής Shein και Temu προειδοποίησαν τους πελάτες των ΗΠΑ ότι τα προϊόντα θα γίνουν ακριβότερα από την επόμενη εβδομάδα, αφού ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ επέβαλε υψηλούς δασμούς σε αγαθά από την Κίνα.

Σε σχεδόν πανομοιότυπες δηλώσεις, οι αντίπαλες εταιρείες δήλωσαν ότι είδαν τα λειτουργικά τους έξοδα να αυξάνονται «λόγω των πρόσφατων αλλαγών στους παγκόσμιους εμπορικούς κανόνες και τους δασμούς», προσθέτοντας ότι θα προβούν σε «προσαρμογές των τιμών» από τις 25 Απριλίου.

Οι ιστοσελίδες αγορών έχουν αποκτήσει δεκάδες εκατομμύρια πελάτες στις ΗΠΑ, που προσελκύονται από τις εξαιρετικά χαμηλές τιμές τους.

Η δημοτικότητά τους έχει ασκήσει πίεση στην Amazon, ωθώντας την να λανσάρει μια νέα πλατφόρμα με την ονομασία Haul τον περασμένο Νοέμβριο, η οποία περιλαμβάνει αντικείμενα με τιμές κάτω των 20 δολαρίων (15,10 λίρες).

Από τότε που επέστρεψε στον Λευκό Οίκο τον Ιανουάριο, ο Τραμπ επέβαλε φόρους έως και 145% στις εισαγωγές από την Κίνα. Η κυβέρνησή του δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι, όταν οι νέοι δασμοί προστεθούν στους υφιστάμενους, οι εισφορές σε ορισμένα κινεζικά προϊόντα θα μπορούσαν να φθάσουν το 245%.

Ο Τραμπ τερμάτισε επίσης την απαλλαγή από τους δασμούς για αγαθά αξίας κάτω των 800 δολαρίων, η οποία βοήθησε τη Shein και την Temu να εισέλθουν γρήγορα στην αγορά των ΗΠΑ.

Αμερικανοί νομοθέτες και από τις δύο πλευρές είχαν εκφράσει ανησυχίες για το πώς οι εταιρείες αυτές «εκμεταλλεύτηκαν» τη διάταξη.

Σύμφωνα με τις αμερικανικές τελωνειακές αρχές, εκτιμάται ότι 1,4 δισεκατομμύρια πακέτα εισήλθαν στις ΗΠΑ βάσει αυτής της ρύθμισης πέρυσι, από 140 εκατομμύρια το 2013.

Από τότε που ο Τραμπ άρχισε να επιβάλλει τους δασμούς, η Shein και η Temu είδαν την κατάταξη των εφαρμογών τους να πέφτει απότομα.

Η Temu είναι πλέον η 75η εφαρμογή με τις περισσότερες δωρεάν λήψεις στο Apple Store των ΗΠΑ, αφού τα τελευταία δύο χρόνια είχε καταλάβει σταθερά μία από τις πέντε πρώτες θέσεις.

Η Shein βρίσκεται στην 58η θέση, από το νούμερο 15 τον περασμένο μήνα.

Ωστόσο, άλλες κινεζικές εφαρμογές λιανικής πώλησης συνεχίζουν να κατατάσσονται υψηλά στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένης της DHgate στη δεύτερη θέση και της Taobao της Alibaba στο νούμερο επτά.

Η Shein και η Temu έχουν επίσης μειώσει τις διαφημιστικές τους δαπάνες στις ΗΠΑ.

Η Temu έχει «απενεργοποιήσει όλες τις διαφημίσεις της Google Shopping στις ΗΠΑ» από τις 9 Απριλίου, δήλωσε στο LinkedIn ο Mike Ryan, επικεφαλής του τμήματος e-commerce insights στην online διαφημιστική εταιρεία Smarter Ecommerce.

Η μέση ημερήσια διαφημιστική δαπάνη της Temu στις ΗΠΑ σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, το Instagram και το YouTube, μειώθηκε κατά 31% τις δύο εβδομάδες που οδήγησαν στις 13 Απριλίου, σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα.

Η μέση ημερήσια διαφημιστική δαπάνη της Shein στις ΗΠΑ μειώθηκε κατά 19% την ίδια περίοδο, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας πληροφοριών αγοράς Sensor Tower.

Στις δηλώσεις τους, οι Temu και Shein ενθάρρυναν τους πελάτες να κάνουν τις αγορές τους πριν αρχίσουν να ισχύουν οι υψηλότερες τιμές.

«Είμαστε έτοιμοι να διασφαλίσουμε την ομαλή άφιξη των παραγγελιών σας κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να κρατήσουμε τις τιμές σε χαμηλά επίπεδα και να ελαχιστοποιήσουμε τον αντίκτυπο σε εσάς. Η ομάδα μας εργάζεται σκληρά για να βελτιώσει την εμπειρία των αγορών σας», ανέφεραν οι δηλώσεις.

Η Temu και η Shein δεν ανταποκρίθηκαν άμεσα σε αιτήματα του BBC για περαιτέρω σχόλια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Δημήτρης Μάντζος Chevron Left
Μάντζος: Υπήρχε η βάση για τον ΘΧΣ αλλά η κυβέρνηση τέσσερα χρόνια δεν την αξιοποίησε
Έπαινοι Πούτιν για Μασκ – Η Μόσχα κάνει άνοιγμα στον μεγιστάνα και το Κίεβο «τρέμει» για το Starlink
Chevron Right