Κόσμος

Έτοιμο για δράση το «Mukavemet», το τελευταίο απόκτημα του ενεργειακού στόλου της Τουρκίας

Πώς πήρε το όνομά του το τουρκικό πλοίο.

Όπως σημείωσε το Τουρκικό Υπουργείο Ενέργειας και Φυσικών Πόρων το τελευταίο μέλος του ενεργειακού στόλου της Τουρκίας, το «Mukavemet» κατασκευής 2015, θα ξεκινήσει την πρώτη του αποστολή τον Φεβρουάριο.

Το όνομα του νέου πλοίου προέρχεται από την οργάνωση «Türk Mukavemet Teşkilatı», μια τουρκοκυπριακή παραστρατιωτική οργάνωση που δημιουργήθηκε από τον Ραούφ Ντενκτάς και τον Τούρκο στρατιωτικό αξιωματικό Ριζά Βουρουσκάν το 1958 ως οργάνωση για την αντιμετώπιση της Ελληνοκυπριακής Οργάνωσης Αγωνιστών EOKA.

Σε ανακοίνωση του Υπουργείου Ενέργειας και Φυσικών Πόρων σημειώνεται ότι οι εργασίες για την εκφόρτωση των 710 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων φυσικού αερίου που ανακαλύφθηκαν στη Μαύρη Θάλασσα συνεχίζονται με πλήρη ταχύτητα.

Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρθηκε ότι εκτός από τους σωλήνες που θα μεταφέρουν το αέριο από το κοίτασμα φυσικού αερίου Sakarya στην εγκατάσταση επεξεργασίας φυσικού αερίου Φίλιος, τεράστιος εξοπλισμός έχει πάρει τη θέση του στα βάθη της Μαύρης Θάλασσας και περίπου 10 χιλιάδες άνθρωποι και περισσότερα από 50 πλοία εργάζονται στις εργασίες.

Όπως δήλωσε ο Υπουργός Ενέργειας και Φυσικών Πόρων Φατίχ Ντονμέζ «αυτός ο ενεργειακός στόλος, που υπάρχει μόνο σε 5 χώρες στον κόσμο, ενισχύει τη δύναμή του μέρα με τη μέρα. Το τελευταίο από αυτά είναι το «Mukavemet». Το πλοίο, το οποίο πήρε το όνομά του από την Τουρκική Οργάνωση Αντίστασης, είναι αγκυροβολημένο στο λιμάνι του Φιλύου. Το «Mukavemet», το οποίο αναφέρεται ως υποβρύχιο κατασκευαστικό πλοίο, θα υποστηρίζει κυρίως υποβρύχιες εργασίες. Περισσότερα από δύο υποβρύχια ρομπότ μπορούν να λειτουργούν ταυτόχρονα στο πλοίο, το οποίο έχει μήκος περίπου 100 μέτρα και πλάτος 21 μέτρα».

Συνεχίζοντας ο Ντονμέζ σε ότι αφορά τις τεχνικές προδιαγραφές του πλοίου «Mukavemet», το οποίο εντάχθηκε στον ενεργειακό στόλο της Τουρκίας για να εκτελεί εργασίες στον πυθμένα, δήλωσε πως «το πλοίο αυτό διαθέτει γερανούς εξοπλισμένους για την τοποθέτηση εξοπλισμού βαρέως τύπου στον πυθμένα. Το ένα είναι 150 και το άλλο 40 τόνων. Και πάλι, προετοιμάζεται μια υποβρύχια πλατφόρμα για υποβρύχια ρομπότ. Εκτελούμε εργασίες σε βάθος 2.200 μέτρων από απόσταση από τα πλοία. Με την ακρίβεια ενός χειρουργού, αυτοί οι χειριστές και οι μηχανικοί είναι πλέον σε θέση να εκτελούν αυτές τις εργασίες στο πλοίο χωρίς ανθρώπινη επαφή».

Ο Μελίχ Χαν Μπιλγκίν, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και Γενικός Διευθυντής της Turkish Petroleum Corporation, επεσήμανε ότι οι πιο σημαντικές σελίδες της τουρκικής ενεργειακής ιστορίας γράφτηκαν στη Μαύρη Θάλασσα και το Φίλυο δηλώνοντας ότι «είμαστε πολύ τυχεροί που είμαστε μάρτυρες και παρόντες σε ένα τόσο σημαντικό γεγονός. Ναι, η δουλειά μας είναι δύσκολη. Έχουμε αφήσει τα περισσότερα από αυτά πίσω μας. Βρισκόμαστε τώρα στις τελευταίες εβδομάδες. Οι ομάδες μας γράφουν ένα έπος μέρα και νύχτα στο πεδίο. Έχουμε μια υπόσχεση, έχουμε ορκιστεί, είτε θα πετύχουμε είτε θα αποτύχουμε».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Με εμπορικό κύκλο εργασιών σχεδόν 200 δισ. δολαρίων Κίνα και Ρωσία αυξάνουν τις κοινές δραστηριότητες
Μητσοτάκης: Άνθρακες οι εξαγγελίες, «κρεσέντο» κινδυνολογίας για τον Τσίπρα
Chevron Right