ΜΜΕ στη Γερμανία αναφέρουν ότι μια εταιρεία που συνδέεται με τη ρωσική κυβέρνηση διεξάγει εκστρατεία παραπληροφόρησης με στόχο να φοβίσει τους ψηφοφόρους και να δώσει ώθηση στο ακροδεξιό κόμμα Εναλλακτική για τη Γερμανία (AfD).
Επικαλούμενα εσωτερικά έγγραφα της Social Design Agency (SDA), που εδρεύει στη Μόσχα, τα γερμανικά ΜΜΕ αναφέρουν ότι η εταιρεία διασπείρει εδώ και τουλάχιστον δύο χρόνια ψευδείς πληροφορίες. Μάλιστα, όπως σημειώνουν η εφημερίδα Süddeutsche Zeitung και τα δημόσια ραδιοτηλεοπτικά δίκτυα WDR και NDR, αυτό γίνεται 24 ώρες το 24ωρο, σε social media, σε στενή συνεργασία με το Κρεμλίνο.
Με τη βοήθεια άλλων διεθνών εταίρων τους, αυτά τα μέσα ενημέρωσης ανέλυσαν εσωτερικές παρουσιάσεις, πίνακες, καταλόγους, γραφήματα και έγγραφα που τους παρείχε μια ανώνυμη πηγή. Στο στόχαστρο της εταιρείας που διαδίδει φιλορωσικά σχόλια, μιμίδια και καρικατούρες στο Facebook, το Χ (πρώην Twitter), το Telegram και το Instagram βρίσκεται ο κεντροαριστερός κυβερνητικός συνασπισμός του καγκελαρίου Όλαφ Σολτς.
Σύμφωνα με ένα έγγραφο που διέρρευσε και χρονολογείται από τα τέλη του 2022, ένας από τους στόχους ήταν να αυξήσει το ακροδεξιό κόμμα AfD το ποσοστό του στο 20% σε δημοσκόπηση αξιόπιστου ινστιτούτου, τα αποτελέσματα του οποίου δημοσιεύονται σε όλη την Ευρώπη.
Ένας άλλος στόχος αυτής της εκστρατείας παραπληροφόρησης ήταν να διαδοθεί η ιδέα ότι η υποστήριξη της Γερμανίας στην Ουκρανία δημιουργεί «τη χειρότερη οικονομική και κοινωνική κρίση στην πρόσφατη ιστορία» της χώρας, όπως γράφει η εφημερίδα Süddeutsche Zeitung.
Η Ρωσία δρα «με πραγματισμό και με ευέλικτη θεματολογία ώστε να εκμεταλλευτεί όσο το δυνατόν καλύτερα τις δυνατότητες διχασμού (…) της γερμανικής κοινωνίας» ανέφερε ο πρόεδρος της υπηρεσίας εσωτερικών πληροφοριών (BfV), Τόμας Χάλντενβανγκ, στην εφημερίδα. Σύμφωνα με τον Χάλντενβανγκ, οι υπηρεσίες του εργάζονται σκληρά για να ταυτοποιήσουν εκείνους που «θέλουν να καταστρέψουν τη γερμανική δημοκρατία και να τους εμποδίσουν να την αποσταθεροποιήσουν».