Ο πρόεδρος της διάσημης ιταλικής εταιρείας μόδας Valentino, Ρασίντ Μοχάμεντ Ρασίντ, πιστεύει ότι οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι και ότι αυτό είναι ευλογία για τη βιομηχανία. Ειδικότερα, ο ίδιος ως διευθύνων σύμβουλος της Mayhoola, ενός επενδυτικού ταμείου του Κατάρ στο οποίο ανήκουν οι μάρκες Valentino, Balmain και Pal Zileri, δήλωσε ότι τα περισσότερα από τα χρήματα που έριξαν οι χώρες στην αγορά κατά τη διάρκεια της πανδημίας έφτασαν στα χέρια των πλουσίων, οι οποίοι έγιναν τόσο πλουσιότεροι.
Έτσι, «υπάρχουν πολλά χρήματα σε ένα τμήμα του πληθυσμού και αυτοί που τα έχουν, προσπαθούν να τα ξοδέψουν σε είδη πολυτελείας», υποστήριξε ο επιχειρηματίας σε σχετική συνέντευξη στο Bloomberg, στο περιθώριο του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ στο Νταβός της Ελβετίας.
Σύμφωνα με τον Ρασίντ Μοχάμεντ Ρασίντ, το κίνητρο για αυτές τις παρορμητικές αγορές των πλουσίων είναι ο φόβος του θανάτου, τονίζοντας: «Οι πλούσιοι άνθρωποι τώρα, μετά την πανδημία, γνωρίζουν ότι πρόκειται να πεθάνουν και θέλουν να ξοδέψουν τα χρήματά τους σε πολυτέλειες».
Επιπλέον, ο ίδιος διαβεβαίωσε ότι τόσο η υψηλή ραπτική όσο και τα αποκλειστικά είδη, συμπεριλαμβανομένων εκείνων της μάρκας Valentino, έχουν όλο και μεγαλύτερη ζήτηση από τους πλούσιους. «Οι πιο αποκλειστικές και πιο ισχυρές μάρκες, όσον αφορά την πολυτέλεια, έχουν σημειώσει 40%-50% αύξηση τα τελευταία δύο χρόνια», σχολίασε χαρακτηριστικά.
Τι έδειξε σχετική έρευνα
Στο πλαίσιο αυτό, μια σχετική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο «Death Studies» από ερευνητές του Πανεπιστημίου της Γενεύης και της Ανώτατης Παιδαγωγικής Σχολής της Λωζάνης, έδειξε ότι τα πολυτελή αντικείμενα βοηθούν τους ανθρώπους να αντιμετωπίσουν το άγχος που σχετίζεται με τον θάνατο.
Κατά τη διάρκεια της τελευταίας σχετικής ετήσιας Συνόδου Κορυφής των «Financial Times» για την πολυτέλεια, οι διευθύνοντες σύμβουλοι διάσημων εμπορικών σημάτων όπως η Ermenegildo Zegna ή η Berluti της LVMH επέμειναν ότι οι επιχειρήσεις τους χαρακτηρίζονται, αυτή την περίοδο, από την άνοδο της πολυτέλειας στις ΗΠΑ, ενώ εξέφρασαν τη βεβαιότητά τους ότι οι δαπάνες στην Κίνα θα ανακάμψουν καθώς θα χαλαρώσουν οι περιορισμοί του lockdown στη Σαγκάη. «Δεν εξετάζουμε τις δραστηριότητές μας εκεί ανά τρίμηνο, αλλά πέντε χρόνια μπροστά και είμαστε πολύ αισιόδοξοι», δήλωσε συγκεκριμένα ο Αντουάν Αρνό, διευθύνων σύμβουλος της Berluti.