Κόσμος

Σε ποια περιοχή βγάζει η Τουρκία το νέο γεωτρύπανο Αμπντουλχαμίντ Χαν

Η περιοχή στην οποία θα κινηθεί το τουρκικό γεωτρύπανο, Αμπντουλχαμίντ Χαν, στη Μεσόγειο.

Ακριβώς ένα χρόνο μετά την επίσημη ένταξη του πλοίου Αμπντουλχαμίντ Χαν στον ενεργειακό στόλο της Τουρκίας, ο Υπουργός Ενέργειας και Φυσικών Πόρων της Τουρκίας, Αλπαρσλάν Μπαϊρακτάρ ανακοίνωσε ότι το νεότερο και πιο σύγχρονο πλοίο ξεκινά εκ νέου επιχειρήσεις στην Ανατολική Μεσόγειο, συνοδευόμενο από τρία πλοία, με ανάρτηση του στο Χ.

«Στην πρώτη επέτειο της ένταξής του στο στόλο μας για έρευνα και παραγωγή, το γεωτρύπανο Αμπντουλχαμίντ Χαν ξεκινά τη νέα του αποστολή στη Μεσόγειο λέγοντας βίρα τις άγκυρες είθε ο Αλλάχ. Είθε η πλώρη του να είναι καθαρή, το πηδάλιο του να είναι καθαρό και ο άνεμος να είναι εύκολος.»

Νωρίτερα το Γραφείο Ναυσιπλοΐας, Υδρογραφίας και Ωκεανογραφίας της Τουρκίας είχε εκδώσει NAVTEX με συντεταγμένες δέσμευσης από τις 10 Αυγούστου μέχρι και τις 6 Φεβρουαρίου 2024.

Όπως σημειώνει η ειδοποίηση προς τους ναυτιλομένους στην περιοχή πλου με αριθμό: 0730/23 στη Μεσόγειο

«1. Οι εργασίες γεώτρησης θα πραγματοποιηθούν από τα πλοία με τα ονόματα, Abdülhamid Han, Mihrimah, Aybuke και Kutsi Ilhan μεταξύ 10 Αυγούστου 2023 έως 06 Φεβρουαρίου 2024 στην ακόλουθη περιοχή ΣΤΗΝ AXEKİ-1.

35 21.60 K – 030 04.63 D

35 23.60 K – 030 04.55 D

35 23.67 K – 030 07.00 D

35 21.67 K – 030 07.07 D

Συνιστάται να πλέετε μακριά από τα πλοία εργασίας.

2. Η παρούσα ανακοίνωση θα ακυρωθεί στις 06 Φεβρουαρίου 2024 στις 2159Z».

Σύμφωνα με τις συντεταγμένες η περιοχή που δεσμεύτηκε ανήκει στη δυνητικά τουρκική υφαλοκρηπίδα και ανατολικότερα από την αντίστοιχη ελληνική. Όπερ σημαίνει ότι δεν υπάρχει κάποια πρόκληση από την τουρκική πλευρά, ούτε στην Ελλάδα αλλά ούτε στην Κυπριακή Δημοκρατία, διατηρώντας το ήρεμο κλίμα στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.

Η Τουρκία έχει επενδύσει στον ενεργειακό τομέα τα τελευταία χρόνια ώστε να μειώσει την ενεργειακή της εξάρτηση από το εξωτερικό, έχοντας θέσει ως μια από τις προτεραιότητες του «Τουρκικού Αιώνα», να γίνει αυτάρκης ενεργειακά επενδύοντας στην έρευνα φυσικού αερίου και υδρογονανθράκων.

Στο πλαίσιο αυτό, αγοράστηκαν τέσσερα πλοία, τα Φατίχ, Γιαβούζ, Κανουνί και Αμντουλχαμίντ Χαν, για εξορύξεις και δύο πλοία, το Ορούτς Ρέις και το Μπαρμπαρός Χαϊρετίν Πασά, για σεισμικές έρευνες.

Το γεωτρύπανο Αμπντουλχαμίντ Χαν, το οποίο είναι το πιο προηγμένο τεχνολογικά μεταξύ των πλοίων, χρησιμεύει ως το «ισχυρότερο» του στόλου στη γνωστή «Γαλάζια Πατρίδα» με τον τεχνικό εξοπλισμό και τα φυσικά χαρακτηριστικά του. Το πλοίο, το οποίο διαθέτει τεχνολογία έβδομης γενιάς, έχει μήκος 238 μέτρα και πλάτος 42 μέτρα, ενώ μπορεί να τρυπήσει έως και 12.200 μέτρα. Το πλοίο, διαθέτει ενεργό σύστημα εντοπισμού θέσης με διπλούς πύργους και χωρητικότητα 200 μελών πληρώματος.

Το πλοίο, το οποίο αγοράστηκε από την TPAO τον Νοέμβριο του 2021 έναντι 180 εκατομμυρίων δολαρίων, ναυπηγήθηκε από τη νοτιοκορεατική Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering στο ναυπηγείο Okpo με την ονομασία «Cobalt Explorer».

Το πλοίο, το οποίο αναχώρησε από το ναυπηγείο Okpo στις 7 Μαρτίου 2022, έφτασε στο λιμάνι Τάσουτζου της Μερσίνας στις 19 Μαΐου 2022 μετά από ταξίδι περίπου 2 μηνών. Η τουρκική σημαία ζωγραφίστηκε στην εξωτερική επιφάνεια του πλοίου, το οποίο φιλοξενήθηκε στο λιμάνι για προετοιμασίες, όπως εργασίες βαφής και ελέγχου, και πραγματοποιήθηκαν τεχνικές εργασίες με πιστοποίηση, τοποθέτηση εξοπλισμού στο πλοίο, αποπλέοντας στις 9 Αυγούστου 2022 για την πρώτη του αποστολή

Ο πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ανακοίνωσε στις 13 Ιουνίου 2022 ότι το όνομα του πλοίου καθορίστηκε ως «Abdülhamid Han».

Το πλοίο στάλθηκε στο οικόπεδο Yörükler-1 για γεώτρηση στις 9 Αυγούστου 2022 μετά από τελετή που πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι στις 9 Αυγούστου 2022 και πραγματοποίησε την πρώτη του γεώτρηση στις 17 Αυγούστου 2022. Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών γεώτρησης εδώ, το πλοίο ξεκίνησε γεώτρηση στο πηγάδι Τάσουτζου1 στη Μεσόγειο στις 5 Δεκεμβρίου 2022.

Όμως οι έρευνες και οι εξορύξεις συνεχίζονται από τον τουρκικό στόλο, με το Ορούτς Ρέις να συνεχίζει τη σεισμική έρευνα από τη Μεσόγειο έως τη Μαύρη Θάλασσα

Το MTA Oruç Reis, το οποίο υπηρετεί στο στόλο ενεργειακών ερευνών και γεωτρήσεων της Τουρκίας, τραβάει την προσοχή ως το πρώτο εγχώριο και εθνικό σκάφος σεισμικής έρευνας. Η κατασκευή του πλοίου, η οποία ξεκίνησε το 2012 με εξ ολοκλήρου εγχώριες εγκαταστάσεις και παραλήφθηκε προσωρινά στις 23 Ιουνίου 2017, ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2017 δραστηριότητες δοκιμών λειτουργίας, εκπαίδευσης και εμπειρίας.

Εξοπλισμένο με σύγχρονα συστήματα πρόωσης και ελιγμών, ικανό να διεξάγει δισδιάστατες και τρισδιάστατες σεισμικές έρευνες μεγάλου βάθους στην ανοικτή θάλασσα, μπορεί να διεξάγει αποτελεσματικά έρευνες για πετρέλαιο και φυσικό αέριο, καθώς και επιστημονικές έρευνες στρατηγικής σημασίας, όπως η υφαλοκρηπίδα στο πλαίσιο της παρακολούθησης της συνέχειας των χερσαίων περιοχών κάτω από τη θάλασσα.

Με το Ορούτς Ρέις μπορούν να απεικονιστούν γεωλογικές δομές σε βάθος 15 χιλιάδων μέτρων στον πυθμένα της θάλασσας. Με το τηλεχειριζόμενο σύγχρονο υποβρύχιο όχημα μπορεί να παρακολουθείται λεπτομερώς ο βυθός σε βάθος 1500 μέτρων και να πραγματοποιούνται άμεσα μετρήσεις και αναλύσεις με τη λήψη δειγμάτων από το θαλασσινό νερό και τον βυθό.

Το σκάφος, το οποίο έχει μήκος 86 μέτρα και πλάτος 22 μέτρα, μπορεί να παραμείνει στη θάλασσα για 35 ημέρες όταν βρίσκεται σε υπηρεσία με τις δεξαμενές καυσίμων και νερού καθώς και τις γεμάτες δεξαμενές εφοδιασμού. Το πλοίο, το οποίο έχει οικονομική διάρκεια ζωής 30 ετών, απασχολεί 55 άτομα προσωπικό, εκ των οποίων οι 28 είναι ερευνητές και οι 27 ναυτικοί. Το πλοίο διαθέτει 35 ενεργές κάμερες σε διαφορετικές γωνίες.

Το MTA Ορούτς Ρέις, το οποίο ερεύνησε στη Μεσόγειο για μεγάλο χρονικό διάστημα, μεταφέρθηκε στο λιμάνι του Φίλυου προς το τέλος του 2022 στο πλαίσιο εργασιών εκσυγχρονισμού και εξακολουθεί να συνεχίζει τις δραστηριότητές του στη Μαύρη Θάλασσα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Ιδιωτικά σχολεία: Παράνομη μείωση ωραρίου εκπαιδευτικών - Στα «κάγκελα» η ΟΙΕΛΕ
Πότε απαλλάσσονται των ασφαλιστικών εισφορών οι ελεύθεροι επαγγελματίες - Η περίπτωση των αγροτών
Chevron Right