Επιχειρήσεις

Μπέρδεμα με τα νέα μέτρα για τα μαγαζιά, τι κάνουν JUMBO, Zara, Πλαίσιο και Public

Μπέρδεμα στις μεγάλες αλυσίδες και μεγάλη σύγχυση στους καταναλωτές έφεραν τα νέα μέτρα για το λιναμπόριο, καθώς πολλές αλυσίδες, όπως τα JUMBO, αναγκάστηκαν να αλλάξουν τις αποφάσεις τους, ενώ η Zara, η Stradivarius, η Bershka, η Pull&Bear αποφάσισαν να μην ανοίξουν με τα νέα μέτρα και να πάνε σε άλλη λογική.

Οι διευκρινίσεις που δόθηκαν -και δημοσιεύθηκαν σε ΦΕΚ- για το μοντέλο λειτουργίας ανά κλάδο δραστηριότητας έφεραν τις μεγάλες ανατροπές μέσα στο Σαββατοκύριακο.

Η χρήση του μοντέλου click in shop, δηλαδή αγορές από το κατάστημα, με επίσκεψη κατόπιν ραντεβού και για 2 ώρες παραμονής στον εμπορικό χώρο, με περιορισμό ένα άτομο ανά 25 τ.μ., που μπορούν να εφαρμόζουν επιχειρήσεις ένδυσης, υπόδησης και ειδών βιβλιοχαρτοπωλείου στις «κόκκινες περιοχές», γίνεται επιλεκτικά.

Στην Αττική και τις άλλες επιβαρυμένες επιδημιολογικά περιοχές πολλές εταιρείες επιλέγουν να μην ανοίξουν καθόλου. Άλλες επιλέγουν το μοντέλο αγορών μέσω e-shop, ή τηλεφωνικά με παράδοση εκτός καταστήματος (click away), ή αξιοποιώντας ορισμένα μόνο καταστήματα του δικτύου τους γι’ αυτό τον σκοπό, ή εξυπηρετούν αποκλειστικά μέσω e-shop με παράδοση κατ’ οίκον.

Η Zara, η Stradivarius, η Bershka, η Pull&Bear, όλες μάρκες με καταστήματα του ισπανικού ομίλου, τα οποία ενώ υπάγονται στις δραστηριότητες (KAΔ) που μπορούν να λειτουργούν με το μοντέλο αγορών με ραντεβού στις κόκκινες περιοχές, δεν λειτουργούν τα φυσικά τους καταστήματα από το Σάββατο. Εξυπηρετούν τους καταναλωτές με τη μέθοδο click & collect (αγορά από το e-shop και παράδοση στην είσοδο των καταστημάτων), εφόσον ωστόσο έχουν ολοκληρώσει τις αγορές τους, της πληρωμής συμπεριλαμβανομένης, μέσω των e-shop των εμπορικών σημάτων αποκλειστικά.

H Η&Μ πάντως, που είχε αποστασιοποιηθεί τον Δεκέμβριο από το click away, λειτουργεί το δίκτυό της με το click in shop, τουλάχιστον αυτή τη στιγμή.

Μπρος-πίσω είχαμε στην περίπτωση της Jumbο. Μετά τις επίσημες ανακοινώσεις της κυβέρνησης, αρχικά ανακάλεσε την απόφασή της να δέχεται καταναλωτές στα καταστήματα του δικτύου της στις «κόκκινες περιοχές» με το μοντέλο των ραντεβού. Χθες, σε μήνυμά της, που ενημερώνει επίσης για την ενεργοποίηση του e-shop της κυπριακής αγοράς, η Jumbο δήλωσε ότι θα κρατήσει κλειστά τα καταστήματα του δικτύου από σήμερα, 1η Φεβρουαρίου, σε Αττική, Χαλκίδα και Πάτρα. Αναφέρει συγκεκριμένα: «Αγαπητοί φίλοι των Jumbο, παρά την πρόθεσή μας να βρούμε τους καλύτερους δυνατούς τρόπους να σας εξυπηρετήσουμε, δυστυχώς, τα καταστήματα Jumbο σε Αττική, Χαλκίδα και Πάτρα θα παραμείνουν κλειστά από τη Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου. Ελπίζουμε σύντομα να είμαστε σε θέση να λειτουργήσουμε και σε αυτές τις περιοχές. Τα υπόλοιπα καταστήματα σε όλη την Ελλάδα θα λειτουργήσουν κανονικά, όπως και πριν (χωρίς ραντεβού)…».

Άγνωστο είναι τι θα γίνει από Τρίτη.

Σε διαφοερετική γραμμή εμφανίζονται άλλες αλυσίδες, όπως το Πλαίσιο και τα Public που πατώντας στον ΚΑΔ των βιβλιοχαρτοπωλείων που διαθέτουν έχουν ήδη ανοίξει σχετική εφαρμογή κλείνοντας ραντεβού στους πελάτες που θέλουν να επισκεφθούν κάποιο απ’ τα καταστήματα τους για επιτόπιες αγορές, έστω μόνο βιβλία και χαρτικά.

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Πανό κατά του νομοσχεδίου Κεραμέως στο ΑΠΘ
Χρήστος Ταραντίλης: Το σύστημα ακορντεόν έχει θετική πλευρά
Chevron Right