Έρευνες στην Ινδονησία σε βάρος της τοπικής αεροπορικής εταιρείας Batik Air, καθώς δύο κυβερνήτες της κοιμήθηκαν εντός του πιλοτηρίου του αεροπλάνου κατά τη διάρκεια πτήσης.
«Θα πραγματοποιήσουμε έρευνα και θα προχωρήσουμε σε αναθεώρηση των επιχειρήσεων πτήσεων τη νύχτα στην Ινδονησία, που συνδέονται με τη διαχείριση των κινδύνων λόγω κόπωσης για την Batik Air και τους αερομεταφορείς», δήλωσε ο Κρίστι Ένταχ Μούρνι, γενικός διευθυντής αεροπορικών μεταφορών του υπουργείου Μεταφορών.
Οι δύο πιλότοι της εταιρείας Batik Air αποκοιμήθηκαν κατά τη διάρκεια πτήσης εσωτερικού στα τέλη Ιανουαρίου, χωρίς να προκληθεί κάποιο ατύχημα.
Έτσι, η ινδονησιακή αρχή αεροπορικής ασφάλειας κάλεσε τις εταιρείες αερομεταφορών να ενισχύσουν τους ελέγχους εντός των θαλάμων διακυβέρνησης και να διασφαλίσουν ότι το πλήρωμα ξεκουράζεται επαρκώς πριν από κάθε πτήση.
Ο γενικός διευθυντής του υπουργείου «επέπληξε σθεναρά» την Batik Air μετά το περιστατικό και κάλεσε τις αεροπορικές εταιρείες να δείχνουν προσοχή στην ποιότητα και τη διάρκεια των περιόδων ανάπαυσης των πληρωμάτων.
Η Batik Air επισήμανε ότι ακολουθεί «μια επαρκή πολιτική ανάπαυσης» και «δεσμεύεται στο να υλοποιήσει όλες τις συστάσεις ασφαλείας».
Οι δύο πιλότοι, ηλικίας 32 και 28 ετών αντίστοιχα, ινδονησιακής καταγωγής, έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα, όπως συμπλήρωσε η εταιρεία.
Στις 25 Ιανουαρίου, ένας κυβερνήτης και ένας συγκυβερνήτης αεροσκάφους Airbus A320 αποκοιμήθηκαν την ίδια ώρα για περίπου 28 λεπτά κατά τη διάρκεια πτήσης από το Σουλαέσι (βόρεια Ινδονησία) προς την πρωτεύουσα Τζακάρτα, σύμφωνα με προκαταρκτική έκθεση της Εθνικής Επιτροπής Ασφάλειας των Μεταφορών.
Ο ένας από τους πιλότους δεν είχε ξεκουραστεί αρκετά την προηγούμενη νύχτα, όπως συμπεραίνει η έκθεση, στην οποία διευκρινίζεται πως το περιστατικό οδήγησε σε σειρά σφαλμάτων στη διακυβέρνηση του αεροσκάφους. Οι 153 επιβάτες και οι τέσσερις αεροσυνοδοί δεν έπαθαν το παραμικρό κατά τη διάρκεια της πτήσης, διάρκεια 2 ωρών και 35 λεπτών.
Περίπου μισή ώρα μετά την απογείωση, ο κυβερνήτης ζήτησε από τον συγκυβερνήτη του την άδεια να ξεκουραστεί για ένα λεπτό και εκείνος του το επέτρεψε. Αυτός ανέλαβε επικεφαλής του αεροσκάφους, όμως επίσης αποκοιμήθηκε λίγο μετά από απροσεξία, συνεχίζει η έκθεση.
Είκοσι οκτώ λεπτά μετά την τελευταία καταγεγραμμένη επικοινωνία, ο κυβερνήτης ξύπνησε και συνειδητοποίησε ότι ο συγκυβερνήτης του κοιμόταν κι ότι το αεροσκάφος βρισκόταν σε λάθος πορεία. Αμέσως ξύπνησε τον συνάδελφό του, απάντησε στην επικοινωνία με την Τζακάρτα και διόρθωσε την πορεία της πτήσης, εξηγεί η έκθεση.
Το αεροσκάφος προσγειώθηκε χωρίς πρόβλημα.