«Είναι ζωντανός, αλλά περιμένει ακόμα βοήθεια». Αυτό δήλωσε μεταξύ αλλων, μιλώντας στον ΑΝΤ1, η Βάνια Μπεκιάρη, σύζυγος αγνοουμένου στο πλοίο Euroferry Olympia.
Μάλιστα όπως είπε, φανερά φορτισμένη, «δεν θα έπρεπε να χαρακτηρίζουμε τους ανθρώπους αυτούς αγνοούμενους, αλλά εγκλωβισμένους. Διότι η λέξη αγνοούμενος εμπεριέχει ευθύνη», είπε επιρρίπτοντας ευθύνες και στον υπουργό Ναυτιλίας, κ. Πλακιωτάκη.
«Ο σύζυγος μου δεν βρισκόταν, αλλά βρίσκεται στο δεύτερο γκαράζ και είναι στον καταπέλτη, γιατί μπήκε τελευταίος, σύμφωνα με τον εργοδότη του. Η φωτιά ξέσπασε στο από πάνω γκαράζ. Ο άνδρας μου είναι πάρα πολύ έμπειρος και επαγγελματίας και γνωρίζει τα κατατόπια του καραβιού και πιθανολογώ ότι έχει πάει σε ασφαλές σημείο», ανέφερε η σύζυγος του οδηγού.
Επιπλέον, χαρακτήρισε το πλοίο ως «πλωτό Άουσβιτς» και αντέκρουσε τους ισχυρισμούς της πλοιοκτήτριας εταιρείας πως είναι παραβάτες όσοι οδηγοί παρέμεναν στα οχήματα τους στο γκαράζ, λέγοντας «δεν είναι επιλογή τους. Είναι ανάγκη.
3-4 άτομα στις καμπίνες εν μέσω κορονοϊού. Οι συνθήκες υγιεινής είναι άθλιες. Όταν παραπονιούνταν για τις συνθήκες στις καμπίνες οι οδηγοί, η απάντηση των αρμοδίων του συγκεκριμένου καραβιού ήταν “αυτό είναι. Αν δεν σας αρέσει, πηγαίνετε στα φορτηγά σας”», αναφέρει.
«Ο σύζυγός μου δεν ήθελε να παει σε αυτό το ταξίδι, ξερει πως είναι σαπιοκάραβο το συγκεκριμένο»
Την ίδια ώρα, ο εκπρόσωπος ναυτιλιακής εταιρείας Grimaldi Group, Πολ Κυπριανού, απαντά σε όσους ρίχνουν ευθύνες για την τραγωδία στην εταιρεία. «Είχε περάσει από έλεγχο το πλοίο στις 16/2 από τους έλληνες επιθεωρητές. Δεν έχουμε λόγο να πιστεύουμε ότι τα συστήματα πυρασφάλειας δεν λειτούργησαν. Υπήρχαν διάδρομοι στο γκαράζ ανάμεσα στα αυτοκίνητα, γι’ αυτό άλλωστε και οι περισσότεροι οδηγοί είχαν ανέβει στο κατάστρωμα του πλοίου», είπε στον ΑΝΤ1 το πρωί της Δευτέρας (19/2) απαντώντας στις καταγγελίες οδηγών πως δεν μπορούσε να περάσει ένας σχετικά εύσωμος άνθρωπος ανάμεσα στα οχήματα, επομένως δεν υπήρχε ευχέρεια και για πυρόσβεση αμέσως μετά από την εκδήλωση της φωτιάς.
Αναφορικά με τις συνθήκες υγιεινής και τις καταγγελίες οδηγών για ψύλλους και κοριούς στις καμπίνες σημείωσε: «Στο συγκεκριμένο ταξίδι είχαμε 159 οδηγούς, έχουμε μέσα στο πλοίο 77 καμπίνες. Υπήρχε αρκετός χώρος για να μείνουν όλοι. Δεν είναι δικαιολογία, ενδεχομένως οι ίδιοι να θεωρούν ότι υπάρχουν ελλείψεις στις καμπίνες και δεν ανεβαίνουν. Είναι παράβαση του διεθνούς κανόνα. Αν υπήρχε θέμα υγειονομικό δεν θα δινόταν άδεια απόπλου. Δεν υπήρχε θέμα εγκλωβισμού των φορτηγών γιατί η συντριπτική πλειοψηφία είχε ανέβει στις καμπίνες. Είναι ξεκάθαρο».