Η Black Friday 2020 έρχεται με μεγάλες προφορές ακόμη και μέσα στο lockdown. Αλυσίδες καταστημάτων ετοιμάζονται γι’ αυτήν με διαδικτυακές προσφορές.
Η «Black Friday» στις ΗΠΑ πραγματοποιείται την πρώτη Παρασκευή μετά τις Ευχαριστίες (Thanksgiving) και, φέτος, αυτή είναι η 27η Νοεμβρίου.
Στην Ελλάδα, αλυσίδες καταστημάτων έχουν ήδη αρχίζει να διαφημίζουν την εκπτωτική ημέρα, υποσχόμενες μεγάλες προσφορές.
Μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων, όπως ο Κωτσόβολο», θα αρχίσουν τις εκπτώσεις και τις προσφορές ενόψει της Black Friday ακόμα και από σήμερα δηλαδή μια εβδομάδα νωρίτερα.
Όπως είναι γνωστό Public, Γερμανός και Πλαίσιο κάνουν μεγάλες προσφορές για τη Black Friday.
Μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης, ζήτησε την μεταφορά της Black Friday, η οποία φέτος είναι προγραμματισμένη για τις 27 Νοεμβρίου.
Παράλληλα, ανέφερε πως με τον τρόπο που λειτουργεί στην Ελλάδα η Black Friday, θα ήταν προτιμότερο να καταργηθεί.
«Η Βlack Friday στη χώρα μας δεν λειτουργεί σωστά, όπως στο εξωτερικό. Εδώ, κατάφεραν οι μεγάλες πολυεθνικές να την εκφυλίσουν τελείως.
Άλλωστε, όπως θυμάστε, την πρώτη χρονιά μέχρι και τα παιδιά δεν πήγαν σχολείο και σχημάτιζαν ουρές έξω από τα καταστήματα, πλέον όμως δεν έχει μεγάλο ενδιαφέρον.
Δεν μπορείς να κάνεις μείωση 10% και να το ονομάζεις Black Friday».
Από την άλλη, μέχρι ώρας δεν έχει υπάρξει κάποια ανακοίνωση για αλλαγή της ημερομηνίας της Black Friday και πρακτικά σημαίνει ότι οι προετοιμασίες για τις 27 του Νοέμβρη συνεχίζονται.
Όπως έχουμε συνηθίσει στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, η Black Friday δηλαδή να γίνεται Black Week σε πολλά καταστήματα, και να κρατάει μια εβδομάδα, κάτι τέτοιο θα γίνει και φέτος, καθώς ο όγκος των παραγγελιών θα είναι μεγάλος και ο κόσμος θέλει να ψωνίσει, και για να στηρίξει τις ελληνικές αγορές αλλά και να τονώσει λίγο την ψυχολογία του που με όλα αυτά που γίνονται θα λέγαμε ότι δεν είναι ιδιαίτερα ανεβασμένη.
Ενόψει των εμπορικών προσφορών της Black Friday στις 27 Νοεμβρίου, η οποία συχνά δημιουργεί την αίσθηση του «επείγοντος» στη λήψη απόφασης αγοράς, η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή συστήνει στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τη διενέργεια των ηλεκτρονικών τους συναλλαγών και να ελέγχουν αν παρέχονται οι ακόλουθες πληροφορίες από τα ηλεκτρονικά καταστήματα:
Η ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική επωνυμία, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).
Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.
Η συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν έξοδα σε περίπτωση επιστροφής κλπ). Επιβεβαιώστε ότι η τιμή που καλείστε να πληρώσετε ταυτίζεται με αυτήν που δηλώνεται στην ιστοσελίδα. Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγετε τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.
Η διαθεσιμότητα, ο τρόπος πληρωμής και αποστολής του προϊόντος. Επισημαίνεται ότι οι συναλλαγές μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας προσφέρουν περισσότερες δικλείδες ασφαλείας για τον καταναλωτή σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν παραδώσει το προϊόν, έναντι της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό.
Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών από την παραλαβή του, καθώς και η πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.
Ο σύνδεσμος ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πανενωσιακή πλατφόρμα ΗΕΔ).
Πληροφορίες ασφάλειας του ιστότοπου: εμφάνιση εικονιδίου ασφάλειας, δηλ. μια κλειδαριά πάνω αριστερά στον browser, ηλεκτρονική διεύθυνση που ξεκινά με https://).
Συστήνεται επίσης στους καταναλωτές:
Να μην παρέχουν ευαίσθητα δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.
Να αγνοήσουν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία τους.
Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.
Σε περιπτώσεις άγνωστων ηλεκτρονικών καταστημάτων και πριν προχωρήσουν στη συναλλαγή, να διερευνούν τη φήμη τους στο διαδίκτυο.
Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.
Για καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή ή να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους μέσω της φόρμας καταγγελιών που βρίσκεται αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ή μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος στη διεύθυνση 1520@efpolis.gr.