Το δικό της marketplace ετοιμάζεται να αναπτύξει η IKEA, δίνοντας την ευκαιρία στους καταναλωτές να βγάλουν τα δικά τους χρήματα μέσω αυτού.
Συγκεκριμένα, η IKEA σχεδιάζει την επέκταση της αγοράς της peer-to-peer για μεταχειρισμένα έπιπλα σε όλη την Ευρώπη, μετά το επιτυχημένο λανσάρισμα σε Μαδρίτη και Όσλο, καθώς ο σουηδικός όμιλος λιανικής επίπλων σπιτιού εντείνει τον ανταγωνισμό απέναντι σε εταιρείες όπως το eBay και το Depop.
Μιλώντας στους Financial Times, ο Jesper Brodin, διευθύνων σύμβουλος της Ingka, του κύριου διαχειριστή των καταστημάτων IKEA, ανέφερε ότι οι δοκιμές της υπηρεσίας «Ikea Preowned» έχουν πλέον επεκταθεί σε όλη την Ισπανία και τη Νορβηγία και θα διαρκέσουν μέχρι τον Αύγουστο.
«Λειτουργεί – αρέσει στους ανθρώπους», τόνισε. «Αποφασίσαμε να το επεκτείνουμε από τη Μαδρίτη στην Ισπανία και από το Όσλο στη Νορβηγία. Σε μερικά χρόνια, θέλουμε να το επεκτείνουμε σε όλες τις αγορές της Ευρώπης», πρόσθεσε.
Το ενδιαφέρον για τα μεταχειρισμένα αυξάνεται, με εξειδικευμένους ιστότοπους όπως η Vinted και η Depop να ανταγωνίζονται μερικές από τις μεγαλύτερες μάρκες του κόσμου όπως η Shein, η Zara, η H&M και η Lego στο να παρέχουν επιλογές στους πελάτες να αγοράσουν και να πουλήσουν τα μεταχειρισμένα προϊόντα τους.
Ωστόσο, υπάρχει ανησυχία για το επιχειρηματικό μοντέλο του λιανικού εμπορίου μεταχειρισμένων, με λίγες εξειδικευμένες ιστοσελίδες να μπορούν να βγάλουν κέρδος εκτός από τη Vinted, μια λιθουανική startup που αποτιμάται στα 5 δισ. ευρώ, η οποία όμως κινείται πέρα από τα μεταχειρισμένα ρούχα, σε βιβλία, ηλεκτρονικά και παιχνίδια.
Την πιλοτική εφαρμογή της IKEA στη Μαδρίτη και στο Όσλο επισκέφτηκαν περίπου 200.000 πελάτες και έγιναν «μερικές χιλιάδες δεσμεύσεις», σύμφωνα με τον Brodin.
Η IKEA παρέχει στους πωλητές μετρήσεις, φωτογραφίες, εγχειρίδια, μια προτεινόμενη τιμή και πρόσβαση σε ανταλλακτικά όταν προσφέρουν κάποια έπιπλα, καθώς και μια επιλογή πληρωμής σε κουπόνια καταστημάτων αξίας 15% υψηλότερης από την τιμή πώλησης.
Το Preowned είναι μια αγορά peer-to-peer, επομένως η IKEA δεν εμπλέκεται στην αποστολή αγαθών ή στις πραγματικές συναλλαγές. Αλλά ο Brodin τόνισε: «Η πρόκληση είναι η κλίμακα».