Κόσμος

Πλήγμα στις προσπάθειες της κυβέρνησης Μπάιντεν να αντιμετωπίσει την κλιματική αλλαγή

Νέο δικαστικό μπλόκο στον Μπάιντεν και δη εν μέσω αλλεπάλληλων προειδοποιήσεων από τους επιστήμονες για την κλιματική αλλαγή.

Μετά τη βόμβα μεγατόνων για τις αμβλώσεις, το Ανώτατο Δικαστήριο των Ηνωμένων Πολιτειών έλαβε άλλη μία απόφαση που αντιτίθεται στις προθέσεις της κυβέρνησης Μπάιντεν. Είχε προηγηθεί το πλήγμα με τα όπλα από το δικαστήριο της Νέας Υόρκης.

Σύμφωνα με το Politico, το Ανώτατο Δικαστήριο σημείωσε μεγάλη οπισθοδρόμηση στους φιλόδοξους στόχους του Προέδρου Τζο Μπάιντεν για την κλιματική αλλαγή την Πέμπτη, αποφαίνοντας ότι η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (ΕΡΑ) δεν έχει ευρεία εξουσία για τον περιορισμό της ρύπανσης της υπερθέρμανσης του πλανήτη από σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής.

Η απόφαση 6-3 δημιουργεί ένα σημαντικό εμπόδιο στις ελπίδες του Μπάιντεν να αντιμετωπίσει την υπερθέρμανση του πλανήτη μέσω της δράσης της εκτελεστικής εξουσίας – μόλις έξι μήνες μετά το αδιέξοδο της Γερουσίας που έκλεισε τις προσπάθειες των Δημοκρατικών του Κογκρέσου να περάσουν το μεγαλύτερο νομοσχέδιο για το κλίμα.

Και η απόφαση θα μπορούσε να εγείρει ερωτήματα σχετικά με άλλα είδη ρυθμίσεων όπου οι υπηρεσίες επιδιώκουν να χρησιμοποιήσουν παλαιότερα νομοθετήματα για την αντιμετώπιση αναδυόμενων και συνεχιζόμενων κοινωνικών προβλημάτων, συμπεριλαμβανομένων της υγειονομικής περίθαλψης, των τηλεπικοινωνιών, των οικονομικών και άλλων σημαντικών τομέων.

Η απόφαση της Πέμπτης από τη συντηρητική πλειοψηφία ανέφερε ότι η EPA δεν μπορεί να ακολουθήσει το είδος της ευρείας προσέγγισης που είχε υιοθετήσει η κυβέρνηση Ομπάμα για τη ρύθμιση των αερίων του θερμοκηπίου από τους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής της χώρας. Και έθεσε το βάρος στο Κογκρέσο – το οποίο δεν μπόρεσε να εγκρίνει σημαντική νομοθεσία για το κλίμα από τότε που πέθανε το νομοσχέδιο των Δημοκρατικών για το ανώτατο όριο και το εμπόριο πριν από 12 χρόνια – να δώσει στην EPA περισσότερη εξουσία για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, εάν οι νομοθέτες επιθυμούν ο οργανισμός να ενεργήσει επιθετικά.

Οι ελπίδες των Δημοκρατικών για ψήφιση σημαντικής νομοθεσίας για το κλίμα έχουν παγώσει μετά την κατάρριψη του σχεδίου του Μπάιντεν Build Back Better, το οποίο περιείχε περισσότερα από 500 δισεκατομμύρια δολάρια για προσπάθειες που σχετίζονται με το κλίμα πέρυσι. Και η πόρτα για τη δράση του Κογκρέσου στενεύει καθώς οι Ρεπουμπλικάνοι αναμένεται να ξαναπάρουν τουλάχιστον ένα κοινοβούλιο στις ενδιάμεσες εκλογές του φθινοπώρου.

Τώρα, μετά την απόφαση της Πέμπτης, οι επιλογές του Μπάιντεν για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής χρησιμοποιώντας τους υπάρχοντες νόμους μειώνονται επίσης.

Το ανώτατο δικαστήριο είπε ότι ο κανόνας του 2015 για το κλίμα της κυβέρνησης Ομπάμα – που προσπάθησε να ωθήσει μια χονδρική μετατόπιση πολιτειών μακριά από τον άνθρακα και προς το φυσικό αέριο και τις ανανεώσιμες πηγές – ήταν μια «άνευ προηγουμένου» και παράνομη επέκταση της ισχύος της EPA.

«Ο περιορισμός των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε επίπεδο που θα αναγκάσει μια εθνική μετάβαση από τη χρήση άνθρακα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μπορεί να είναι μια λογική «λύση στην κρίση της ημέρας»», έγραψε ο επικεφαλής της δικαιοσύνης Τζον Ρόμπερτς, μαζί με τους πέντε άλλους συντηρητικούς της δικαιοσύνης.

«Αλλά δεν είναι εύλογο ότι το Κογκρέσο έδωσε στην EPA την εξουσία να υιοθετήσει από μόνη της ένα τέτοιο ρυθμιστικό σύστημα στην Ενότητα 111 (δ)» του νόμου για τον καθαρό αέρα, κατέληξε. «Μια απόφαση τέτοιου μεγέθους και συνέπειας ανήκει στο ίδιο το Κογκρέσο ή σε μια υπηρεσία που ενεργεί σύμφωνα με μια σαφή αντιπροσωπεία από αυτό το αντιπροσωπευτικό όργανο».

Στη διαφωνία της, η δικαστής Έλενα Κάγκαν είπε ότι το δικαστήριο είχε κάνει ένα σοβαρό βήμα ενώ στειρώνει μέρος του νόμου για τον καθαρό αέρα του 1970: «Σήμερα, το Δικαστήριο αφαιρεί από την Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA) την εξουσία που της έδωσε το Κογκρέσο για να απαντήσει στα πιο πιεστικά περιβαλλοντική πρόκληση της εποχής μας», έγραψε, εκφράζοντας μια προηγούμενη απόφαση για το κλίμα.

Η EPA και ο Λευκός Οίκος δεν σχολίασαν αμέσως.

Το Ανώτατο Δικαστήριο είχε αποφανθεί πριν από 15 χρόνια ότι η EPA έχει ρυθμιστική εξουσία για το διοξείδιο του άνθρακα και άλλους τύπους ρύπανσης που προκαλούν την κλιματική αλλαγή. Ωστόσο, το νέο, πιο συντηρητικό δικαστήριο έκρινε την Πέμπτη ότι η δύναμή του να ενεργεί επιθετικά για τον περιορισμό της ρύπανσης από άνθρακα είναι σχετικά περιορισμένη.

Οι επιστήμονες έχουν προειδοποιήσει ότι τα έθνη εξαντλείται ο χρόνος για να αποφύγουν τις καταστροφικές επιπτώσεις ενός πλανήτη που θερμαίνεται και ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να λάβουν πιο επιθετικά μέτρα εάν θέλουν να τηρήσουν τις υποσχέσεις τους βάσει της συμφωνίας του Παρισιού για το κλίμα του 2015. Οι ΗΠΑ. είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πηγή ρύπανσης αερίων θερμοκηπίου στον κόσμο, πίσω από την Κίνα, και η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πηγή εκπομπών του έθνους, μετά τις μεταφορές.

Το εύρος της εξουσίας της EPA ήταν ένα αναπάντητο νομικό ερώτημα από τότε που η κυβέρνηση Ομπάμα θέσπισε τον κανόνα της μεγάλης μονάδας παραγωγής ενέργειας, το Σχέδιο Καθαρής Ενέργειας, το 2015. Αυτός ο κανόνας βασίστηκε σε ένα περίπλοκο σχέδιο με στόχο να ωθήσει τις πολιτείες και τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας να απομακρυνθούν από τον άνθρακα. μια πηγή ηλεκτρικής ενέργειας και αντ’ αυτού να αγκαλιάσει το φυσικό αέριο ή τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Η EPA του Ομπάμα είχε λάβει μια εκτεταμένη άποψη για τη βιομηχανία και υποστήριξε ότι ο κανόνας αντικατόπτριζε την ικανότητα των επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας να μετατοπίζονται ομαλά μεταξύ των πηγών παραγωγής – ένα μοναδικό χαρακτηριστικό σε σύγκριση με άλλες βιομηχανίες όπως η διύλιση πετρελαίου ή τα χαλυβουργεία. Έθεσε στόχους για τα κράτη να μειώσουν τη ρύπανση από άνθρακα, αλλά πρόσφερε ευελιξία σχετικά με τον τρόπο επίτευξης αυτών των στόχων, λέγοντας ότι αυτό θα προωθούσε τις πιο οικονομικές λύσεις.

Όμως η Δυτική Βιρτζίνια και άλλοι αντίπαλοι έπεισαν το Ανώτατο Δικαστήριο το 2016 να εμποδίσει την εφαρμογή αυτού του κανόνα. Υποστήριξαν ότι ο νόμος για τον καθαρό αέρα επέτρεψε στην EPA να μειώσει τις εκπομπές μόνο μέσω απαιτήσεων που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν απευθείας επί τόπου σε μεμονωμένους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής και ότι ο κανόνας του Ομπάμα για την κατάληψη ισχύος για την αναμόρφωση μιας από τις πιο σημαντικές βιομηχανίες του έθνους.

Στη συνέχεια, η κυβέρνηση Τραμπ απέσυρε τον κανόνα Ομπάμα και έγραψε έναν αντικαταστάτη, που ονομάζεται κανόνας της Προσιτής Καθαρής Ενέργειας, που απαιτεί από τα κράτη να εξετάζουν μόνο ορισμένες βελτιώσεις απόδοσης για σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα. Το σχέδιο θα είχε επιτύχει ελάχιστες μειώσεις άνθρακα και μπορεί ακόμη και να είχε αυξήσει τις εκπομπές από ορισμένα εργοστάσια εάν γίνονταν πιο οικονομικά και λειτουργούσαν πιο συχνά.

Αλλά το Περιφερειακό Εφετείο απέρριψε αυτό το σχέδιο την τελευταία ημέρα της εξουσίας Τραμπ, κρίνοντας ότι η νομική ερμηνεία της EPA ήταν μοιραία εσφαλμένη. Αυτή η απόφαση άνοιξε την πόρτα στον Μπάιντεν να δημιουργήσει έναν αντικαταστάτη, αν και λίγοι ειδικοί θεώρησαν ότι δίνει άδεια στην EPA για την έκδοση ενός κανόνα τόσο σαρωτικού όσο του Ομπάμα.

Με την απόφαση της Πέμπτης, το Ανώτατο Δικαστήριο παρενέβη για να θέσει όρια στην κυβέρνηση Μπάιντεν αντί να περιμένει να δει τι είδους κανόνα θα κυκλοφορήσει στο μέλλον.

Με αυτόν τον τρόπο, στηρίχθηκε στο δόγμα των λεγόμενων «μεγάλων ερωτημάτων», έναν ακαδημαϊκό όρο που η πλειοψηφία χρησιμοποίησε σε μια απόφαση για πρώτη φορά. Το δόγμα επιτρέπει στους δικαστές να καταρρίπτουν κανονισμούς ή ενέργειες αντιπροσώπων που αντιμετωπίζουν ζητήματα τεράστιας οικονομικής ή πολιτικής σημασίας χωρίς ρητή άδεια από το Κογκρέσο.

Το ανώτατο δικαστήριο ανέπτυξε πιο πρόσφατα το δόγμα ενάντια στις ενέργειες των υπηρεσιών που αποσκοπούσαν στην προστασία της δημόσιας υγείας, συμπεριλαμβανομένου του περασμένου έτους όταν κατέρριψε το μορατόριουμ έξωσης των Κέντρων Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων κατά την εποχή του Covid, το οποίο έκρινε ότι παρέκκλινε από την αποστολή που είχε δώσει ο οργανισμός Συνέδριο.

Ωστόσο, η απόφαση της Πέμπτης επέκτεινε αυτήν την εξουσία για να στοχεύσει θέματα που βρίσκονται στην τιμονιέρα ενός οργανισμού – όπως η ρύθμιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από σταθμούς παραγωγής ενέργειας, έναν τομέα στον οποίο η EPA έχει δεκαετίες εμπειρίας.

Η κυβέρνηση Μπάιντεν υποστήριξε ότι το σύστημα εμπορίας εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της EPA (Σχέδιο Καθαρής Ενέργειας), που δημιουργήθηκε από Ομπάμα, ήταν νόμιμο, σύμφωνα με ένα τμήμα του νόμου για τον καθαρό αέρα που δίνει στον οργανισμό ευρύ περιθώριο για τη ρύθμιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Αλλά η συντηρητική πλειοψηφία δεν το δέχτηκε.

«Το Κογκρέσο σίγουρα δεν έχει εκχωρήσει παρόμοια εξουσία στην EPA πουθενά αλλού στον νόμο περί καθαρού αέρα», έγραψε ο Ρόμπερτς. «Το τελευταίο μέρος που θα περίμενε κανείς να το βρει είναι στο προηγουμένως ελάχιστα χρησιμοποιημένο τέλμα της Ενότητας 111 (δ).»

Στη διαφωνία της, η Κάγκαν υποστήριξε ότι το Κογκρέσο γράφει διατάξεις απεριόριστης διάρκειας σε νόμους όπως ο νόμος για τον καθαρό αέρα ακριβώς για να εξουσιοδοτήσει τις υπηρεσίες να ενεργούν έναντι των αναδυόμενων ζητημάτων.

«Ένας βασικός λόγος για τον οποίο το Κογκρέσο δημιουργεί ευρείες αντιπροσωπείες όπως το Άρθρο 111 είναι ώστε μια υπηρεσία να μπορεί να ανταποκρίνεται, κατάλληλα και αναλόγως, σε νέα και μεγάλα προβλήματα», έγραψε. «Το Κογκρέσο ξέρει τι δεν γνωρίζει και τι δεν μπορεί να γνωρίζει όταν συντάσσει ένα καταστατικό. Ως εκ τούτου, το Κογκρέσο δίνει σε μια υπηρεσία εμπειρογνωμόνων την εξουσία να αντιμετωπίζει ζητήματα – ακόμη και σημαντικά – όπως και όταν προκύπτουν.

Αν και το Ανώτατο Δικαστήριο έχει απαγορεύσει την EPA από τη χρήση της εμπορίας εκπομπών σε οποιονδήποτε μελλοντικό κανόνα, το δικαστήριο αρνήθηκε να ορίσει ρητά την εξουσία της EPA.

Αυτό εγείρει την πιθανότητα ότι η EPA θα μπορούσε να επιδιώξει να απαιτήσει μέτρα που προχωρούν περισσότερο από την απλή βελτίωση μεμονωμένων σταθμών ηλεκτροπαραγωγής, αλλά δεν ισοδυναμούν με ώθηση ευρειών μετατοπίσεων προς καθαρότερη ενέργεια. Ωστόσο, ο Roberts σημείωσε ότι αυτή η ενότητα του νόμου για τον καθαρό αέρα έχει εφαρμοστεί μόνο σε μεμονωμένες πηγές ρύπανσης, πιθανώς μια προειδοποιητική βολή στην πλώρη της EPA.

Κατά τη διάρκεια των διαφωνιών τον Φεβρουάριο, πολλοί δικαστές αντιμετώπισαν την πρακτική εφαρμογή του ορίου της φυσικής «γραμμής φράχτη» που πρότειναν οι Ρεπουμπλικάνοι γενικοί εισαγγελείς και αρκετές εταιρείες άνθρακα. Αυτό το πρότυπο θα περιόριζε την EPA στη θέσπιση κανόνων σε επίπεδο εργοστασίου, αντί να εξετάζει τις εκπομπές σε όλη την πολιτεία όπως είχε κάνει η κυβέρνηση Ομπάμα.

Στη διαφωνία της, η Κάγκαν υποστήριξε ότι η πλειοψηφία του δικαστηρίου είχε αφαιρέσει από την EPA την εξουσία που της παραχωρήθηκε από το Κογκρέσο για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής χρησιμοποιώντας μια μέθοδο που έχει αποδειχθεί ότι λειτουργεί στον πραγματικό κόσμο.

«Τα όρια που θέτει τώρα η πλειοψηφία στην εξουσία της EPA πέφτουν μπροστά στο καταστατικό που έγραψε το Κογκρέσο», έγραψε η Κάγκαν, μαζί με τους δικαστές Σόνια Σοτομαγιόρ και Στίβεν Μπρέγιερ, λίγες ώρες πριν από τη συνταξιοδότηση του τελευταίου.

«Τα μέρη δεν αμφισβητούν ότι η αλλαγή παραγωγής είναι πράγματι το «καλύτερο σύστημα» – ο πιο αποτελεσματικός και αποδοτικός τρόπος για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των σταθμών παραγωγής ενέργειας», πρόσθεσε.

Ο Κάγκαν επέκρινε επίσης την πλειοψηφία ότι δεν περίμενε να δει ποιος νέος κανόνας πρότεινε η κυβέρνηση Μπάιντεν πριν αποφασίσει «να περιορίσει τις προσπάθειες της EPA για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής».

Επειδή ό,τι προτείνει η EPA για σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής θα χρειαστεί τελικά να κερδίσει τη δικαστική έγκριση, ο διαχειριστής Μίχαελ Σ. Ρίγκαν πρότεινε τους τελευταίους μήνες ότι η υπηρεσία εξέταζε επιλογές «μέσα στον φράχτη», πέρα ​​από τις βελτιώσεις απόδοσης που απαιτούσε το σχέδιο Τραμπ. Αυτά θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν την εγκατάσταση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε γη εργοστασίων άνθρακα.

Όποιος και αν είναι ο κανόνας που θα εκδώσει τελικά η κυβέρνηση Μπάιντεν, είναι βέβαιο ότι θα αμφισβητηθεί ξανά – αν και με αυτούς τους περιορισμούς που ισχύουν, πιθανώς και από τις δύο πλευρές, καθώς οι περιβαλλοντολόγοι ξεπερνούν τα νομικά όρια που επιβάλλονται στην EPA.   

Γενικότερα, ο Ρίγκαν έχει διαφημίσει μια ολιστική προσέγγιση στους κανονισμούς των σταθμών ηλεκτροπαραγωγής, ώστε οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας να κατανοήσουν καλύτερα τις απαιτήσεις τους σχετικά με τα αέρια του θερμοκηπίου, καθώς και τους συμβατικούς ρύπους όπως η αιθάλη και αυτοί που προκαλούν αιθαλομίχλη και όξινη βροχή, την απόρριψη λυμάτων και την απόρριψη τέφρας άνθρακα και άλλα στερεά απόβλητα. Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα συνολικά μέσα, οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας μπορούν να αποφασίσουν εάν έχει καλύτερο οικονομικό νόημα να συνεχίσουν να επενδύουν σε γηρατειά εργοστάσια ή να στραφούν σε καθαρότερες πηγές, υποστήριξε η Κάγκαν.

«Εάν ορισμένες από αυτές τις εγκαταστάσεις αποφασίσουν ότι δεν αξίζει να επενδύσετε και λάβετε μια ταχεία συνταξιοδότηση, αυτό είναι το καλύτερο εργαλείο για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου», είπε ο Ρίγκαν στους δημοσιογράφους τον Μάρτιο.

Η EPA εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο να ενισχύσει ξεχωριστά αλλά σχετικά πρότυπα της εποχής Ομπάμα για νεόκτιστες μονάδες φυσικού αερίου.

Ο οργανισμός κατέθεσε τον Απρίλιο ένα προσχέδιο Λευκής Βίβλου που επανεξετάζει τις διαθέσιμες τεχνολογίες που θα μπορούσαν να μειώσουν περαιτέρω τις εκπομπές σε νεόδμητες μονάδες που λειτουργούν με αέριο, κάτι που θα μπορούσε ενδεχομένως να οδηγήσει σε αυστηρότερους κανονισμούς.

Υπάρχει μια ευρεία συμφωνία στον ενεργειακό τομέα ότι οι Η.Π.Α. Οι εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας δεν θα κατασκευάσουν νέες μονάδες άνθρακα, λόγω των οικονομικών μειονεκτημάτων – αλλά οι εταιρείες κοινής ωφέλειας συνεχίζουν να κατασκευάζουν νέα χωρητικότητα αερίου. Οι ΗΠΑ. Η Υπηρεσία Ενεργειακών Πληροφοριών προβλέπει ότι το 21 τοις εκατό της νέας ισχύος που θα εγκατασταθεί το 2022 θα είναι με φυσικό αέριο, με μεγάλα εργοστάσια υπό κατασκευή στη Φλόριντα και στο Rust Belt.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Η απίστευτη ατυχία του Ηλία: Την Τρίτη είχε ραντεβού για στεφανιογραφία
Πάτρα: Η πρώτη αντίδραση της Ρούλας μετά την κλήση να καταθέσει για Μαλένα και Ίριδα
Chevron Right