Κόσμος

Η «μάχη του fashion»: H κινεζική Shein απειλεί Zara και Η&Μ

Υπό την πίεση του Shein γνωστές μάρκες μόδας αναζητούν διέξοδο σε διαφορετικούς πελάτες.

Κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού, το ποπ είδωλο Σερ, η Σουηδή τραγουδίστρια Robyn και η Νοτιοκορεάτισσα DJ Peggy Gou εμφανίστηκαν στο νυχτερινό κέντρο Silencio μπροστά σε πλήθος ηθοποιών και μοντέλων, μεταξύ των οποίων ο Jared Leto, η Elle Fanning και η Irina Shayk.

Όλες φορούσαν αστραφτερά ρούχα από την τελευταία συνεργασία της H&M, μια συλλογή με το brand του αείμνηστου σχεδιαστή μόδας Paco Rabanne, ο οποίος πρωτοστάτησε στη χρήση μεταλλικών αλυσίδων και παγιέτες στη μόδα τη δεκαετία του 1960.

Η εκδήλωση με την παρουσία αστέρων που διοργάνωσε η σουηδική εταιρεία λιανικής πώλησης μόδας είναι ένα παράδειγμα της προσπάθειάς της να απευθυνθεί σε πιο φιλόδοξους αγοραστές, καθώς προσπαθεί να ανακτήσει τα περιθώρια κέρδους και να απομακρυνθεί από τον άμεσο ανταγωνισμό με τον γίγαντα της γρήγορης μόδας Shein.

Σύμφωνα με το Reuters η ραγδαία ανάπτυξη του διαδικτυακού λιανοπωλητή που ιδρύθηκε στην Κίνα και πουλάει φορέματα των 8 δολαρίων, μπλουζάκια των 5 δολαρίων και κοσμήματα των 2 δολαρίων, ανατρέπει τον κλάδο.
Σύμφωνα με την Coresight Research, η Shein, η οποία σχεδιάζει IPO το επόμενο έτος, είναι πλέον ο μεγαλύτερος λιανοπωλητής μόδας στον κόσμο με εκτιμώμενο μερίδιο αγοράς 18%, ακολουθούμενη από την ιδιοκτήτρια της Zara Inditex με 17% και την H&M με 5%.

Επιπλέον, η Shein απειλεί αυτούς τους παίκτες στην περιοχή πυρήνα τους: η εφαρμογή της έχει περισσότερους Ευρωπαίους από ό,τι Αμερικανούς χρήστες, σύμφωνα με την data.ai, και έχει υπερδιπλασιάσει τον αριθμό των μηνιαίων ενεργών χρηστών της στην περιοχή σε 65,5 εκατομμύρια από τον Ιανουάριο του 2022.

«Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η Shein είναι ανασταλτικός παράγοντας. Ήρθε στην αγορά και αναπτύχθηκε πολύ γρήγορα, γεγονός που είμαι σίγουρος ότι εξέπληξε την H&M», δήλωσε ο Adil Shah, διαχειριστής χαρτοφυλακίου της Storebrand στο Όσλο, η οποία κατέχει μετοχές της H&M.

Η H&M δήλωσε την Παρασκευή ότι η στρατηγική της να προσφέρει στους πελάτες της «τον καλύτερο συνδυασμό μόδας, ποιότητας και βιωσιμότητας, στην καλύτερη τιμή» παραμένει αμετάβλητη.

Οι πωλήσεις της εταιρείας μειώθηκαν κατά 4% στο τέταρτο τρίμηνο, χάνοντας έδαφος από τη Zara, η μητρική εταιρεία της οποίας Inditex είδε αύξηση πωλήσεων 7% για το πιο πρόσφατο τρίμηνο.

Όταν ο πληθωρισμός οδήγησε σε αύξηση του κόστους πέρυσι, η H&M αύξησε τις τιμές της πιο αργά από τη Zara, καθώς η πελατειακή της βάση είναι, κατά μέσο όρο, πιο ευαίσθητη στις τιμές.

Αλλά φέτος, οι αυξήσεις των τιμών και οι μειωμένες εκπτώσεις τη βοήθησαν να αυξήσει το λειτουργικό της περιθώριο στο 5,9% για τους πρώτους εννέα μήνες του οικονομικού της έτους από 3,9% την ίδια περίοδο πέρυσι.

Ο Alistair Wittet, διαχειριστής χαρτοφυλακίου της Comgest στο Παρίσι, δήλωσε ότι η H&M, η Gap και άλλες παραδοσιακές μάρκες του δρόμου χάνουν μερίδιο αγοράς από τη Shein, αλλά ότι η Zara απειλείται λιγότερο άμεσα.

«Θα με εξέπληττε πολύ αν η Zara έχανε μερίδιο τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο Wittet. «Δεν αμφιβάλλω ότι η Shein θα αναπτυχθεί ταχύτερα, αλλά η Zara θα συνεχίσει να υπεραποδίδει στον ευρύτερο κλάδο της ένδυσης».

Στην προσπάθειά της να προσελκύσει πιο φιλόδοξους αγοραστές, η H&M ακολουθεί τα βήματα της ισπανικής ανταγωνίστριάς της, η οποία έχει ενισχύσει με επιτυχία την εικόνα της μέσω αναβαθμίσεων των καταστημάτων και μάρκετινγκ.

Οι επενδυτές φαίνονται αισιόδοξοι ότι η H&M μπορεί να επιτύχει το στόχο της για λειτουργικό περιθώριο κέρδους 10% το 2024 – οι μετοχές της έχουν αυξηθεί σχεδόν 60% φέτος, ξεπερνώντας την Inditex. Παρόλα αυτά, η μητρική εταιρεία της Zara έχει υψηλότερη αποτίμηση από την H&M.

Ο Shah, στην Storebrand, δήλωσε ότι η H&M εργάζεται επίσης για να φέρει νέες συλλογές στην αγορά ταχύτερα για να ανταγωνιστεί καλύτερα τη Zara και τις εταιρείες όπως η Shein.

Η συλλογή Rabanne δείχνει ότι η H&M προσπαθεί να διαφοροποιηθεί αναβαθμίζοντας τη μάρκα της και αυξάνοντας το στοιχείο της μόδας στη γκάμα της, δήλωσε ο αναλυτής της Barclays, Nicolas Champ, καθώς ανταποκρίνεται στην ταχεία ανάπτυξη της Shein που καθιστά το οικονομικό κομμάτι της αγοράς πολύ πιο ανταγωνιστικό.

Η H&M λέει ότι οι συνεργασίες της με σχεδιαστές «δείχνουν ξεκάθαρα ότι ο σχεδιασμός και η βιωσιμότητα δεν είναι θέμα τιμής», αλλά οι τιμές της είναι πολύ υψηλότερες από τον μέσο όρο του λιανοπωλητή.

Η συλλογή περιλαμβάνει ένα φόρεμα με μεταλλικό πλέγμα από αλουμίνιο για 749 δολάρια, ένα μίνι φόρεμα με δίσκους από παγιέτες για 399 δολάρια, ένα μωβ παντελόνι με παγιέτες για 299 δολάρια και ασημένιες καουμπόικες μπότες για 399 δολάρια.

Οι αυξήσεις των τιμών θα μπορούσαν να καταστήσουν την H&M λιγότερο ανταγωνιστική, δήλωσαν οι αναλυτές της RBC – αλλά πρόσθεσαν ότι οι καλές επιδόσεις της premium μάρκας Cos υποδηλώνουν ότι υπάρχει ζήτηση για προϊόντα υψηλότερων τιμών.
Η H&M αρνήθηκε να σχολιάσει την απόδοση της συλλογής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Οι 9 καλύτερες χριστουγεννιάτικες ταινίες: Από το «Home Alone» έως το «Love Actually»
Μαζί με τα ιδιωτικά ΑΕΙ, η κυβέρνηση ετοιμάζει και αλλαγές στα δημόσια πανεπιστήμια
Chevron Right