Επιχειρήσεις

Το «αθόρυβο» σούπερ μάρκετ που σπάει ταμεία στην Ελλάδα

Παρά τα λιγότερα καταστήματα και την πιο «παραδοσιακή» τακτική η συγκεκριμένη αλυσίδα σούπερ μάρκετ σαρώνει τον ανταγωνισμό.

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Γαλαξίας, παρότι διατηρεί ένα παραδοσιακό μοντέλο λειτουργίας, καταφέρνει να ξεπερνά τον ανταγωνισμό, με αξιοσημείωτη αύξηση 4,31% στις πωλήσεις και 8,44% στα καθαρά κέρδη για το 2023.

Τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας ξεπερνούν τα 63 εκατ. ευρώ, ενώ παραμένει χωρίς τραπεζικό δανεισμό.

Παρά το γεγονός ότι η Γαλαξίας δεν ακολούθησε την τάση εξαγορών και περιορίζεται σε μικρότερο γεωγραφικό αποτύπωμα με 173 καταστήματα, το μοντέλο της αποδεικνύεται κερδοφόρο.

Το 2023, παρά τις προκλήσεις στον τομέα του λιανεμπορίου, η αλυσίδα κατάφερε να αυξήσει τα κέρδη και τα ταμειακά της διαθέσιμα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ζημιά ύψους 3,279 εκατ. ευρώ από τη θεομηνία Daniel στη Λάρισα, θα καλυφθεί σε μεγάλο βαθμό από ασφαλιστικές αποζημιώσεις.

Η διοίκηση της Γαλαξίας, η οποία απαρτίζεται από 212 μετόχους, προβλέπει σταθερότητα στις πωλήσεις για το 2024, κάτι που η αγορά το μεταφράζει ως απώλεια δύναμης έναντι των ανταγωνιστών της και συρρίκνωση των μεριδίων της.

Ελλάδα VS Γερμανία, τι έδειξε πρόσφατη έρευνα για τις τιμές των σούπερ μάρκετ

souper-market-2_85ab1.jpg

Η έκθεση του ΙΕΛΚΑ παρουσιάζει τα αποτελέσματα μιας οργανωμένης έρευνας σύγκρισης τιμών που πραγματοποιήθηκε την άνοιξη του 2024.

Η έρευνα καλύπτει ένα τυπικό καλάθι προϊόντων οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων σε διάφορες χώρες, όπως η Ελλάδα, η Γερμανία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ισπανία, η Ιταλία, η Πορτογαλία και η Ρουμανία.

Η σύγκριση των τιμών πραγματοποιήθηκε με και χωρίς την αξία του ΦΠΑ, ο οποίος διαφέρει σε κάθε χώρα. Στην ανάλυση συμπεριλήφθηκαν 44 κατηγορίες προϊόντων, με δειγματοληψία από πάνω από 1.400 τιμές προϊόντων και 9 διαφορετικές αλυσίδες σουπερμάρκετ στις δύο χώρες. Τα δεδομένα προέρχονται από έγκυρα site σύγκρισης τιμών και από τις ίδιες τις αλυσίδες σουπερμάρκετ.

Οι τιμές περιλαμβάνουν όλα τα επώνυμα προϊόντα και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, εκτός από ειδικές κατηγορίες όπως τα βιολογικά προϊόντα. Επιπλέον, λαμβάνονται υπόψη οι τελικές τιμές συμπεριλαμβανομένων των προσφορών και εκπτώσεων που παρέχουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ σε κάθε χώρα. Διευκρινίζεται ότι η σύγκριση αφορά αποκλειστικά αλυσίδες σουπερμάρκετ και όχι άλλα σημεία πώλησης.

Τα στοιχεία προέρχονται από τις παρακάτω αλυσίδες σουπερμάρκετ:

  • Ελλάδα: Σκλαβενίτης, ΑΒ, My Market, Μασούτης, Market In
  • Γερμανία: Rewe, Kaufland, Netto, Tukwila

Τα δεδομένα τιμών τα Έρευνας του ΙΕΛΚΑ υπολογίζονται από γνωστά παρατηρητήρια τιμών των χωρών που εξετάστηκαν και για την Ελλάδα στα πρωτογενή δεδομένα από τιμοληψίες σε μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ. Σε κάθε νέα μέτρηση ανανεώνεται το δείγμα των κωδικών που μετρούνται και ανάλογα τη διαθεσιμότητα επιλέγονται διαφορετικές ποσότητες προϊόντων.

Σε αντίστοιχα συμπεράσματα καταλήγει και η ανάλυση στοιχείων του Numbeo (το numbeo είναι crowd-sourced global database για τιμές καταναλωτή παγκοσμίως, με στοιχεία από το 2009), τον Ιούνιο 2024, με βάση στοιχεία των τελευταίων 12 μηνών, τα οποία αφορούν όλα τα σημεία πώλησης και αφορούν το ελάχιστο ποσό χρημάτων που πρέπει να δαπανήσει κάποιος στις δύο χώρες προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες θερμίδων, και σε αυτή την περίπτωση η Γερμανία είναι ακριβότερη κατά 26% σε σχέση με την Ελλάδα με 333 ευρώ έναντι 264 ευρώ στην Ελλάδα.

pinakas2_72add.jpg

Tα στοιχεία ανά προϊόν με ΦΠΑ και χωρίς ΦΠΑ

Σύγκριση Μέσων Τιμών του Τυπικού Καλαθιού Προϊόντων Σουπερ Μάρκετ

pinakas3_1c220.jpg

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Ο Καλλιάνος απαντά στην ΟΙΕΛΕ: Η επιχείρησή μου δεν είναι φροντιστήριο, είναι κέντρο μελέτης και είναι νόμιμη
Γιώργος Λιανός: Μένει ή φεύγει από το «Survivor»;
Chevron Right