Κόσμος

Bayesian: Ραγδαίες εξελίξεις με τον καπετάνιο – Το μυστήριο της καταπακτής

Εξελίξεις στις έρευνες για το πολύνεκρο δυστύχημα στη Σικελία, με τον καπετάνιο να μπαίνει στο κάδρο των αρχών για «ανθρωποκτονία και υπαιτιότητα για το ναυάγιο».

Ιταλικά δημοσιεύματα αναφέρουν σήμερα, μία εβδομάδα μετά τη ναυτική τραγωδία στη Σικελία με το «αβύθιστο» ιστιοφόρο Bayesian, πως οι εισαγγελείς στην Ιταλία έχουν ξεκινήσει επίσημη έρευνα για τον καπετάνιο του.

Το ιστιοφόρο την περασμένη Δευτέρα (19/8) βυθίστηκε στα ανοικτά της Σικελίας, με τον Βρετανό δισεκατομμυριούχο τεχνολογίας Μάικ Λιντς να βρίσκει τραγικό θάνατο, μαζί με άλλα έξι άτομα.

Σύμφωνα με τη Repubblica, ο 51χρονος καπετάνιος Τζέιμς Κάτφιλντ, υπήκοος Νέας Ζηλανδίας, ερευνάται για ανθρωποκτονία από αμέλεια και υπαιτιότητα για το ναυάγιο. Να σημειωθεί πως το να τίθεται κάποιος υπό έρευνα στην Ιταλία δεν συνεπάγεται προφανώς ενοχή.

Το σκάφος αναψυχής, υπό βρετανική σημαία, ανετράπη και κατέληξε στον πυθμένα της θάλασσας τα ξημερώματα της Δευτέρας μετά από ακραία καιρικά φαινόμενα που χτύπησαν στην περιοχή.

Ωστόσο, αν και το σκάφος, σύμφωνα με τα δεδομένα επλήγη από έναν υδροστρόβιλο, είναι πιθανό οι πράξεις ή η αμέλεια του καπετάνιου και του πληρώματος να οδήγησαν σε αυτό το τραγικό αποτέλεσμα.

Ο Νεοζηλανδός καπετάνιος που είναι γνώστης των μεγάλων πλοίων και της Μεσογείου θα πρέπει να δώσει εξηγήσεις πώς είναι δυνατόν να βυθιστεί ένα ιστιοφόρο που θεωρείται αβύθιστο, καθώς η επικρατούσα σκέψη μεταξύ των ειδικών της θάλασσας είναι ότι ακόμη και σε ακραίες συνθήκες, αν το σκάφος ήταν ερμητικά κλειστό, το νερό δεν θα είχε εισέλθει ποτέ και το Bayesain δεν θα βρισκόταν στον βυθό της θάλασσας.

Σήμερα η corrierre φέρνει στο φως ένα νέο σενάριο.

Ο Franco Romani, συνταξιούχος μηχανικός που εργαζόταν στο «Salute», όπως ονομαζόταν το Bayeisan όταν έφυγε από το ναυπηγείο Perini στο Viareggio το 2008 αναφέρει ότι κατά την προσωπική του ερμηνεία, η πλαϊνή καταπακτή έμεινε ανοιχτή.

«Αν είναι εντελώς κλειστή, το νερό δεν μπορεί να εισέλθει. Και ακόμη και σε πολύ κακές καιρικές συνθήκες το σκάφος κυλάει αλλά δεν βυθίζεται ποτέ. Γι’ αυτό νομίζω ότι η πλευρική καταπακτή, όπου βγαίνουν τα τέντερ, έμεινε ανοιχτή. Αν αυτό συνέβη, όταν το σκάφος γλίστρησε μπήκαν τόνοι νερού – ακόμη και στο μηχανοστάσιο – και δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτε άλλο», ανέφερε.

Ο εισαγγελέας του Termini Imerese, Ambrogio Cartosio, δεν αποκλείει προς το παρόν τίποτα: «Διερευνούμε και αξιολογούμε αν την ευθύνη φέρει ο καπετάνιος, ολόκληρο το πλήρωμα ή οι κατασκευαστές του σκάφους».

Ο Cartosio θέλει επίσης να ρίξει φως στη συγκυρία ότι μόνο οι επιβάτες και ο μάγειρας έχασαν τη ζωή τους, ενώ ολόκληρο το πλήρωμα σώθηκε.

Ίσως δεν έγιναν αρκετά για τους υπόλοιπους; Ή μήπως ήταν απλώς μια σύμπτωση λόγω της θέσης των καμπινών που βρίσκονται πιο κοντά στις οδούς διαφυγής, διερωτάται ο αρθρογράφος.

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
ΣΥΡΙΖΑ: Της... Πόπης την Τετάρτη στη Βουλή - Αποδέχεται την έδρα Ηλιόπουλου η Τσαπανίδου
Κέρκυρα: Σε διαθεσιμότητα οδηγός του ΚΤΕΛ που σε έξαλλη κατάσταση έβριζε σε δρομολόγιο (βίντεο)
Chevron Right