Κόσμος

Τιτανικός: Έφτασε στην περιοχή των ερευνών το γαλλικό «Atalante» που μεταφέρει ρομπότ κατάδυσης

Το Atalante χρησιμοποιεί για πρώτη φορά ηχητικό σύστημα για την χαρτογράφηση του βυθού, ώστε η έρευνα του ρομπότ για το χαμένο υποβρύχιο να είναι περισσότερο στοχευμένη.

Στην περιοχή των ερευνών για το χαμένο υποβρύχιο «Titan» που εξερευνούσε το ναυάγιο του Τιτανικού έφτασε το γαλλικό πλοίο «Atalante», το οποίο μεταφέρει το ρομπότ που έχει την δυνατότητα κατάδυσης στα 6.000 μέτρα

Την είδηση έκανε γνωστή το ινστιτούτο Ifremer.

Το Atalante χρησιμοποιεί για πρώτη φορά ηχητικό σύστημα για την χαρτογράφηση του βυθού, ώστε η έρευνα του ρομπότ να είναι περισσότερο στοχευμένη, διευκρίνισε το Ifremer.

Τελείωσε το οξυγόνο για τους 5 επιβαίνοντες στις 14:08

Στις 14:00 (ώρα Ελλάδας) τελείωσε το οξυγόνο για τους πέντε επιβαίνοντες του βαθυσκάφους «Titan» που ξεκίνησαν για το ναυάγιο του Τιτανικού.

Παρά την κολοσιαία επιχείρηση εντοπισμού του υποβρυχίου στα νερά του Ατλαντικού, οι έρευνες έχουν καταλήξει άκαρπες και το «παράθυρο» για τη διάσωσή τους έκλεισε όπως όλα δείχνουν και τυπικά.

Η τελευταία εξέλιξη είναι ότι «το καναδικό σκάφος Horizon Arctic ανέπτυξε ένα τηλεχειριζόμενο βαθυσκάφος, που έφθασε στον βυθό της θάλασσας και άρχισε την έρευνα για το αγνοούμενο υποβρύχιο», όπως ενημέρωσε το μεσημέρι της Πέμπτης η Ακτοφυλακή. Το τηλεχειριζόμενο βαθυσκάφος «έφθασε στον πυθμένα» του ωκεανού και έχει ήδη ξεκινήσει τις έρευνες για το υποβρύχιο.

Οι πέντε επιβαίνοντες ξεκίνησαν το ταξίδι τους προς τον βυθό του Ατλαντικού την Κυριακή (18/6) και περίπου δύο ώρες μετά το στίγμα τους χάθηκε. Από εκείνη τη στιγμή σύμφωνα με τους υπολογισμούς τους απέμεναν 96 ώρες οξυγόνου.

Οι τιτάνιες έρευνες για το βαθυσκάφος – Το χρονικό

Για πέντε ημέρες μία πολυεθνική ομάδα έρευνας και διάσωσης ψάχνει κάθε εκατοστό της θάλασσας στο σημείο όπου βρίσκεται το ναυάγιο του Τιτανικού αναζητώντας το βαθυσκάφος Τιτάνας.

Το βαθυσκάφος Titan, μήκους 6,7 μέτρων, που ανήκει στην εταιρεία OceanGate Expeditions με έδρα τις ΗΠΑ, ξεκίνησε την κάθοδό του προς το ναυάγιο του Τιτανικού στις 08:00 το πρωί της Κυριακής (τοπική ώρα, 15:00 ώρα Ελλάδας). Έχασε επαφή με το πλοίο υποστήριξης από το οποίο αποκολλήθηκε έπειτα από περίπου μία ώρα και 45 λεπτά, δηλαδή λίγα λεπτά προτού φτάσει στο διάσημο ναυάγιο, σε μια απομακρυσμένη περιοχή του βόρειου Ατλαντικού.

Όταν ξεκίνησε το Titan διέθετε οξυγόνο για 96 ώρες, σύμφωνα με την εταιρεία, κάτι που σήμαινε πως οι ομάδες έρευνες είχαν ένα «παράθυρο» κάποιων ωρών προκειμένου να τους εντοπίσουν και να στήσουν μία επιχείρηση για τη διάσωσή του.

Βέβαια, οι αριθμοί δεν ήταν απόλυτοι, καθώς το πόσο θα διαρκέσει στην πραγματικότητα το οξυγόνο εξαρτάται, σύμφωνα με τους ειδικούς, από πολλούς παράγοντες, όπως αν το βαθυσκάφος έχει ακόμη ηλεκτρικό ρεύμα και από το αν οι επιβάτες διατήρησαν την ψυχραιμία τους.

Οι έρευνες κατά τις πρώτες ημέρες ήταν άκαρπες. Όμως, χθες οι ομάδες έρευνας και οι συγγενείς των πέντε επιβαινόντων αναθάρρησαν μετά την ανακοίνωση του αμερικανικού λιμενικού ότι καναδικά πλοία άκουσαν ήχους από τον βυθό της θάλασσας.

Το λιμενικό επεσήμανε ότι τα τηλεκατευθυνόμενα υποθαλάσσια οχήματα έρευνας κατευθύνονταn προς το σημείο όπου ακούστηκαν οι ήχοι, χωρίς ωστόσο να έχουν εντοπίσει το βαθυσκάφος. Εξάλλου αξιωματούχοι τόνισαν ότι οι ήχοι αυτοί ενδεχομένως να μην προέρχονται από το Titan.

Στο μεταξύ χθες βρισκόταν καθ’ οδόν προς το σημείο που πιστεύεται ότι βρίσκεται το βαθυσκάφος ένα γαλλικό ρομπότ που μπορεί να καταδυθεί σε βάθος 6.000 μέτρων. Πρόκειται για το μη επανδρωμένο ρομπότ Victor 6000 που θα μπορούσε να βοηθήσει στην απελευθέρωση του βαθυσκάφους, εάν έχει παγιδευτεί σε κάποιο σημείο, ανέφερε ο χειριστής του.

Ακόμη όμως και αν είχε εντοπιστεί το Titan η ανάσυρσή του στην επιφάνεια είναι ένα δύσκολο έργο. Ενώ το ίδιο ισχύει και αν κατάφερε να επιστρέψει στην επιφάνεια, ο εντοπισμός του στην τεράστια θάλασσα είναι δύσκολος, και οι πιθανότητες επιβίωσης λίγες, καθώς το σκάφος ανοίγει μόνο με εξωτερική βοήθεια.

Ποια είναι η εταιρεία OceanGate

Η OceanGate εδρεύει στην πολιτεία Ουάσινγκτον των ΗΠΑ και ισχυρίζεται ότι χρησιμοποιεί επόμενης γενιάς επανδρωμένα υποβρύχια και πλατφόρμες για να επιτυγχάνει πρόσβαση στα βάθη του ωκεανού, σε βάθος μέχρι και 4.000 μέτρων. Έχει ολοκληρώσει επιτυχώς πάνω από 14 αποστολές και 200 καταδύσεις σε Ειρηνικό, Ατλαντικό και Κόλπο του Μεξικού, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της.

Όσον αφορά στο σκάφος Titan που χάθηκε στα βάθη του Ατλαντικού, αν και αποκαλείται από τους περισσότερους υποβρύχιο (submarine), ακριβολογώντας και με βάση τη ναυτική ορολογία είναι «submersible» (καταδυόμενο/ βαθυσκάφος). Για να γίνει αντιληπτή η διαφορά, ένα υποβρύχιο επιχειρεί αυτόνομα, αποπλέοντας και καταπλέοντας σε λιμάνια μόνο του, ενώ ένα σκάφος σαν το Titan είναι πολύ μικρότερο και ρίχνεται στην περιοχή όπου θα καταδυθεί από ένα «μητρικό» σκάφος υποστήριξης. Μπορεί να καταδύεται σε βάθος 4 χλμ «με άνετο περιθώριο ασφαλείας», σύμφωνα με την εταιρεία. Το βάρος του είναι 9.072 κιλά.

Η αποστολή αυτή ήταν η τρίτη της OceanGate για την καταγραφή της επιδείνωσης της κατάστασης του ναυαγίου του Τιτανικού, το οποίο σταδιακά καταβροχθίζεται από βακτήρια που τρώνε το μέταλλο. Κάποιοι προβλέπουν πως το ναυάγιο θα έχει εξαφανιστεί μέσα στις επόμενες δεκαετίες.

Η πρώτη ομάδα τουριστών, το 2021, είχε πληρώσει 100.000 – 150.000 δολάρια ανά άτομο για μια θέση στο ταξίδι. Στην ιστοσελίδα της OceanGate το εισιτήριο για την αποστολή του 2023 ήταν στα 250.000 δολάρια το άτομο.

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Τελευταία προσπάθεια διάσωσης των «5» του χαμένου υποβρυχίου - Φόβοι ότι εξαντλήθηκε το οξυγόνο
Συναγερμός στη Φλόριντα: Τεράστια σαλιγκάρια τρώνε μέχρι και πινακίδες - Σε καραντίνα ολόκληρες περιοχές
Chevron Right