Κόσμος

Σέρβος ΥΠΑΜ: «Ψευδείς οι πληροφορίες για λαθρεμπόριο όπλων από τη Σερβία στην Ουκρανία»

Τις πληροφορίες για λαθρεμπόριο όπλων από τη Σερβία στην Ουκρανία διέψευσε ο υπουργός Άμυνας της Σερβίας, μετά τη συντριβή αεροπλάνου Antonov στην Καβάλα. 

Ο Υπουργός Άμυνας της Σερβίας, Νεμπόισα Στεφάνοβιτς, έκανε σαφές ότι είναι ψευδείς οι πληροφορίες για λαθρεμπόριο όπλων από το μεταγωγικό αεροσκάφος που συνετρίβη το βράδυ του Σαββάτου (16/07) κοντά στο αεροδρόμιο της Ελευθερούπολης Καβάλας.

«Η πτήση είχε δρομολόγιο από τη Νις, με τεχνικές προσγειώσεις. Ιδιοκτήτης του εμπορεύματος ήταν η ιδιωτική εταιρεία Valir από τη Σερβία. Όλα είναι σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς. Δυστυχώς, ένα μέρος των μέσων ενημέρωσης, τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό, άρχισαν τις εικασίες και να δίνουν ψευδείς πληροφορίες, ότι αυτή η πτήση κάνει λαθρεμπόριο όπλων από τη Σερβία στην Ουκρανία» δήλωσε σήμερα το πρωί ο Σέρβος Υπουργός Άμυνας Νεμπόισα Στεφάνοβιτς.

Όπως είπε, αυτή τη στιγμή ρωσικά και λευκορωσικά αεροπλάνα δεν μπορούν να μεταφέρουν όπλα λόγω κυρώσεων και τα ουκρανικά αεροπλάνα δεν μπορούν να επιστρέψουν και να προσγειωθούν στην Ουκρανία λόγω της κατάστασης στην Ουκρανία και πραγματοποιούν πτήσεις κυρίως στον υπόλοιπο κόσμο για μεταφορά αγαθών.

«Άρα γίνεται με ουκρανικά αεροπλάνα γιατί είναι αεροπλάνα μεταφοράς. Εκτός από το γεγονός ότι οι εταιρείες τους ιδρύθηκαν στην Ουκρανία, αυτά τα αγαθά δεν έχουν άλλη σχέση με την Ουκρανία, ούτε πηγαίνουν στην Ουκρανία από τη Σερβία» εξήγησε ο Στεφάνοβιτς.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες και τα οκτώ μέλη του πληρώματος έχασαν τη ζωή τους μετά τη συντριβή του αεροπλάνου που απογειώθηκε από τη Νις περίπου στις 20:40 (21:40 ώρα Ελλάδας) και το οποίο μετέφερε περίπου 11,5 τόνους προϊόντων της σερβικής αμυντικής βιομηχανίας, τα οποία προορίζονταν για το Υπουργείο Άμυνας του Μπαγκλαντές. Τα μέλη του πληρώματος που πέθαναν δεν ήταν πολίτες της Σερβίας.

Συγκεκριμένα, το αεροσκάφος «Antonov 12», το οποίο πετούσε από τη Σερβία στην Ιορδανία, συνετρίβη το βράδυ του Σαββάτου γύρω στις 23.00 κοντά στο αεροδρόμιο κοντά στην πόλη της Ελευθερούπολης Καβάλας στην Ελλάδα ενώ μετέφερε 12 τόνους «επικίνδυνου φορτίου».

200 ατυχήματα σε 60 χρόνια

Το μεταγωγικό αεροσκάφος είναι μοντέλο «Antonov An-12bk» με τέσσερις turboprop κινητήρες. Σχεδιάστηκε στη Σοβιετική Ένωση ως στρατιωτική έκδοση του μοντέλου «Antonov An-10». Χρησιμοποιείται παγκοσμίως ως φορτηγό αεροσκάφος. Χρησιμοποιείται για περισσότερα από 60 χρόνια και σε αυτό το διάστημα καταγράφηκαν περίπου 200 ατυχήματα και περιστατικά στα οποία συμμετείχε.

Μάλιστα, το «Antonov an-12» που συνετρίβη χθες το βράδυ κοντά στην Καβάλα είχε τη σήμανση UR-CIC. Ως ιδιοκτήτης και χειριστής αναγράφεται η ουκρανική εταιρεία «Meridian Air Cargo».

Από τις πληροφορίες που υπάρχουν στο Διαδίκτυο προκύπτει ότι η «Meridian» ιδρύθηκε το 2003 και έχει το διακριτικό κλήσης «MEM». Η επιχειρηματική δραστηριότητα της εταιρείας, όπως αναγράφεται στην επίσημη ιστοσελίδα της, επικεντρώνεται στη μεταφορά εμπορευμάτων σε εσωτερικά και διεθνή δρομολόγια.

Η εταιρεία πετά προς το παρόν μόνο με αεροσκάφη «Antonov An-12» και συνεργάζεται στενά με τα Ηνωμένα Έθνη και το σύμφωνο του ΝΑΤΟ για την επείγουσα μεταφορά στρατιωτικών πόρων, αναφέρεται στην ιστοσελίδα τους.

Σύμφωνα με στοιχεία που είναι διαθέσιμα στο Διαδίκτυο, αυτό το αεροπλάνο πραγματοποίησε αρκετές πτήσεις μεταξύ προορισμών στα Δυτικά Βαλκάνια τις τελευταίες ημέρες.

Την Πέμπτη πέταξε από το Παρίσι στο Σεράγεβο και την Παρασκευή από το Σεράγεβο στο Βελιγράδι και στη συνέχεια από το Βελιγράδι στην Άγκυρα. Το Σάββατο αναχώρησε από την Άγκυρα για τη Νις, από όπου απογειώθηκε αργά το βράδυ με τη μοιραία πτήση του για το Αμμάν, στην Ιορδανία.

Απογειώθηκε από τη Νις στις 20:36.

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Διεθνή ΜΜΕ για την πτώση του Antonov: Φόβοι για χημικά, «πού πήγαιναν τα εκρηκτικά»
Καβάλα: Απαγόρευση κυκλοφορίας σε Αντιφιλίππους και Παλαιοχώρι - Εισαγγελική παρέμβαση για την υπόθεση
Chevron Right