Κόσμος

Explainer: Οι επιπτώσεις της κατάρρευσης της γέφυρας της Βαλτιμόρης – Κρίσιμη πύλη για την οικονομία

Με την κυκλοφορία των πλοίων στο λιμάνι της Βαλτιμόρης να έχει ανασταλεί μέχρι νεωτέρας μετά το ατύχημα της Τρίτης, οι ειδικοί προειδοποιούν για τις επιπτώσεις.

Η Βαλτιμόρη είναι το μεγαλύτερο λιμάνι διακίνησης οχημάτων στη χώρα, συμπεριλαμβανομένων αυτοκινήτων και βαρέων γεωργικών μηχανημάτων, σημείωσε ο υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ Πιτ Μπάτιγκιγκ σε συνέντευξή του στο CBS.

«Αυτή τη στιγμή οι ναυλωτές, τα άλλα λιμάνια και οι ιδιοκτήτες φορτίων εργάζονται για να βρουν πού θα εκτρέψουν τα πλοία που κατευθύνονταν προς τα εκεί», όπως είπε.

Εκτός από το χτύπημα σε χιλιάδες εργαζόμενους στο λιμάνι της Βαλτιμόρης, ο κυβερνήτης του Μέριλαντ Γουές Μουρ προειδοποίησε σε συνέντευξή του στο CNN ότι περισσότεροι από 140.000 άνθρωποι θα μπορούσαν να επηρεαστούν έμμεσα από τις διαταραχές.

«Το λιμάνι της Βαλτιμόρης έχει τόσο σημαντικό οικονομικό αντίκτυπο, όχι μόνο στην πολιτεία μου», είπε, προσθέτοντας ότι το λιμάνι διακινεί πάνω από 50 εκατομμύρια τόνους ξένων φορτίων πέρυσι. «Μιλάμε για, ξέρετε, αυτοκίνητα, βαρέα φορτηγά, γεωργικό εξοπλισμό», δήλωσε ο Γουές Μουρ.

«Αυτός είναι ο αντίκτυπος που θα έχει στην οικονομία της χώρας μας».

Τι γίνεται με τα φορτία

Το φορτίο που προορίζεται για τη Βαλτιμόρη θα εκτραπεί πιθανώς εν μέρει στο λιμάνι της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ, λένε οι αναλυτές.

Αν και αυτό συνεπάγεται αναδρομολόγηση, το λιμάνι «έχει τη δυνατότητα να χειριστεί οτιδήποτε θα έρθει στο δρόμο του», δήλωσε στο AFP πηγή της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το λιμάνι της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ είναι το δεύτερο ή τρίτο πιο πολυσύχναστο στη χώρα και διαχειρίζεται το ισοδύναμο του ετήσιου όγκου εμπορευματοκιβωτίων της Βαλτιμόρης σε πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα, δήλωσε η πηγή.

Η Bethann Rooney, διευθύντρια του λιμανιού της Λιμενικής Αρχής της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ, πρόσθεσε ότι «συνεργάζεται προληπτικά με τους εταίρους μας στον κλάδο για να ανταποκριθεί όπως απαιτείται και να διασφαλίσει τη συνέχεια της εφοδιαστικής αλυσίδας κατά μήκος της Ανατολικής Ακτής».

Αν και θα υπάρξουν «αισθητοί πονοκέφαλοι» τους επόμενους μήνες, ο οικονομολόγος Ryan Sweet της Oxford Economics αναμένει ότι οι επιχειρήσεις θα μπορέσουν να προσαρμοστούν. Θα υπάρξουν διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού, αλλά είπε: «Δεν νομίζω ότι θα έχει μακροοικονομικές επιπτώσεις, επειδή υπάρχουν τόσα πολλά μεγάλα λιμάνια σε κοντινή απόσταση».

Αυτά τα λιμάνια μπορούν πιθανότατα να διαχειριστούν την αύξηση του όγκου των φορτίων, σημείωσε ο Sweet.

Πρόσθεσε ότι πιθανότατα δεν θα υπάρξει ένα «σοκ προσφοράς ευρείας κλίμακας» που θα επηρεάσει τον πληθωρισμό των ΗΠΑ για τα καταναλωτικά αγαθά ή το ΑΕΠ.

Η διακίνηση των αυτοκινήτων

Ορισμένοι τομείς θα επηρεαστούν περισσότερο από άλλους, όπως τα αυτοκίνητα, σημείωσε η πλατφόρμα logistics Container xChange.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, οι ιδιωτικοί και δημόσιοι τερματικοί σταθμοί του λιμανιού της Βαλτιμόρης διακίνησαν πάνω από 840.000 αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά το 2023, τα περισσότερα μεταξύ των λιμανιών των ΗΠΑ.

«Το λιμάνι είναι μια κρίσιμη πύλη για τη διακίνηση εξειδικευμένων φορτίων και χύδην φορτίων, λειτουργώντας ως βασικός κρίκος σε πολλές αλυσίδες εφοδιασμού», δήλωσε η Container xChange. Προειδοποίησε ότι οι καθυστερήσεις στη διακίνηση φορτίων «θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ελλείψεις αποθεμάτων, επηρεάζοντας επιχειρήσεις που βασίζονται σε έγκαιρες παραδόσεις, όπως η αυτοκινητοβιομηχανία».

Οι εταιρείες που αναζητούν εναλλακτικές διαδρομές θα μπορούσαν επίσης να αντιμετωπίσουν υψηλότερο κόστος μεταφοράς.

Μεταξύ των βασικών αυτοκινητοβιομηχανιών που εισάγουν μέσω της Βαλτιμόρης είναι η αυτοκινητοβιομηχανία Mazda, η οποία δήλωσε στο AFP ότι το λιμάνι της Βαλτιμόρης είναι «ζωτικό μέρος της αλυσίδας εφοδιαστικής της Mazda στις Ηνωμένες Πολιτείες».

«Η Mazda αξιολογεί επί του παρόντος τις πιθανές επιπτώσεις ενός παρατεταμένου κλεισίματος του λιμανιού της Βαλτιμόρης για να διασφαλίσει την ελάχιστη δυνατή διακοπή των εργασιών», δήλωσε ο εκπρόσωπος.

«Προς το παρόν, δεν έχουν οριστικοποιηθεί εναλλακτικά σχέδια», πρόσθεσε η Mazda.

Μια άλλη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, η Stellantis, δήλωσε ότι ξεκινά συνομιλίες με τους παρόχους μεταφορών για «σχέδια έκτακτης ανάγκης που θα διασφαλίζουν την αδιάλειπτη ροή οχημάτων» προς τους πελάτες.

Όμως, είναι απίθανο να υπάρξουν ευρείες ελλείψεις στον τομέα των αυτοκινήτων, με την ασθενέστερη ζήτηση για νέα οχήματα και τις εταιρείες να έχουν υψηλότερα αποθέματα αυτές τις ημέρες.

«Τα ζητήματα θα μπορούσαν να είναι πιο απομονωμένα σε ορισμένες εταιρείες που βασίζονται στο λιμάνι της Βαλτιμόρης για να φέρουν τα αποθέματά τους», όπως σημείωσε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Νέοι έως 35 ετών: «Ξερή» αμοιβή 705 ευρώ και… φόρος εισοδήματος
Τι πρέπει να γνωρίζουμε για τον ιό του Δυτικού Νείλου: Συμπτώματα, μέτρα ΕΟΔΥ και θεραπεία
Chevron Right