Νέα στοιχεία βλέπουν το φως της δημοσιότητας για το μοιραίο ελικόπτερο που συνετρίβη στον ποταμό Χάντσον στη Νέα Υόρκη, το οποίο, όπως αποκαλύπτεται, είχε παρουσιάσει μηχανικό πρόβλημα μήνες πριν διαλυθεί στον αέρα και σκοτώσει και τους έξι επιβαίνοντες.
Ειδικότερα, όπως μεταδίδει η New York Post, το ελικόπτερο Bell206L-4 LongRanger IV, το οποίο ανήκε και λειτουργούσε από την εταιρεία New York Helicopter, είχε παρουσιάσει μηχανικό πρόβλημα στο σύστημα μετάδοσης τον περασμένο Σεπτέμβριο, σύμφωνα με δεδομένα της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA).
🇺🇸 Un Bell 206L-4 LongRanger IV s’est écrasé dans l’Hudson River (NYC).
Agustín Escobar, Merce Camprubi Montal et leurs 3 enfants sont décédés, ainsi que le pilote.
Escobar était PDG de l’infrastructure ferroviaire chez #Siemens Mobility et ex-président de la branche espagnole. https://t.co/sA0jWlY2Pq pic.twitter.com/RBt4iLU9F3
— Hendricus G Loos (@XIII77IIIX) April 12, 2025
Σύμφωνα με τα αρχεία, το ελικόπτερο είχε κατασκευαστεί το 2004 και είχε ήδη συμπληρώσει 12.728 ώρες πτήσης όταν αναγκάστηκε να υποβληθεί σε επισκευή.
Πλέον, διεξάγεται έρευνα για να διαπιστωθεί τι προκάλεσε την πτώση του αεροσκάφους. Η έρευνα θα εξετάσει την εμπειρία του πιλότου, τα συντρίμμια που δεν έχουν ακόμη ανακτηθεί πλήρως, καθώς και την εταιρεία της Νέας Υόρκης που διοργανώνει τις εναέριες περιηγήσεις.
Οι ερευνητές θα εξετάσουν επίσης τις εργασίες συντήρησης που πραγματοποιήθηκαν στο μοιραίο αεροσκάφος, συμπεριλαμβανομένης της ολοκλήρωσης δύο πρόσφατων οδηγιών αξιοπλοΐας ασφαλείας που εξέδωσε η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) για τα ελικόπτερα μοντέλου Bell 206L.
🇺🇸 🚁 Six personnes, dont trois enfants, ont été tuées jeudi à New York dans le crash d’un hélicoptère de tourisme qui s’est abîmé dans le fleuve Hudson, un nouvel accident mortel sur fond de trafic important dans les airs de la mégapole. Un témoin raconte #AFPVertical ⤵️ pic.twitter.com/m4aeZegg9p
— Agence France-Presse (@afpfr) April 11, 2025
Η ομοσπονδιακή υπηρεσία εξέδωσε την πρώτη οδηγία τον Δεκέμβριο του 2022 και ζήτησε την επιθεώρηση και πιθανή αντικατάσταση των πτερυγίων του κύριου ρότορα των μοντέλων λόγω «αποκόλλησης». Το πρόβλημα, εάν δεν επιδιορθωθεί, θα μπορούσε ενδεχομένως να προκαλέσει αστοχία του έλικα.
Μια δεύτερη οδηγία, που εκδόθηκε τον Μάιο του 2023, απαιτούσε δοκιμή και την πιθανή αντικατάσταση των αξόνων του ουραίου στροφείου σε οκτώ μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου και αυτού που ενεπλάκη στο θανατηφόρο δυστύχημα της Πέμπτης.
Οι ρότορες πάντως εξακολουθούν να λείπουν, δήλωσε την Παρασκευή η πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών Τζένιφερ Χόμεντι, τη στιγμή που συνεχίζονται οι έρευνες για να βρεθούν αρκετά από τα κομμάτια του ελικοπτέρου.
Σοκαριστικά πλάνα κατέγραψαν το ελικόπτερο να διαλύεται στον αέρα πριν βυθιστεί στον ποταμό, με τουλάχιστον έναν ρότορα να περιστρέφεται καθώς άλλα μέρη του ελικοπτέρου εκτοξεύτηκαν προς διάφορες κατευθύνσεις.
Σύμφωνα με τον Χόμεντι, το ελικόπτερο έπεσε μετά από περίπου 25 λεπτά πτήσης.
Νέες αποκαλύψεις για την εταιρεία που διαχειριζόταν το μοιραίο ελικόπτερο
Αυτή ωστόσο δεν είναι η πρώτη φορά που πτητικό μέσο της ίδιας εταιρείας πέφτει στον ποταμό Χάντσον.
Τον Ιούνιο του 2013, ένα ελικόπτερο Bell 206 που μετέφερε τέσσερις Σουηδούς τουρίστες συνετρίβη στον Χάντσον όταν έχασε την ισχύ του. Από θαύμα, τόσο ο πιλότος όσο και τα τέσσερα μέλη της οικογένειας επέζησαν.
Ο διευθύνων σύμβουλος του New York Helicopter, Michael Roth, δήλωσε τότε στη Wall Street Journal ότι το ελικόπτερο υποβαλλόταν σε καθημερινές επιθεωρήσεις ρουτίνας, αλλά δεν είχε «καμία ιδέα γιατί» δεν λειτούργησε σωστά κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Και για το δυστύχημα της Πέμπτης, ανέφερε και πάλι ότι «δεν έχει ιδέα» τι συνέβη. «Το μόνο που ξέρω βλέποντας το βίντεο με το ελικόπτερο να πέφτει, είναι ότι οι κύριοι έλικες δεν βρίσκονταν πάνω στο ελικόπτερο. Και δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο στα 30 χρόνια που βρίσκομαι στον χώρο, στη βιομηχανία των ελικοπτέρων», δήλωσε στην New York Post. «Το μόνο πράγμα που θα μπορούσα να μαντέψω – δεν έχω ιδέα – είναι ότι είτε το χτυπήσε πουλί είτε ότι οι έλικες του κύριου ρότορα απέτυχαν. Δεν έχω ιδέα. Δεν ξέρω. Αυτό είναι φρικτό. Αλλά πρέπει να θυμάστε κάτι, αυτά είναι μηχανές και χαλάνε», συνέχισε.
Σύμφωνα με τα αρχεία, για το ελικόπτερο εκδόθηκε πιστοποιητικό αξιοπλοΐας το 2016 με ισχύ έως το 2029.