Κόσμος

Στο δρόμο που χάραξε η Γαλλία και η Γερμανία – Απεργία σε αεροδρόμια, λιμάνια και τρένα

Ιστορικών διαστάσεων απεργία στις συγκοινωνίες στη Γερμανία, ενώ συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις στη Γαλλία.

Η μαζική απεργία σε τρένα, αεροδρόμια και γενικότερα στις συγκοινωνίες στη Γερμανία τη Δευτέρα (27/3) μοιάζει να είναι μόνο η αρχή, σύμφωνα με τον Γερμανικό Τύπο, εκφράζοντας παράλληλα την απορία εάν η χώρα πλέον κινείται στον δρόμο των κινητοποιήσεων όπως στη Γαλλία.

H παγγερμανική απεργία σε όλα τα τρένα, σε διεθνή και περιφερειακά γερμανικά αεροδρόμια, στο σύνολο των τοπικών μέσων μαζικής μεταφοράς αλλά και σε λιμάνια και μεγάλους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους θεωρείται ήδη ιστορικών διαστάσεων για γερμανικά δεδομένα, καθώς επίσης προάγγελος νέων μαζικών κινητοποιήσεων.

Η Γερμανία δεν έχει μακρά ιστορία στις μαζικές, συντονισμένες απεργίες και μάλιστα σε όλη τη γερμανική επικράτεια, σημειώνει η DW. Σύμφωνα με έρευνα του Ιδρύματος Χανς Μπέκλερ που πρόσκειται στα γερμανικά συνδικάτα, την οποία αναπαράγει και η γερμανική ραδιοφωνία DLF, ο αριθμός των εργάσιμων ημερών που χάνονται ετησίως στη Γερμανία είναι κατά πολύ χαμηλότερος σε σχέση με τις εργάσιμες που χάνονται στη γειτονική Γαλλία αλλά και το Βέλγιο: 97 στο Βέλγιο, 93 στη Γαλλία και μόλις 18 στη Γερμανία.

Οι λόγοι που διαφοροποιούν τη συχνότητα προσφυγής στην απεργία ως μέσο άσκησης πίεσης σε αυτές τις χώρες είναι πολλοί και έχουν να κάνουν τόσο με το νομοθετικό πλαίσιο και τη νομολογία που ρυθμίζει τους όρους της απεργίας σε κάθε χώρα, όσο και με την ευρύτερη κοινωνική και πολιτική παράδοση της απεργίας ως μέσου πίεσης για επίτευξη συγκεκριμένων διεκδικήσεων.

Χάος στις συγκοινωνίες έφερε η απεργία

απεργια, μμμ, γερμανια, αεροδρομια

Χάος κυρίως στις υπεραστικές συγκοινωνίες και μεταφορές σε μεγάλο τμήμα της Γερμανίας προκαλεί από το βράδυ της Κυριακής, η 24ωρη προειδοποιητική απεργία περισσότερων από 350.000 εργαζομένων σε σιδηροδρόμους, αεροδρόμια, λεωφορεία, λιμάνια και αυτοκινητοδρόμους. Ενόψει του νέου γύρου των διαπραγματεύσεων με τους εργοδότες στο τέλος Απριλίου, το συνδικάτο Ver.di και η Ένωση Εργαζομένων στους Σιδηροδρόμους EVG διεκδικούν μισθολογικές αυξήσεις, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες του πληθωρισμού.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας των Γερμανικών Σιδηροδρόμων (DB), ήδη από την έναρξη χθες της νυχτερινής βάρδιας δεν κυκλοφορεί κανένα υπεραστικό τρένο, ενώ στη Βάδη-Βυρτεμβέργη, τη Βαυαρία, την Έσση, την Σαξονία, την Κάτω Σαξονία, τη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία και την Ρηνανία-Παλατινάτο επηρεάζονται και τα τοπικά δρομολόγια, όπως και η κίνηση των λεωφορείων. Αντίστοιχα έχει παραλύσει η λειτουργία των αεροδρομίων της Φρανκφούρτης, της Στουτγάρδης, του Ντίσελντορφ, της Καρλσρούης, του Μαγδεμβούργου και του Μονάχου, όπου η απεργία είναι 48ωρη και ξεκίνησε από χθες με ακύρωση όλων των τακτικών πτήσεων. Στα υπόλοιπα κρατίδια δεν γίνονται σήμερα ανάλογες κινητοποιήσεις, καθώς ισχύουν διαφορετικές συμβάσεις, οι οποίες δεν τελούν αυτή τη στιγμή υπό διαπραγμάτευση.

Στην απεργία συμμετέχουν ακόμη οι εργαζόμενοι στα λιμάνια, αλλά και στους αυτοκινητοδρόμους, όπου πολλά τούνελ θα παραμείνουν σήμερα κλειστά. Σε δέκα από τα δεκαέξι κρατίδια ήρθη χθες η απαγόρευση κυκλοφορίας των φορτηγών, προκειμένου να περιοριστούν τα προβλήματα στον εφοδιασμό της αγοράς από την απεργία, ενώ σε πολλές οδικές αρτηρίες της χώρας διαπιστώνονται από νωρίς το πρωί σοβαρά προβλήματα, καθώς οι εργαζόμενοι αναγκάζονται να χρησιμοποιούν το ιδιωτικό τους αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους. Οι εργοδότες έχουν πάντως δώσει ειδικά για σήμερα το δικαίωμα εξ αποστάσεως εργασίας, όπου αυτό είναι εφικτό.

«Η προθυμία για συμμετοχή στην απεργία είναι πολύ μεγάλη, όπως και η οργή των εργαζομένων εναντίον των εργοδοτών που τους κρατούν στάσιμους», δήλωσε ο Κρίστιαν Λόροχ, μέλος της διαπραγματευτικής ομάδας της EVG. Για σήμερα, όπως είπε, έχουν προγραμματιστεί τουλάχιστον 50 συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας σε όλη τη χώρα.

Διεκδικούν αυξήσεις 10,5%

απεργια, γερμανια, μμμ

Η Ver.di διεκδικεί αυξήσεις αποδοχών ύψους 10,5% ή τουλάχιστον 500 ευρώ μηνιαίως και μεγαλύτερα μπόνους για το προσωπικό των αεροδρομίων που εργάζεται σε νυχτερινές βάρδιες και σε αργίες. «Η απεργία είναι απαραίτητη προκειμένου να ξεκαθαρίσει στους εργοδότες ότι θα επιμείνουμε στις απαιτήσεις μας. Μια ουσιαστική αύξηση αποδοχών αποτελεί θέμα επιβίωσης για πολλές χιλιάδες εργαζομένων», δήλωσε ο επικεφαλής της Ver.di Φρανκ Βέρνεκε. Η EVG από την άλλη πλευρά, διεκδικεί αυξήσεις ύψους 12% για τους εργαζόμενους στους σιδηροδρόμους.

Η DB έχει μέχρι τώρα αντιπροτείνει αυξήσεις σε δύο στάδια, συνολικού ύψους 5% και χαρακτήρισε την κινητοποίηση «εντελώς δυσανάλογη, ανεδαφική και περιττή». Οι επιβάτες «χρειάζονται τώρα μια γρήγορη λύση, όχι μια μεγάλη απεργία», δήλωσε ο επικεφαλής του Τμήματος Προσωπικού της DB Μάρτιν Ζέλερ. Από την πλευρά των συνδικαλιστών, ο επικεφαλής της EVG Μάρτιν Μπούρκερτ παραδέχθηκε ότι η σημερινή κινητοποίηση θα είναι «κοφτερό μαχαίρι» για το επιβατικό κοινό, αλλά διαβεβαίωσε ότι τα συνδικάτα το χρησιμοποιούν υπεύθυνα και πρόσθεσε ότι περιμένει μια λογική διαπραγματευτική πρόταση από τους εργοδότες στη συνάντηση που έχει προγραμματιστεί για το τέλος Απριλίου.

Αναφερόμενος στις κινητοποιήσεις, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέφεν Χεμπεστράιτ δήλωσε ότι το δικαίωμα στην απεργία είναι θεμελιώδες, αλλά κάλεσε τα συνδικάτα και τους εργοδότες «να βρουν μια βιώσιμη λύση ώστε οι συνέπειες αυτής της απεργίας να μην είναι τόσο κακές για τους πολίτες της χώρας μας». Σε δημοσκόπηση του Ινστιτούτου YouGov πάντως το 55% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι στηρίζει την κινητοποίηση και θεωρεί θεμιτό τα δύο μεγάλα συνδικάτα να συντονίζουν τη δράση τους.

Απέκλεισαν το Λούβρο συνδικαλιστές

γαλλια, λουβρο, κινητοποιησεισ

Την ίδια ώρα στη Γαλλία, συνδικαλιστές διαδηλωτές, οργισμένοι για την κίνηση του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν να αυξήσει την ηλικία συνταξιοδότησης χωρίς να υπάρξει τελική ψηφοφορία για το ζήτημα αυτό από το κοινοβούλιο, απέκλεισαν σήμερα το μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι, απογοητεύοντας πλήθη επισκεπτών.

Στο πλαίσιο ειρηνικής διαδήλωσης κατά των σχεδίων του Μακρόν να κάνει τους περισσότερους Γάλλους να εργάζονται επιπλέον δύο χρόνια, μέχρι την ηλικία των 64 ετών, ώστε να εξισορροπήσει το συνταξιοδοτικό προϋπολογισμό, δεκάδες διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν γύρω από τη γυάλινη πυραμίδα του Λούβρου. Ένα πανό έγραφε «Συνταξιοδότηση στα 60 – Να δουλεύουμε λιγότερο για να ζήσουμε περισσότερο».

Μια μεγάλη ουρά από απογοητευμένους τουρίστες βρισκόταν στην αυλή του Λούβρου.

«Κρίμα που δεν μπορούμε να μπούμε μέσα», είπε ένας τουρίστας από την Αυστραλία, αλλά πρόσθεσε, «μπορώ να καταλάβω αυτούς τους ανθρώπους που έχουν πολιτικούς λόγους».

Η διαμαρτυρία πραγματοποιήθηκε μια ημέρα πριν από ένα 10ο γύρο πανεθνικών απεργιακών κινητοποιήσεων και διαδηλώσεων και μετά τις βιαιότητες που σημειώθηκαν σε πόλεις σε όλη τη Γαλλία αναφορικά με τις αλλαγές στο συνταξιοδοτικό σύστημα.

Σε μια άλλη εξέλιξη, η αστυνομία του Παρισιού ανακοίνωσε πως διεξάγει επιχείρηση για να εμποδίσει συγκεντρώσεις χωρίς σχετική άδεια μπροστά από το Κέντρο Πομπιντού, ένα άλλο σημαντικό μουσείο του Παρισιού. Μία ξεναγός του Λούβρου βγήκε για να απευθυνθεί στους επισκέπτες. «Ελπίζουμε να κατανοείτε τους λόγους μας», τους είπε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
«Τρίτος όροφος»: Λυδία Φωτοπούλου και Αντώνης Καφετζόπουλος στη νέα κωμική σειρά της ΕΡΤ
Σοκ στην Κρήτη: Γνωστός λυράρης και γιατρός στην υπόθεση βιασμού 11χρονου
Chevron Right